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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
120-120 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Dave Harrison
-
아티스트
-
인원
게임 소개
이 규칙은 최근에 도입된 1:3000 규모의 전함을 사용하여 1980년대 해군의 해상 작전, 수상함, 잠수함 및 항공기를 시뮬레이션하기 위해 고안되었다.
이 규칙은 원래 대규모 해군을 위해 고안된 것으로, 많은 수의 8함대가 전투에 참여하게 된다. 이를 달성하기 위해서는 게임성을 위해 특정 영역을 일반화해야 하는 반면, 절대적인 현실감(게임에서 결코 달성될 수 없는)을 부여하지 않아 매우 빠르고 즐거운 게임이 되었다. 이 규칙은 단일함 대 단일함 전투로 설계되지 않았는데, 이는 향후 어떤 Warpac/NATO 분쟁에서도 나토 전함이 단독으로 워팩 전함과 마주칠 가능성이 매우 낮기 때문이다. 워팩(소비에트) 해군이 교전이 시작되기 며칠 전에 미리 계획된 접선 지점으로 항해할 수 있는 사건 1의 경로가 더 유력하다. 거기서부터 “특수임무부대는 미국의 유럽 강화를 방해하고, 아라비아만, 아프리카 연안, 인도양에서 바이탈 석유 화물을 차단하고 파괴하며, 연합군 전함이 지중해를 드나드는 것을 막고, 미국 태평양 함대를 괴롭히는 것이 주요 임무였다.태평양에서의 위협에 맞서기 위해 대서양에서 온 태평양 함대를 유지하기 위해 소련에 열려 있는 추가적인 선택은 구식 킨다급 순양함을 이용하여 장거리 미사일로 미국 해안 도시들을 폭격하고, 미국이 자국 해안을 보호하기 위해 군함을 후퇴시키는 것이다.
위의 시나리오에서 소련은 그들의 목표를 달성하기 위해 그들의 함선을 사용할 것이다. 이 규칙들은 워게이머가 대서양 호송대를 통과하여 싸울 수 있도록 하고, 석유를 계속 흘러가게 하거나 혁명의 영광을 위해 싸우고 사악한 자본가들을 짓밟기 위해 노력하도록 하기 위해 작성되었다. 이 규칙의 사용자들은 현대의 군함에 대해 어느 정도 알고 있으며, 이 세트를 다수의 배들이 참여해야만 최대의 즐거움을 얻을 수 있기 때문에 많은 워게이머들이 참여하는 캠페인의 기초로 사용하기를 바란다.
배율
1회 이동 = 2.5분
1인치 = 1km
2mm/회전 = 1cm
이 규칙은 원래 대규모 해군을 위해 고안된 것으로, 많은 수의 8함대가 전투에 참여하게 된다. 이를 달성하기 위해서는 게임성을 위해 특정 영역을 일반화해야 하는 반면, 절대적인 현실감(게임에서 결코 달성될 수 없는)을 부여하지 않아 매우 빠르고 즐거운 게임이 되었다. 이 규칙은 단일함 대 단일함 전투로 설계되지 않았는데, 이는 향후 어떤 Warpac/NATO 분쟁에서도 나토 전함이 단독으로 워팩 전함과 마주칠 가능성이 매우 낮기 때문이다. 워팩(소비에트) 해군이 교전이 시작되기 며칠 전에 미리 계획된 접선 지점으로 항해할 수 있는 사건 1의 경로가 더 유력하다. 거기서부터 “특수임무부대는 미국의 유럽 강화를 방해하고, 아라비아만, 아프리카 연안, 인도양에서 바이탈 석유 화물을 차단하고 파괴하며, 연합군 전함이 지중해를 드나드는 것을 막고, 미국 태평양 함대를 괴롭히는 것이 주요 임무였다.태평양에서의 위협에 맞서기 위해 대서양에서 온 태평양 함대를 유지하기 위해 소련에 열려 있는 추가적인 선택은 구식 킨다급 순양함을 이용하여 장거리 미사일로 미국 해안 도시들을 폭격하고, 미국이 자국 해안을 보호하기 위해 군함을 후퇴시키는 것이다.
