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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-3 명
BGG추천: 1-3 명 -
게임시간
240-240 분
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연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
3.50 / 5
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디자이너
Don Conkling, Perry Moore, Steven Sickels
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아티스트
-
인원
게임 소개
부제목:스탈린그라드 전역과 독일이 포위된 제6군과 연합하기 위해 소련군을 통해 블리츠 작전에 실패한 전투를 바탕으로 한 6군의 탈옥 시도 및 구원 시도.
구성 요소는 다음과 같습니다: (빌 키이스에 의해)카드보드 책장 스타일 박스, 17인치 x 22인치 x 6색 맵시트, 풀사이즈 규칙 책자, 카드보드 카운터시트(총 238개), 에라타 시트, 6면 다이.
지도 시트는 전체 라이트 블루이며, 청색 물 특징, GREEN Woods, GRAY Higher Ground, RED-dot Start-line, RED Slanted-Line Stalingrad Pocket Hexes, RED-closed-Supply Hex, Black Road, City Trailes, Town이 있다.시트 모서리. 규칙 책자에는 2개의 섹션이 있으며, 두 번째 섹션에는 최대 3개의 시나리오로 구성된 플레이 설정, 카드놀이의 규칙, 그리고 게임 중에 복사하거나 절단해야 하는 많은 차트 & 표가 있다. 플레이어가 게임 맵을 사용할 필요성을 느낄 경우 축소된 복사본도 있습니다.판지용 게임 카운터는 소련에서는 블랙&화이트 프린트가 있는 다크핑크, 독일에서는 라이트그레이, 그레이, 라이트퍼플, 블랙 프린트가 있으며 대부분 NATO 스타일 기호와 일부 정보 표시와 함께 일부 실루엣이 제공된다. 에라타 시트에는 잘못 인쇄된 카운터 정보, 타이거 대대 고장 및 걸림 규칙, 설정 설명 및 전투 표에 대한 지형 효과가 포함되어 있습니다.
3가지 시나리오는 다음과 같습니다. (1)운영:WINTER TEMPEST-최대 6가지 변형, (2)만슈타인의 위시:조기 공격, & (3)최대의 노력으로 이루어진 역사적 묘사. 게임의 척도는 각 HEX에 대해 4마일(약 4.6km)로 주어지며, 각 TURN은 (1)일과 동일하며, 유닛은 사단부터 육군까지 사령부가 있는 대대부터 사단 레벨이다. 플레이 순서는 다음과 같습니다: 1.상호 공급 결정 단계와 가능한 진흙 상태 다이롤. 2.독일 에어 페이즈; 3.독일 운동; 4.독일 전투; 5.독일 제2운동; 6.독일 특급 전투; 7.소련군의 포격 단계; 8.소비에트 운동; 9.소련 전투; 10.소련 특수 전투; 11.상호 중단 제거 단계; 12.새 회전-마커 1 상자를 이동하여 다시 시작합니다. 참고:소비에트 제2운동은 없습니다. 독일 MECH 유형만 허용됩니다. 증원군은 각 플레이어의 첫 번째 이동 단계에서 플레이에 들어갑니다.
본부-포병 보급 및 지원(2-헥스 범위)에 대한 특별 규칙이 있습니다. 보급 차량(독일만 해당); 병력 품질; 공중 지점-지상 지원(양쪽 모두) 또는 스탈린그라드 보급(독일만 해당); 날씨; 연합 무기 공격; 엔지니어, 기관총 및 대전차 부대; 작전:탈옥한 독일군 6군단.
SOLITAIRE 게임에는 플레이어가 게임 중에 어느 한쪽에서나 얼마나 잘하는지 확인할 수 있는 조항이 있습니다. 독일어:관련된 3개의 기갑 사단을 중심으로 논플레이어 측에 설정된 목표가 있으며, 목표를 달성하거나 이동할 때 새로운 목표를 달성해야 한다고 판단하여 게임 내내 이 과정을 계속 진행합니다. 덫에 걸린 6군단도 그들만의 돌파 결정 테이블을 가지고 있다.
