-
BGG랭킹
BGG전체 : 19185
-
-
인원
2-4 명
BGG추천: 2-3 명 -
게임시간
20-20 분
-
연령
5+
BGG추천: 4+ -
게임 난이도
1.33 / 5
-
디자이너
Thomas Daum, Violetta Leitner
-
아티스트
Rolf Vogt
-
인원
게임 소개
방앗간 주인이 방앗간에서 밀가루 자루를 옮기는 것을 도와서 집으로 가져가야 할 때입니다. 하지만 여러분을 겁주고 밀가루를 흘리기를 기다리는 귀신을 조심하십시오!
Geisterm¨hle에서는 각 플레이어가 방앗간에서 세 개의 색깔의 밀가루 자루를 집으로 가져와야 합니다. 플레이어는 게임 보드의 물레방아 주변의 슬롯에 밀가루를 넣으며 집에서 시작합니다. 이 보드에는 플레이어가 움직일 때 자화된 토큰을 놓는 구멍도 있다. 이 게임 보드 아래에는 세 개의 자석이 있는 나무 방앗간이 있다.
차례에 따라, 한 선수가 두 개의 특별한 주사위를 굴리며, 다음과 같은 결과를 얻을 수 있다.
• 두 숫자 – 플레이어는 토큰을 시계 방향 또는 반시계 방향으로 움직입니다. 토큰이 적절한 색의 밀가루 옆에 떨어지면, 그녀는 토큰의 슬롯에 밀가루를 넣을 수 있고, 집으로 이사하면 밀가루를 요구할 수 있다.
숫자 하나와 밀휠 하나 – 위에 설명된 대로 토큰을 이동한 다음 밀휠을 시계 방향으로 한 번 돌립니다. (게임 보드에는 플레이어가 맷돌 위의 톱니를 잡고 회전할 수 있는 슬롯이 있다.)
두 개의 맷돌을 시계 방향으로 두 번 돌리세요.
만약 맷휠을 옮길 때, 토큰이 유령 &NDASH, 즉 두 아이템의 자석 때문에 보드에서 떨어지면, 토큰은 집으로 반환되고 게임 보드로 반환된다. 운전대를 돌릴 때 귀신을 조심하세요. 그래야 방향을 바꿀 수 있도록!
Geisterm¨hle에서는 각 플레이어가 방앗간에서 세 개의 색깔의 밀가루 자루를 집으로 가져와야 합니다. 플레이어는 게임 보드의 물레방아 주변의 슬롯에 밀가루를 넣으며 집에서 시작합니다. 이 보드에는 플레이어가 움직일 때 자화된 토큰을 놓는 구멍도 있다. 이 게임 보드 아래에는 세 개의 자석이 있는 나무 방앗간이 있다.
차례에 따라, 한 선수가 두 개의 특별한 주사위를 굴리며, 다음과 같은 결과를 얻을 수 있다.
• 두 숫자 – 플레이어는 토큰을 시계 방향 또는 반시계 방향으로 움직입니다. 토큰이 적절한 색의 밀가루 옆에 떨어지면, 그녀는 토큰의 슬롯에 밀가루를 넣을 수 있고, 집으로 이사하면 밀가루를 요구할 수 있다.
숫자 하나와 밀휠 하나 – 위에 설명된 대로 토큰을 이동한 다음 밀휠을 시계 방향으로 한 번 돌립니다. (게임 보드에는 플레이어가 맷돌 위의 톱니를 잡고 회전할 수 있는 슬롯이 있다.)
두 개의 맷돌을 시계 방향으로 두 번 돌리세요.
만약 맷휠을 옮길 때, 토큰이 유령 &NDASH, 즉 두 아이템의 자석 때문에 보드에서 떨어지면, 토큰은 집으로 반환되고 게임 보드로 반환된다. 운전대를 돌릴 때 귀신을 조심하세요. 그래야 방향을 바꿀 수 있도록!
Time to help the miller carry sacks of flour from the mill and take them home – but watch out for the ghosts that await to scare you and spill flour!
In Geistermühle, each player needs to bring three colored sacks of flour from the mill to her home. The players start at home, with the flour placed in slots around a waterwheel on the game board. This board also has holes in it in which players place their magnetized tokens as they move. A wooden millwheel with three integrated magnets sits underneath this game board.
On a turn, a player rolls two special dice, with the following possible results:
• Two numbers – the player moves her token clockwise or counter-clockwise either the value of one die or the sum of both dice. If the token lands next to flour of the right color, she can place the flour in her token's slot; if she moves home, she claims the flour.
• One number and one millwheel – move the token as described above, then turn the millwheel once clockwise. (The game board has slots that allow players to grab a cog on the millwheel and rotate it.)
• Two millwheels – turn the millwheel twice clockwise.
If when moving the millwheel, a token is scared off the board due to ghosts – that is, due to the magnets in both items – that token is returned home and any flour it held returned to the game board. Watch for the ghosts as your turn the wheel so that you can steer clear!
In Geistermühle, each player needs to bring three colored sacks of flour from the mill to her home. The players start at home, with the flour placed in slots around a waterwheel on the game board. This board also has holes in it in which players place their magnetized tokens as they move. A wooden millwheel with three integrated magnets sits underneath this game board.
On a turn, a player rolls two special dice, with the following possible results:
• Two numbers – the player moves her token clockwise or counter-clockwise either the value of one die or the sum of both dice. If the token lands next to flour of the right color, she can place the flour in her token's slot; if she moves home, she claims the flour.
• One number and one millwheel – move the token as described above, then turn the millwheel once clockwise. (The game board has slots that allow players to grab a cog on the millwheel and rotate it.)
• Two millwheels – turn the millwheel twice clockwise.
If when moving the millwheel, a token is scared off the board due to ghosts – that is, due to the magnets in both items – that token is returned home and any flour it held returned to the game board. Watch for the ghosts as your turn the wheel so that you can steer clear!
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
467
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
431
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
370
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
334
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
599
-
2024-11-13
-
Lv.18