위의 시나리오에서 소련은 그들의 목표를 달성하기 위해 그들의 함선을 사용할 것이다. 이 규칙들은 워게이머가 대서양 호송대를 통과하여 싸울 수 있도록 하고, 석유를 계속 흘러가게 하거나 혁명의 영광을 위해 싸우고 사악한 자본가들을 짓밟기 위해 노력하도록 하기 위해 작성되었다. 이 규칙의 사용자들은 현대의 군함에 대해 어느 정도 알고 있으며, 이 세트를 다수의 배들이 참여해야만 최대의 즐거움을 얻을 수 있기 때문에 많은 워게이머들이 참여하는 캠페인의 기초로 사용하기를 바란다.
배율
1회 이동 = 2.5분
1인치 = 1km
2mm/회전 = 1cm
These rules have been designed to simulate a modern naval action involving surface ships, submarines and aircraft of todays (1980s) navies, using the recently introduced range of 1:3000 scale warships.
The rules were originally designed for a large scale naval campaign in which large numbers of ship8 would be engaged in combat. To achieve this it was necessary to generalize certain areas for the sake of playability this, whilst not giving absolute realism (which can never be achieved in a game), resulted in a very fast and enjoyable game. The rules are not designed for a single ship v. single ship combat, as it was considered “highly unlikely” that in any future Warpac/NATO conflict a solitary NATO ship would come across and fight a solitary WarPac warship. The more likely course of events 1s for the WarPac (Soviet) navies to sail (by devious routes) to prearranged rendezvous points several days before hostilities are due to commence. From there the “Task Forces” prime function would be to disrupt the American reinforcement of Europe; to intercept and destroy the Vital oil cargoes in the Arabian Gulf, off the African coast and in the Indian Ocean; to prevent the transfer of allied warships into and out of the Mediterranean, and to harass the US Pacific Fleet (with the idea of drawing forces from the Atlantic to keep the Pacific Fleet “in being” to counter any threat in the Pacific) A further option open to the Soviets would be to use the obsolete Kynda class cruisers to bombard US coastal cities with their long range missiles, compelling the US to keep back warships to protect their own coasts.
In any of the above scenarios the Soviets would use their ships ‘en masse’ to achieve their objectives. It was with those actions in mind that these rules were written, to enable the Wargamer to fight through the Atlantic convoys, to endeavor to keep the oil flowing or to fight for the glory of the revolution and crush the wicked capitalists (even if it costs you your life comrade). It is hoped that the users of these rules do know something of modern warships and win use this set as the basis of a campaign involving a number of wargamers as it is only when there are large numbers of ships involved that the maximum enjoyment can be obtained.
Scale
1 move = 2.5 minutes
1 inch = 1km
2mm/turn = 1knot
The rules were originally designed for a large scale naval campaign in which large numbers of ship8 would be engaged in combat. To achieve this it was necessary to generalize certain areas for the sake of playability this, whilst not giving absolute realism (which can never be achieved in a game), resulted in a very fast and enjoyable game. The rules are not designed for a single ship v. single ship combat, as it was considered “highly unlikely” that in any future Warpac/NATO conflict a solitary NATO ship would come across and fight a solitary WarPac warship. The more likely course of events 1s for the WarPac (Soviet) navies to sail (by devious routes) to prearranged rendezvous points several days before hostilities are due to commence. From there the “Task Forces” prime function would be to disrupt the American reinforcement of Europe; to intercept and destroy the Vital oil cargoes in the Arabian Gulf, off the African coast and in the Indian Ocean; to prevent the transfer of allied warships into and out of the Mediterranean, and to harass the US Pacific Fleet (with the idea of drawing forces from the Atlantic to keep the Pacific Fleet “in being” to counter any threat in the Pacific) A further option open to the Soviets would be to use the obsolete Kynda class cruisers to bombard US coastal cities with their long range missiles, compelling the US to keep back warships to protect their own coasts.
In any of the above scenarios the Soviets would use their ships ‘en masse’ to achieve their objectives. It was with those actions in mind that these rules were written, to enable the Wargamer to fight through the Atlantic convoys, to endeavor to keep the oil flowing or to fight for the glory of the revolution and crush the wicked capitalists (even if it costs you your life comrade). It is hoped that the users of these rules do know something of modern warships and win use this set as the basis of a campaign involving a number of wargamers as it is only when there are large numbers of ships involved that the maximum enjoyment can be obtained.
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