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BGG랭킹
BGG전체 : 2533
ABSTRACTS : 140
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
12+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
2.49 / 5
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디자이너
Alex Randolph
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아티스트
(Uncredited)
-
인원
게임 소개
《트윅스트》는 알렉스 랜돌프가 개발한 2인칭 추상 게임이다. TwixT는 헥스와 매우 유사한 "연결형"게임입니다. 다른 관련 게임으로는 Havannah와 The Game of Y "가 있다.연결 유형"은 객체가 어떤 것을 다른 무언가에 연결하는 경로를 형성한다는 것을 의미한다. 이를 위해서는 체스나 체커 같은 일반적인 배틀형 게임과는 사뭇 다른 사고가 필요하다.
일부 오래된 미국 세트에서는 브릿지처럼 2개 팀이 있는 4인용 변종을 언급하지만, 이것은 아마도 랜돌프의 생각이 아니었을 것이다. 이 게임은 60년대와 70년대에 3M 북셸프 시리즈의 일부로 인기가 있었다. 그 후 아발론 힐은 시리즈를 획득하고 게임을 자체 발행하였다. 몇몇 유럽 출판사들도 이 게임을 판매했다.
Twixt는 페그보드, 펙, 링크를 사용한다. 게임 표면은 보통 코너 홀을 뺀 24x24 정사각형 페그보드이며, 두 개의 반대쪽에는 한 명의 플레이어의 색이, 다른 두 명의 플레이어의 색이 표시되어 있다. 각각의 플레이어는 그들의 색깔의 링크와 말뚝을 가지고 있다. 컬러별로 50개씩 총 200개씩 넉넉한 공급량입니다. 플레이어들은 가능한 한 번갈아 가며 보드의 양쪽을 색깔로 연결하는 연결 고리의 연속적인 경로를 시도한다.
3M 에디션 이후 Randolph는 파이 규칙을 추가했습니다. 첫 번째 펙이 배치된 후, 상대는 편을 바꿀 수 있는 옵션을 갖게 된다. 이것은 첫 번째 움직임의 이점으로부터 불균형을 줄여줍니다.
당신의 차례에 당신은 당신의 색의 페그를 보드에 놓고 당신의 색상 링크를 추가하거나 재정렬합니다. 펙스는 코너와 상대 선수 측면의 마지막 줄을 제외한 보드의 빈 구멍에 넣을 수 있다. 같은 색의 두 개의 페그가 6홀 직사각형(3x2 또는 2x3)의 반대쪽 모서리에 있을 때, 두 개의 페그 사이에 링크를 둘 수 있다. 링크는 다른 링크를 교차하도록 배치할 수 없습니다. 한 번에 여러 링크를 추가할 수 있습니다. 일반적으로 모든 링크는 방금 배치된 페그에 연결되지만, 이동하는 동안 원하는 만큼 링크를 제거하고 여기에 설명된 대로 합법적이기만 하면 보드의 모든 위치에 링크를 추가할 수 있습니다.
플레이어가 자신의 양쪽 측면을 연속적인 링크 경로로 연결할 때, 그는 상대가 똑같이 하지 못하게 하고, 게임은 종료되고, 그의 양쪽을 연결하는 플레이어가 게임에서 승리합니다. 어느 쪽도 이런 길을 완성하지 못하면 경기는 무승부다.
일부 오래된 미국 세트에서는 브릿지처럼 2개 팀이 있는 4인용 변종을 언급하지만, 이것은 아마도 랜돌프의 생각이 아니었을 것이다. 이 게임은 60년대와 70년대에 3M 북셸프 시리즈의 일부로 인기가 있었다. 그 후 아발론 힐은 시리즈를 획득하고 게임을 자체 발행하였다. 몇몇 유럽 출판사들도 이 게임을 판매했다.
Twixt는 페그보드, 펙, 링크를 사용한다. 게임 표면은 보통 코너 홀을 뺀 24x24 정사각형 페그보드이며, 두 개의 반대쪽에는 한 명의 플레이어의 색이, 다른 두 명의 플레이어의 색이 표시되어 있다. 각각의 플레이어는 그들의 색깔의 링크와 말뚝을 가지고 있다. 컬러별로 50개씩 총 200개씩 넉넉한 공급량입니다. 플레이어들은 가능한 한 번갈아 가며 보드의 양쪽을 색깔로 연결하는 연결 고리의 연속적인 경로를 시도한다.