소련:다양한 소련군/군들은 그들의 구성에 따라 다른 목표를 가지고 있으며, 그 근처의 독일군 부대들은 수정자를 만들어 목표표에 있는 소련의 다이롤에 적용한다. 이에 따라 대상 군단은 탄력적 방어, 전투-방어, 홀드-앳-ALL 비용, 진군-연락, 제한적 공격 또는 전면 공격을 채택할 수 있으며, 이는 규칙 책자에 더 자세히 설명되어 있다.
이 게임은 페리 무어 등이 전문적으로 제작한 게임 중 하나이며, 유닛이 번호 대신 LETTER를 사용하여 무브먼트 지정을 한다는 점에서 특이하다. H-horse 그리기~[6]-Movement Points, L-Leg 파워(Infantry)~[4]-M.P.s, T-Track 장착~[9]-M.P.s, 그리고 W-Wheel 기반~[10]-M.P.S.S입니다. 또한 유닛에는 E=Evolution, D=Evolution 및 NO 문자=가 포함된 부대 품질 문자가 표시됩니다.라인. 이건 콤에 영향을 줄 수 있어.AT & REETRS, 즉 정예 및 라인 유닛은 영향을 받지 않지만 고갈된 유닛에 대한 중단을 초래합니다. SOLITAIRE 규칙은 플레이어가 게임 시스템을 경험하고 미래의 게임에서 가치 있는 상대를 상대로 적용할 수 있는 전략을 수립할 수 있도록 광범위하게 자세히 설명되어 있다.
구성 요소는 다음과 같습니다: (빌 키이스에 의해)카드보드 책장 스타일 박스, 17인치 x 22인치 x 6색 맵시트, 풀사이즈 규칙 책자, 카드보드 카운터시트(총 238개), 에라타 시트, 6면 다이.
지도 시트는 전체 라이트 블루이며, 청색 물 특징, GREEN Woods, GRAY Higher Ground, RED-dot Start-line, RED Slanted-Line Stalingrad Pocket Hexes, RED-closed-Supply Hex, Black Road, City Trailes, Town이 있다.시트 모서리. 규칙 책자에는 2개의 섹션이 있으며, 두 번째 섹션에는 최대 3개의 시나리오로 구성된 플레이 설정, 카드놀이의 규칙, 그리고 게임 중에 복사하거나 절단해야 하는 많은 차트 & 표가 있다. 플레이어가 게임 맵을 사용할 필요성을 느낄 경우 축소된 복사본도 있습니다.판지용 게임 카운터는 소련에서는 블랙&화이트 프린트가 있는 다크핑크, 독일에서는 라이트그레이, 그레이, 라이트퍼플, 블랙 프린트가 있으며 대부분 NATO 스타일 기호와 일부 정보 표시와 함께 일부 실루엣이 제공된다. 에라타 시트에는 잘못 인쇄된 카운터 정보, 타이거 대대 고장 및 걸림 규칙, 설정 설명 및 전투 표에 대한 지형 효과가 포함되어 있습니다.
3가지 시나리오는 다음과 같습니다. (1)운영:WINTER TEMPEST-최대 6가지 변형, (2)만슈타인의 위시:조기 공격, & (3)최대의 노력으로 이루어진 역사적 묘사. 게임의 척도는 각 HEX에 대해 4마일(약 4.6km)로 주어지며, 각 TURN은 (1)일과 동일하며, 유닛은 사단부터 육군까지 사령부가 있는 대대부터 사단 레벨이다. 플레이 순서는 다음과 같습니다: 1.상호 공급 결정 단계와 가능한 진흙 상태 다이롤. 2.독일 에어 페이즈; 3.독일 운동; 4.독일 전투; 5.독일 제2운동; 6.독일 특급 전투; 7.소련군의 포격 단계; 8.소비에트 운동; 9.소련 전투; 10.소련 특수 전투; 11.상호 중단 제거 단계; 12.새 회전-마커 1 상자를 이동하여 다시 시작합니다. 참고:소비에트 제2운동은 없습니다. 독일 MECH 유형만 허용됩니다. 증원군은 각 플레이어의 첫 번째 이동 단계에서 플레이에 들어갑니다.
