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BGG랭킹
BGG전체 : 18718
WARGAMES : 3425
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
240-240 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
3.22 / 5
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디자이너
Bob Fowler, Marc W. Miller
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아티스트
Rodger B. MacGowan
-
인원
게임 소개
이 주제를 먼저 다루는 이 게임의 버전은 매우 상세하고 통상적으로 훌륭한 GDW 품질을 가지고 있다. 커다란 종이 지도에는 이 캠페인과 관련된 중국 영토의 일부도 포함되어 있다. 전반적으로, 알맞은 구성 요소를 가진 가까운 주제에 대한 적절한 처리.
게임 장비는 다음과 같이 구성되어 있다: 22" by 34"컬러 맵시트는 버마와 인도, 시암, 중국의 일부를 포함하고 있다. 헤르츠, 중국을 거쳐 N.E.로 다시 내려갑니다.Siam. Mapsheet는 전체적으로 흰색에 녹색-(Rough), BLUE-(Ocean, Coastal, Lake, Major Rivers, Rivers), BROWN-(Mountain, Road, Track), BLACK-(Town/Adified Town/City, Airfields, 철도, Sea Transporting, National Bord & Letters & Letternational & Letter)으로 표시됩니다.
240개의 카드보드 게임 카운터가 있습니다: 일본어-머스타드/블랙 프린트, I.N.A.-머스타드/BROWN 프린트, 영국-라이트-BROWN/BLACK 프린트, 인도-브라운/BLACK 프린트, 미국-OLIVE/B.인쇄 부족; 중국(미군 훈련)-OLIVE/YELLOW 인쇄; 윈난 중국-YELLOW/검은색 인쇄; 항공 기동 부대-파란색/검은색 인쇄. 또한 항공 운송 지점, 비행장, 에어 드랍 카운터, 숫자(L.R.P. 글라이더 어택트(L.R.P. Attacks))와 같은 다양한 COLOR 정보 카운터도 있습니다. 비치헤드 마커, 에어헤드 마커, 공급 장치, & ROADS(건설용)
규칙 커버에는 녹색 육중한 종이에 검은색으로 인쇄되어 있으며, (3)-전체 페이지는 흰색이며, 항공 이동, SEA Movement, 도로 건설, AIRFILDS & AIRHEADS; 장거리 침투군과 같은 특수 전투부대와 새로운 전투부대의 신뢰성을 위한 훈련의 효과를 상세히 기술하고 있습니다. 인도 국민군, 버마 로드, 비치헤드, 교체(제거된 부대에서 철수). (3)정규 크기 무거운 종이 차트는 다음과 같습니다.특수부대 생산을 위한 설명/&훈련 차트, TAN 일본 전투 훈장/증원군/침략 대응군 차트, BLUE 연합군 전투 훈장/증원군/침략 반동군/운남군 순서의 TAN-턴 기록 마지막 페이지에는 지형 효과 차트가 있고, 역방향에는 C.R.T./Unit ID에 대한 전투 결과 표/수정 및 설명이 있습니다. 차트/특수 이동 요약/스택링 포인트 값 테이블/& 단위 크기 및 색상 코드 테이블.
플레이 순서는 다음과 같습니다. 일본 선수가 1 대 1로 앞서고 있습니다.공급 결정 단계; 2.보강 단계; 3.육해군 이동 단계; 4.전투 단계, 연합군 플레이어는 다른 4를 추가하여 동일한 단계를 수행한다.공력 단계, 그리고 5.전투 단계. 경기 배율은 다음과 같다: 매 턴=1개월이며, 몬순 기간에는 2개월로 되어 있으며, 부대 규모는 대대급에서 사단급까지이며, 지상급은 부여되지 않는다. 1942년 12월부터 1945년 5월까지 오직 1개의 시나리오와 26개의 턴만 있다. 일부 카운터에는 갑옷, 항공 운송, 그리고 I.J.N. 기지 같은 유닛 형태의 기호에 대한 실루엣이 있습니다. 비치헤드 & 에어헤드 카운터는 다른 아군 부대가 있는 한 전투 부대의 방어 위치로 사용될 수 있다.
게임 장비는 다음과 같이 구성되어 있다: 22" by 34"컬러 맵시트는 버마와 인도, 시암, 중국의 일부를 포함하고 있다. 헤르츠, 중국을 거쳐 N.E.로 다시 내려갑니다.Siam. Mapsheet는 전체적으로 흰색에 녹색-(Rough), BLUE-(Ocean, Coastal, Lake, Major Rivers, Rivers), BROWN-(Mountain, Road, Track), BLACK-(Town/Adified Town/City, Airfields, 철도, Sea Transporting, National Bord & Letters & Letternational & Letter)으로 표시됩니다.