3M 에디션 이후 Randolph는 파이 규칙을 추가했습니다. 첫 번째 펙이 배치된 후, 상대는 편을 바꿀 수 있는 옵션을 갖게 된다. 이것은 첫 번째 움직임의 이점으로부터 불균형을 줄여줍니다.
당신의 차례에 당신은 당신의 색의 페그를 보드에 놓고 당신의 색상 링크를 추가하거나 재정렬합니다. 펙스는 코너와 상대 선수 측면의 마지막 줄을 제외한 보드의 빈 구멍에 넣을 수 있다. 같은 색의 두 개의 페그가 6홀 직사각형(3x2 또는 2x3)의 반대쪽 모서리에 있을 때, 두 개의 페그 사이에 링크를 둘 수 있다. 링크는 다른 링크를 교차하도록 배치할 수 없습니다. 한 번에 여러 링크를 추가할 수 있습니다. 일반적으로 모든 링크는 방금 배치된 페그에 연결되지만, 이동하는 동안 원하는 만큼 링크를 제거하고 여기에 설명된 대로 합법적이기만 하면 보드의 모든 위치에 링크를 추가할 수 있습니다.
플레이어가 자신의 양쪽 측면을 연속적인 링크 경로로 연결할 때, 그는 상대가 똑같이 하지 못하게 하고, 게임은 종료되고, 그의 양쪽을 연결하는 플레이어가 게임에서 승리합니다. 어느 쪽도 이런 길을 완성하지 못하면 경기는 무승부다.
Twixt is a 2-player abstract game invented by Alex Randolph. TwixT is a "connection-type" game, very similar to Hex. Other related games are Havannah and The Game of Y. "Connection type" means the object is to form a path connecting something to something else. This requires very different thinking from the standard battle-type game such as chess or checkers.
Some old US sets mention a 4-player variant, with 2 teams as in Bridge, but this probably wasn't Randolph's idea. The game was popular in the 60s and 70s as part of the 3M Bookshelf Series. Avalon Hill then acquired the series and issued the game themselves. Several European publishers have sold the game as well.
Twixt employs a pegboard, pegs and links. The playing surface is a 24x24 square pegboard, usually minus the corner holes, with two opposite sides marked with one player's color and the other two sides marked with the other player's color. Each player has a supply of pegs and links of their color. 50 of each piece type of each color, a total of 200, is an ample supply. Players alternate turns placing pegs and links, if possible, in attempt to have a continuous path of links connecting the two sides of the board with their color.
After the 3M edition, Randolph added the pie rule. After the first peg is placed, the opponent has the option to swap sides. This reduces the imbalance from the first move advantage.
On your turn you place one peg of your color on the board, and then add or rearrange your color links. Pegs may be placed in any vacant hole in the board except the corners and the last row on the sides of the opposing player. When two pegs of the same color are at opposite corners of a six hole rectangle (3x2 or 2x3), a link may be placed between those two pegs. Links may not be placed such that they cross other links. Multiple links may be added on a single move. Usually, all links are to the peg just placed, but on your move you are allowed to remove as many of your own links as you wish, and add your own links anywhere on the board as long as they are legal as described here.
When a player connects his two sides with a continuous path of links, he prevents his opponent from doing the same, the game is over, and the player connecting his two sides wins the game. If neither side can complete such a path, the game is a draw.
Some old US sets mention a 4-player variant, with 2 teams as in Bridge, but this probably wasn't Randolph's idea. The game was popular in the 60s and 70s as part of the 3M Bookshelf Series. Avalon Hill then acquired the series and issued the game themselves. Several European publishers have sold the game as well.
Twixt employs a pegboard, pegs and links. The playing surface is a 24x24 square pegboard, usually minus the corner holes, with two opposite sides marked with one player's color and the other two sides marked with the other player's color. Each player has a supply of pegs and links of their color. 50 of each piece type of each color, a total of 200, is an ample supply. Players alternate turns placing pegs and links, if possible, in attempt to have a continuous path of links connecting the two sides of the board with their color.
After the 3M edition, Randolph added the pie rule. After the first peg is placed, the opponent has the option to swap sides. This reduces the imbalance from the first move advantage.
On your turn you place one peg of your color on the board, and then add or rearrange your color links. Pegs may be placed in any vacant hole in the board except the corners and the last row on the sides of the opposing player. When two pegs of the same color are at opposite corners of a six hole rectangle (3x2 or 2x3), a link may be placed between those two pegs. Links may not be placed such that they cross other links. Multiple links may be added on a single move. Usually, all links are to the peg just placed, but on your move you are allowed to remove as many of your own links as you wish, and add your own links anywhere on the board as long as they are legal as described here.
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