본부-포병 보급 및 지원(2-헥스 범위)에 대한 특별 규칙이 있습니다. 보급 차량(독일만 해당); 병력 품질; 공중 지점-지상 지원(양쪽 모두) 또는 스탈린그라드 보급(독일만 해당); 날씨; 연합 무기 공격; 엔지니어, 기관총 및 대전차 부대; 작전:탈옥한 독일군 6군단.
SOLITAIRE 게임에는 플레이어가 게임 중에 어느 한쪽에서나 얼마나 잘하는지 확인할 수 있는 조항이 있습니다. 독일어:관련된 3개의 기갑 사단을 중심으로 논플레이어 측에 설정된 목표가 있으며, 목표를 달성하거나 이동할 때 새로운 목표를 달성해야 한다고 판단하여 게임 내내 이 과정을 계속 진행합니다. 덫에 걸린 6군단도 그들만의 돌파 결정 테이블을 가지고 있다.
소련:다양한 소련군/군들은 그들의 구성에 따라 다른 목표를 가지고 있으며, 그 근처의 독일군 부대들은 수정자를 만들어 목표표에 있는 소련의 다이롤에 적용한다. 이에 따라 대상 군단은 탄력적 방어, 전투-방어, 홀드-앳-ALL 비용, 진군-연락, 제한적 공격 또는 전면 공격을 채택할 수 있으며, 이는 규칙 책자에 더 자세히 설명되어 있다.
이 게임은 페리 무어 등이 전문적으로 제작한 게임 중 하나이며, 유닛이 번호 대신 LETTER를 사용하여 무브먼트 지정을 한다는 점에서 특이하다. H-horse 그리기~[6]-Movement Points, L-Leg 파워(Infantry)~[4]-M.P.s, T-Track 장착~[9]-M.P.s, 그리고 W-Wheel 기반~[10]-M.P.S.S입니다. 또한 유닛에는 E=Evolution, D=Evolution 및 NO 문자=가 포함된 부대 품질 문자가 표시됩니다.라인. 이건 콤에 영향을 줄 수 있어.AT & REETRS, 즉 정예 및 라인 유닛은 영향을 받지 않지만 고갈된 유닛에 대한 중단을 초래합니다. SOLITAIRE 규칙은 플레이어가 게임 시스템을 경험하고 미래의 게임에서 가치 있는 상대를 상대로 적용할 수 있는 전략을 수립할 수 있도록 광범위하게 자세히 설명되어 있다.
Sub-title:"The Attempted Breakout & Relief of the 6th Army" Based on the Stalingrad Campaign and the German's abortive battles to Blitz through the Soviet's in order to link up with their surrounded 6th Army.
The components consist of the following: an illustrated(by Bill Keith)Cardboard Bookcase style Box; a 17-inches by 22-inches 6-Color Mapsheet; a Full-size Rules Booklet; a Cardboard Countersheet(238 total); an Errata Sheet; AND a 6-sided DIE.
The Mapsheet is overall Light BLUE, with BLUE water features, GREEN Woods, GRAY Higher Ground, RED with BLACK lines Hills, RED-dotted Start-line, RED-slanted-line Stalingrad Pocket Hexes; RED-enclosed-Star Soviet Supply Hexes designations; BLACK Roads, Trails, Town, City, Airfield, German Cross Supply Hexes designations, Names, lettering, & Mapsheet edges. The Rules Booklet has 2 Sections with the 2nd part providing the Set-up for Play of up to 3 Scenarios, the Rules for Solitaire Play, and plenty of Charts & Tables which SHOULD be copied or cut apart for use during the game. There is even a Reduced copy of the Game map if players should feel the need for using one.The cardboard Game Counters are Dark PINK with BLACK & WHITE print for the Soviets, and Light GRAY, GRAY, Light PURPLE, and BLACK with WHITE & BLACK print for the Germans using mostly NATO style symbols & a few silhouettes for Type designations with some Informational markers also provided. The Errata sheet has some misprinted Counters information, Tiger Battalions Breakdown & Jammed Rules, Set-up clarifications, and the Terrain Effects on Combat table.