240개의 카드보드 게임 카운터가 있습니다: 일본어-머스타드/블랙 프린트, I.N.A.-머스타드/BROWN 프린트, 영국-라이트-BROWN/BLACK 프린트, 인도-브라운/BLACK 프린트, 미국-OLIVE/B.인쇄 부족; 중국(미군 훈련)-OLIVE/YELLOW 인쇄; 윈난 중국-YELLOW/검은색 인쇄; 항공 기동 부대-파란색/검은색 인쇄. 또한 항공 운송 지점, 비행장, 에어 드랍 카운터, 숫자(L.R.P. 글라이더 어택트(L.R.P. Attacks))와 같은 다양한 COLOR 정보 카운터도 있습니다. 비치헤드 마커, 에어헤드 마커, 공급 장치, & ROADS(건설용)
규칙 커버에는 녹색 육중한 종이에 검은색으로 인쇄되어 있으며, (3)-전체 페이지는 흰색이며, 항공 이동, SEA Movement, 도로 건설, AIRFILDS & AIRHEADS; 장거리 침투군과 같은 특수 전투부대와 새로운 전투부대의 신뢰성을 위한 훈련의 효과를 상세히 기술하고 있습니다. 인도 국민군, 버마 로드, 비치헤드, 교체(제거된 부대에서 철수). (3)정규 크기 무거운 종이 차트는 다음과 같습니다.특수부대 생산을 위한 설명/&훈련 차트, TAN 일본 전투 훈장/증원군/침략 대응군 차트, BLUE 연합군 전투 훈장/증원군/침략 반동군/운남군 순서의 TAN-턴 기록 마지막 페이지에는 지형 효과 차트가 있고, 역방향에는 C.R.T./Unit ID에 대한 전투 결과 표/수정 및 설명이 있습니다. 차트/특수 이동 요약/스택링 포인트 값 테이블/& 단위 크기 및 색상 코드 테이블.
플레이 순서는 다음과 같습니다. 일본 선수가 1 대 1로 앞서고 있습니다.공급 결정 단계; 2.보강 단계; 3.육해군 이동 단계; 4.전투 단계, 연합군 플레이어는 다른 4를 추가하여 동일한 단계를 수행한다.공력 단계, 그리고 5.전투 단계. 경기 배율은 다음과 같다: 매 턴=1개월이며, 몬순 기간에는 2개월로 되어 있으며, 부대 규모는 대대급에서 사단급까지이며, 지상급은 부여되지 않는다. 1942년 12월부터 1945년 5월까지 오직 1개의 시나리오와 26개의 턴만 있다. 일부 카운터에는 갑옷, 항공 운송, 그리고 I.J.N. 기지 같은 유닛 형태의 기호에 대한 실루엣이 있습니다. 비치헤드 & 에어헤드 카운터는 다른 아군 부대가 있는 한 전투 부대의 방어 위치로 사용될 수 있다.
This version of the game covering this topic FIRST, is heavily detailed and of the usual great GDW quality. The large paper mapsheet even includes some of the Chinese territory pertinent to this campaign. Overall, a decent treatment on the subject at hand with excellent components to match.
The Game Equipment consists of the following: the 22" by 34" (4)-Color Mapsheet includes Burma as well as parts of India, Siam, & China from along the coast, starting South just past Rangoon, to North past Bahadurabad, East-over to past Ft. Hertz and down again through China into N.E.Siam. The Mapsheet is overall WHITE with GREEN-(Rough), BLUE-(Ocean, Coastal, Lake, Major Rivers, Rivers), BROWN-(Mountain, Road, Track), BLACK-(Town/Fortified Town/City, Airfields, Railroad, Sea Transport lanes, National Borders & Lettering).
There are 240 cardboard game counters, in these Color combinations: Japanese-MUSTARD/BLACK print; I.N.A.-MUSTARD/BROWN print; British-Light-BROWN/BLACK print; Indian-BROWN/BLACK print; U.S.A.-OLIVE/BLACK print; CHINA(U.S.-trained)-OLIVE/YELLOW print; Yunnan Chinese-YELLOW/BLACK print; & Airmobile Troops-BLUE/BLACK print. There are also various COLOR Informational counters such as: Air Transport Points; Airfields; Airdrops counters; Numbers(to count L.R.P. Glider Assaults); Beachhead markers; Airhead markers; Supply Units; & ROADS(for construction).
