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  • 인원

    1-6 명

    BGG추천: 2-6 명
  • 게임시간

    540-1500 분

  • 연령

    14+

    BGG추천: 16+
  • 게임 난이도

    2.54 / 5

게임 소개

(MMP 웹 사이트:)

《네버 스노우즈》는 1944년 9월 마켓 가든 공세에 관한 표준 전투 시리즈 게임이다. 좋은 평가를 받은 SCS 게임 바스토뉴를 기반으로 한 시스템을 이용해 상륙작전과 지상공세를 커버하며 육각당 600m의 속도로 부대들과 연계한다. 각 턴은 반나절 동안 17턴 캠페인 게임(Market Garden 게임 중 독특하게 플레이 가능)을 만듭니다.

넓은 5개의 지도 지역은 각각의 공수 사단이 지리적으로 고립되고 분리될 수 있게 한다. 이것은 각각의 상황을 자신의 작은 전술 퍼즐&mdash로 게임할 수 있게 하여 플레이어가 한 지역에서 &ldqu;losing&rdqu;을 동시에 할 수 있게 한다. 두 선수 모두 항상 경기에 임합니다.”

연합군 선수가 낙하산 부대를 떨어뜨리고 교두보를 설치하고 지상공세를 펼치느라 바쁜 동안, 독일 선수는 아른험에 매달린 공수부대를 초토화시키고, 다양한 강 건널목을 방어하고, 연합군의 보급선을 끊기 위해 반격해야 한다. 두 선수 모두 매 턴마다 공격과 수비가 동시에 이뤄지고 있다.

바스토뉴에 이어 잇 네버 스노우(It Never Snows)는 최소한의 오버헤드를 가진 전술 모델을 사용하며, 세트피스뿐만 아니라 “즉각 공격과 간접 사격 및 공중 지원 효과를 보여준다.

환상적으로 상세한 OOB는 실향민 해군에서 청각장애인에 이르기까지, 엘리트 갑옷에서부터 훈련받지 않은 학교 부대까지, 고도로 동기부여된 SS에서 총구를 겨누는 형벌 부대까지 연합군의 공세를 물리치기 위해 함께 긁어모으고 있는 독일 부대들을 보여준다. 연합군의 정예 공수부대에 대항하여, 이 메나제리는 많은 워게이머들이 제2차 세계대전을 생각할 때 상상하는 독일군이 아니다.

시나리오:

캠페인. 5개의 지도 모두 17바퀴를 돌았다. 선수들이 직접 착지 장소를 고르는 풀 식사.
역사 드롭존 캠페인. 위와 거의 동일하지만 실제 드롭 사이트만 나열하면 플레이어가 직접 계획을 세울 필요가 없고 실제 드롭 사이트를 볼 수 있습니다.
9월 18일: 발판. 여기는 이미 초기 낙하산이 떨어졌고 전투가 진행 중이다. 첫 번째 턴 에어 드롭을 전달함으로써, 이것은 캠페인의 훨씬 더 빠른 버전입니다.
9월 20일: 하이 워터 마크. 이 12턴 게임은 캠페인의 성패가 결정되는 순간 플레이어가 연합군의 입장이 된다.
마녀들의 가마솥. 오스터빅 방어를 다루는 작은 지도 영역 시나리오입니다.
풀릴 때까지 기다려. 아른험을 위한 전투는 작은 지도 지역에서 6바퀴 밖에 돌지 않았습니다.
성모송, 은혜로 가득차 있다. 작은 구역의 6회전 시나리오는 82 Abn Division’s의 발 강 횡단과 Nijmegen을 통해 Gds 기갑사단과 연결하려는 노력을 포함한다.
Hell’의 고속도로. 작은 지도 구역으로, 8턴 게임으로 독일군의 XXX 군단 보급선 차단 시도를 다루고 있다.




눈은 오지 않는다... 구성 요소:

SCS 시리즈 규칙집
게임별 규칙집
파이브 풀 컬러 22" x 34" 게임 맵
풀 컬러 11" x 17" 플레이 어시스턴스 4종(에어드롭 계획, 연합군 강화, 독일 강화 2종)
840 카운터(확인!)
상자 및 주사위





(BGG 설명:)

스탠더드 컴뱃 시스템은 단순하지만 단순하지는 않은 게임 시스템입니다. 전쟁의 안개, 보급, 포격, 공군의 전력에 대한 규칙이 있습니다. 이 모든 것은 매우 쉽고 빠른 플레이 시스템으로 이루어집니다.

네버 스노우는 이 시리즈의 괴물 게임이 될 것이다. 이와 같이, 그것은 이용할 수 있는 가장 간단한 몬스터 게임들 중 하나가 될 것이다.
(from MMP website:)

It Never Snows is a Standard Combat Series (SCS) game covering the pivotal Market Garden offensive in September, 1944. Using a system based on the well-received SCS Game Bastogne, It Never Snows covers the landings and ground offensive endeavoring to link up with them at 600m per hex with units generally companies. Each turn is half a day making for a 17 turn campaign game (uniquely playable among Market Garden games).

The expansive five map area allows each of the airborne division fights to be geographically isolated and separate, as was the case historically. What this does is that it allows each situation to be gamed as its own little tactical puzzle—making it such that a player might be “winning” in one region while “losing” in another, at the same time. Both players are always “in the game.”

While the Allied player is busy dropping paratroopers, establishing bridgeheads and running a ground offensive to link up with them, the German player must devastate the airborne forces clinging to Arnhem, defend the various river crossings and counterattack to sever the Allied supply lines. Both players are attacking and defending at the same time, every turn.

Following on the heels of Bastogne, It Never Snows uses a tactical model with a minimal amount of rules overhead which shows both set-piece as well as “on the fly” attacks and the effects of indirect fires and air support.

A fantastically detailed OOB shows the insane array of German units being scratched together to defeat the Allied offensive—from displaced sailors to the deaf, from elite armor to barely trained school units, from highly motivated SS to penal units being pushed into battle at gunpoint. Against the elite airborne troops of the Allies, this menagerie is hardly the German army many wargamers envision when they think of World War II.

Scenarios:

Campaign. All five maps, all 17 turns. The full meal with players selecting their own landing sites.
Historical Drop Zones Campaign. Almost the same as the above, only with the actual drop sites listed so that players can see the real thing and not have to do that planning themselves.
Sept 18: Foothold. Here the initial drops have already happened and the battle is underway. By passing on the first turn air drops, this is a much quicker version of the campaign.
Sept 20: High Water Mark. This 12 turn game places the player in the shoes of the Allies at the very moment the success (or failure) of the campaign is determined.
The Witches Cauldron. A small map area scenario covering the defense of Oosterbeek.
Hold Until Relieved. The battle for Arnhem in a small map area and only 6 turns.
Hail Mary, Full of Grace. A small area, 6 turn scenario covering the 82 Abn Division’s crossing of the Waal river and the effort of the Gds Armored Division to link up with them through Nijmegen.
Hell’s Highway. A small map area, 8 turn game covering the German attempts to cut the XXX Corps supply line.




It Never Snows... Components:

SCS Series Rulebook
Game Specific Rulebook
Five Full Color 22" x 34" Game Maps
Four Full Color 11" x 17" Play Aides (Air Drop Planning, Allied Reinforcement, and two German Reinforcement)
840 Counters (Take a look!)
Box and Dice





(BGG description:)

The Standard Combat System is a "simple but not simplistic" game system. There are rules for fog of war, supply, artillery barrage, and air power. All of this in a very easy to play, quick playing system.

It Never Snows will be the monster game of this series. As such, it will be one of the simplest monster games available.

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