The 3 Scenarios are: (1)Operation:WINTER TEMPEST-an Historical depiction with up to 6 Variants; (2)Manstein's WISH:the Early Attack; & (3)The Maximum Effort. The SCALE of the Game is given as (4)-Miles across for each HEX, each TURN equals (1)-Day, and Units are Battalion to Divisional level with Headquarters for Division to Army level. The Sequence of Play is as follows: 1.Mutual Supply Determination Phase plus possible Mud Conditions die-roll; 2.German AIR Phase; 3.German Movement; 4.German Combat; 5.German 2nd Movement; 6.German Special(Mech) Combat; 7.Soviet Artillery Barrage Phase; 8.Soviet Movement; 9.Soviet Combat; 10.Soviet Special(Mech) Combat; 11.Mutual Disruption Removal Phase; 12.New Turn-Move the Marker 1 box to begin again. NOTE:There is NO Soviet 2nd Movement-ONLY the German MECH-types are allowed this. Reinforcements will enter PLAY during their respective Player's initial(1st) Movement Phase.
There are SPECIAL Rules for: Headquarters-Tracing Supply & providing Artillery Support(2-Hex Range); Supply CONVOY(Germans ONLY); Troop QUALITY; AIR Points-Ground Support(Both) or Stalingrad Supply(Germans ONLY); Weather; Combined ARMS attacks; Engineer, Machine Gun, & Anti-Tank units; Combat shrifts; Operation:THUNDERCLAP-the Breakout; & the Surrounded German 6th ARMY.
The SOLITAIRE game has provisions for a Player to see how well they perform as EITHER side during a game. GERMANS:There are Objectives set up for the NON-Player side centered around the 3 PANZER Divisions involved and when some are accomplished or moved to, then NEW ones are determined that they'll have to achieve and this process continues throughout the game. The entrapped 6th ARMY has it's OWN Breakout Decision Table as well.
SOVIETS:The various Soviet CORPS/Armies have differing Objectives according to their COMPOSITION and the GERMAN's Units near them which produces a Modifier which is then applied to the SOVIET die-roll on the Objective Table. This can result in the subject CORPS/ARMY adopting an Elastic-Defense, Fighting-Defense, Hold-at-ALL-Costs, Advance-to-Contact, Limited-Assault, or All-out-Assault which are further explained in the RULES Booklet in greater detail.
THIS is one of the more professionally produced Games by Perry Moore, et al, and takes an unusual tact in that the Units have Movement Designations using LETTERs instead of NUMBERs for them. These are H-horse drawn~[6]-Movement Points, L-Leg powered(Infantry)~[4]-M.P.s, T-Track equipped~[9]-M.P.s, & W-Wheel based~[10]-M.P.s. Units will also have a Troop QUALITY letter with E=Elite, D=Depleted and NO letter=LINE. This can affect COMBAT & RETREATS, which result in Disruption for Depleted Units although Elite & Line Units are not so affected. The SOLITAIRE Rules have been extensively detailed to allow Players to experience the game system and formulate some strategem which they can apply in some future game against a worthy opponent.
The components consist of the following: an illustrated(by Bill Keith)Cardboard Bookcase style Box; a 17-inches by 22-inches 6-Color Mapsheet; a Full-size Rules Booklet; a Cardboard Countersheet(238 total); an Errata Sheet; AND a 6-sided DIE.
