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War to Axis: Warfare in Normandy (2004)
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  • 인원

    2-2 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    180-180 분

  • 연령

    14+

    BGG추천: 12+
  • 게임 난이도

    2.17 / 5

게임 소개

"추축국과의 전쟁" 간단히 말해서: WtA(War to Axis)는 제2차 세계 대전을 배경으로 한 작전 수준 전투를 재현할 수 있는 "히스토 커맨드 다이스" 시리즈 게임이다.

이 게임은 1944년 노르망디 극장을 중심으로 한 6개의 역사적 시나리오를 포함하고 있다.

플레이어는 자신의 전략을 계획하고, 필요한 회전 수에서 시나리오 목표에 도달하기 위해 유닛을 활성화합니다.

이 규칙은 기본과 고급의 두 가지 다른 플레이를 허용합니다. 고급 게임은 기본 게임을 잘 알아야 가능한 초기 계획이 필요하다.

이 게임의 유닛 규모는 보병은 대대급, 다른 유닛은 중대급입니다. 지도상의 육각형 하나는 시나리오에 따라 300미터에서 500미터의 거리를 나타냅니다. 각 경기 순번은 약 20분에서 30분을 나타냅니다.

혁신적인 활성화 시스템은 다양한 장치에 대한 이동 순서를 결정하며, "포병 지원 및 집회 부대 소집 등 부대 차원의 추가 활동을 할 수 있다.

모든 유닛은 적 유닛이 ZOC로부터 2 헥사곤 이내로 이동할 때 기회 사격을 수행할 가능성이 있다.

이 게임은 특수 6면 주사위를 사용하여 숫자 대신 아이콘으로 전투를 벌여 목표물의 종류(인원 또는 장갑)에 따라 승패를 결정한다.

유닛 보강을 겸한 두 선수의 이벤트 카드 한 벌이 끝없는 리플레이 능력으로 매 경기 독보적인 모습을 연출한다.

각 국적의 플레이어 보조 차트는 직관적인 플레이와 즉각적인 접근성을 위한 모든 필수 요소를 나타낸다. '축전'은 초보자와 경험자 모두를 만족시킬 것이다
여러분이 최종 결과를 결정하는 역사적으로 정확한 시기에 여러분을 몰입시킵니다.

게임 내용:
6개의 지형도(각각 35x48,5cm)
160개 단위 카운터(25x27mm)
플라스틱 칩 150개
플라스틱 스탠드 120개
육군 차트 3개
이벤트 카드 시트 2개와 이벤트 카드 32개
10개의 특수 주사위(검은색 5개, 흰색 4개, 노란색 1개)
사전 절단된 주사위 라벨 시트 2개
사전 절단된 육각형 그룹 시트 1개
350 카운터
영어 빠른 시작 폴더 1개
영어 표준 규칙 1개
6가지 시나리오
"War against the Axis powers" simply called: War to Axis (WtA) is a game in the " Histo Command Dice" series that allows you to recreate operational level battles set in the second World War.

The game includes 6 historical scenarios that are based around the Normandy Theater in 1944.

Players will plan their strategies, and activate units to reach the scenario objective in the required number of turns.

The rules allow two different levels of play, Basic and Advanced. The advanced game requires an initial planning that only a good knowledge of the basic game will allow.

The unit scale for the game is Battalion level for infantry, and Company level for other units. One hexagon on the map represents a distance of 300 to 500 meters depending on the scenario. Each game turn represents about 20 to 30 minutes.

An innovative system of activation determines the movement sequence for the various units, with the possibility for the "Command Units" to perform various additional actions such as calling in artillery support and Rally units.

All units have the possibility of performing opportunity fire when an enemy unit moves within 2 hexagons of its ZOC.

The game uses special 6-sided dice for combat with icons instead of numbers to determine outcome according to of the type of target (personnel or armored].

A deck of event cards for both the players, that also provide unit reinforcements, will make each game unique with endless replay ability.

Player aid charts for each nationality represent all the essential elements for intuitive play and immediate accessibility. War to Axis will satisfy the beginner and experienced player alike,
immersing you in a historically accurate period where you determine the final outcome.

GAME CONTENTS:
6 geomorphic maps (35x48,5cm each)
160 unit counters (25x27mm)
150 plastic chips
120 plastic stands
3 army charts
2 event cards sheets and 32 event cards
10 special dice (5 black, 4 white, 1 yellow)
2 pre-cut dice labels sheets
1 pre-cut hexagons group sheet
350 counters
1 English quick start folder
1 English standard rules
6 Scenarios

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