The Mapsheet is overall Light BLUE, with BLUE water features, GREEN Woods, GRAY Higher Ground, RED with BLACK lines Hills, RED-dotted Start-line, RED-slanted-line Stalingrad Pocket Hexes; RED-enclosed-Star Soviet Supply Hexes designations; BLACK Roads, Trails, Town, City, Airfield, German Cross Supply Hexes designations, Names, lettering, & Mapsheet edges. The Rules Booklet has 2 Sections with the 2nd part providing the Set-up for Play of up to 3 Scenarios, the Rules for Solitaire Play, and plenty of Charts & Tables which SHOULD be copied or cut apart for use during the game. There is even a Reduced copy of the Game map if players should feel the need for using one.The cardboard Game Counters are Dark PINK with BLACK & WHITE print for the Soviets, and Light GRAY, GRAY, Light PURPLE, and BLACK with WHITE & BLACK print for the Germans using mostly NATO style symbols & a few silhouettes for Type designations with some Informational markers also provided. The Errata sheet has some misprinted Counters information, Tiger Battalions Breakdown & Jammed Rules, Set-up clarifications, and the Terrain Effects on Combat table.
The 3 Scenarios are: (1)Operation:WINTER TEMPEST-an Historical depiction with up to 6 Variants; (2)Manstein's WISH:the Early Attack; & (3)The Maximum Effort. The SCALE of the Game is given as (4)-Miles across for each HEX, each TURN equals (1)-Day, and Units are Battalion to Divisional level with Headquarters for Division to Army level. The Sequence of Play is as follows: 1.Mutual Supply Determination Phase plus possible Mud Conditions die-roll; 2.German AIR Phase; 3.German Movement; 4.German Combat; 5.German 2nd Movement; 6.German Special(Mech) Combat; 7.Soviet Artillery Barrage Phase; 8.Soviet Movement; 9.Soviet Combat; 10.Soviet Special(Mech) Combat; 11.Mutual Disruption Removal Phase; 12.New Turn-Move the Marker 1 box to begin again. NOTE:There is NO Soviet 2nd Movement-ONLY the German MECH-types are allowed this. Reinforcements will enter PLAY during their respective Player's initial(1st) Movement Phase.
There are SPECIAL Rules for: Headquarters-Tracing Supply & providing Artillery Support(2-Hex Range); Supply CONVOY(Germans ONLY); Troop QUALITY; AIR Points-Ground Support(Both) or Stalingrad Supply(Germans ONLY); Weather; Combined ARMS attacks; Engineer, Machine Gun, & Anti-Tank units; Combat shrifts; Operation:THUNDERCLAP-the Breakout; & the Surrounded German 6th ARMY.
The SOLITAIRE game has provisions for a Player to see how well they perform as EITHER side during a game. GERMANS:There are Objectives set up for the NON-Player side centered around the 3 PANZER Divisions involved and when some are accomplished or moved to, then NEW ones are determined that they'll have to achieve and this process continues throughout the game. The entrapped 6th ARMY has it's OWN Breakout Decision Table as well.
SOVIETS:The various Soviet CORPS/Armies have differing Objectives according to their COMPOSITION and the GERMAN's Units near them which produces a Modifier which is then applied to the SOVIET die-roll on the Objective Table. This can result in the subject CORPS/ARMY adopting an Elastic-Defense, Fighting-Defense, Hold-at-ALL-Costs, Advance-to-Contact, Limited-Assault, or All-out-Assault which are further explained in the RULES Booklet in greater detail.
THIS is one of the more professionally produced Games by Perry Moore, et al, and takes an unusual tact in that the Units have Movement Designations using LETTERs instead of NUMBERs for them. These are H-horse drawn~[6]-Movement Points, L-Leg powered(Infantry)~[4]-M.P.s, T-Track equipped~[9]-M.P.s, & W-Wheel based~[10]-M.P.s. Units will also have a Troop QUALITY letter with E=Elite, D=Depleted and NO letter=LINE. This can affect COMBAT & RETREATS, which result in Disruption for Depleted Units although Elite & Line Units are not so affected. The SOLITAIRE Rules have been extensively detailed to allow Players to experience the game system and formulate some strategem which they can apply in some future game against a worthy opponent.
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