The RULES cover has the graphics in BLACK print on GREEN heavy paper while the (3)-FULL pages are WHITE and detail the effects of: AIR Movement; SEA Movement; ROAD construction; AIRFIELDS & AIRHEADS; SPECIAL COMBAT Forces such as the Long Range Penetration Forces & Training NEW Units for such; Chinese Reliability in Combat; The Indian National Army; The BURMA Road; Beachheads; and Replacements(taken from eliminated units). The (3)FULL-size heavy-paper CHARTS are: a Light~TAN-Turn Record with Explanations/& a Training Chart for producing Special Forces Units; a TAN Japanese Order of Battle/Appearance of Reinforcements/& an Invasion Reaction Force Charts; and a BLUE Allied Order of Battle/Appearance of Reinforcements/Invasion Reaction Force/& Chinese YUNNAN Armies Charts. The last page has the Terrains Effects Chart and on the REVERSE is the Combat Results Table/Modifications & Explanations for the C.R.T./Unit Id. Chart/Special Movement Summary/Stacking Point Value table/& Unit-Size & Color-Code tables.
The Sequence of Play is as follows: The Japanese Player goes first-1.Supply Determination Phase; 2.Reinforcement Phase; 3.Land & Naval Movement Phase; 4.Combat Phase; then the Allied Player performs these same phases with the addition of another-4.Airpower Phase; then 5.Combat Phase. The Scale of the game is given as: Each Turn=1-Month, except during MONSOON when Turns are 2-Months, Units are from Battalion up to Division level and NO ground Scale is given. There is ONLY 1 Scenario to play and 26 Turns from Dec. 1942 to May 1945. Some of the Counters have Silhouettes for their Unit type symbols such as the Armor, Air Transports, and I.J.N. Bases. The Beachhead & Airhead counters can also be used as Defensive positions for Combat Units with an intrinsic factor of 1 as long as there is another Friendly Unit with it.
The Game Equipment consists of the following: the 22" by 34" (4)-Color Mapsheet includes Burma as well as parts of India, Siam, & China from along the coast, starting South just past Rangoon, to North past Bahadurabad, East-over to past Ft. Hertz and down again through China into N.E.Siam. The Mapsheet is overall WHITE with GREEN-(Rough), BLUE-(Ocean, Coastal, Lake, Major Rivers, Rivers), BROWN-(Mountain, Road, Track), BLACK-(Town/Fortified Town/City, Airfields, Railroad, Sea Transport lanes, National Borders & Lettering).
There are 240 cardboard game counters, in these Color combinations: Japanese-MUSTARD/BLACK print; I.N.A.-MUSTARD/BROWN print; British-Light-BROWN/BLACK print; Indian-BROWN/BLACK print; U.S.A.-OLIVE/BLACK print; CHINA(U.S.-trained)-OLIVE/YELLOW print; Yunnan Chinese-YELLOW/BLACK print; & Airmobile Troops-BLUE/BLACK print. There are also various COLOR Informational counters such as: Air Transport Points; Airfields; Airdrops counters; Numbers(to count L.R.P. Glider Assaults); Beachhead markers; Airhead markers; Supply Units; & ROADS(for construction).
The RULES cover has the graphics in BLACK print on GREEN heavy paper while the (3)-FULL pages are WHITE and detail the effects of: AIR Movement; SEA Movement; ROAD construction; AIRFIELDS & AIRHEADS; SPECIAL COMBAT Forces such as the Long Range Penetration Forces & Training NEW Units for such; Chinese Reliability in Combat; The Indian National Army; The BURMA Road; Beachheads; and Replacements(taken from eliminated units). The (3)FULL-size heavy-paper CHARTS are: a Light~TAN-Turn Record with Explanations/& a Training Chart for producing Special Forces Units; a TAN Japanese Order of Battle/Appearance of Reinforcements/& an Invasion Reaction Force Charts; and a BLUE Allied Order of Battle/Appearance of Reinforcements/Invasion Reaction Force/& Chinese YUNNAN Armies Charts. The last page has the Terrains Effects Chart and on the REVERSE is the Combat Results Table/Modifications & Explanations for the C.R.T./Unit Id. Chart/Special Movement Summary/Stacking Point Value table/& Unit-Size & Color-Code tables.
The Sequence of Play is as follows: The Japanese Player goes first-1.Supply Determination Phase; 2.Reinforcement Phase; 3.Land & Naval Movement Phase; 4.Combat Phase; then the Allied Player performs these same phases with the addition of another-4.Airpower Phase; then 5.Combat Phase. The Scale of the game is given as: Each Turn=1-Month, except during MONSOON when Turns are 2-Months, Units are from Battalion up to Division level and NO ground Scale is given. There is ONLY 1 Scenario to play and 26 Turns from Dec. 1942 to May 1945. Some of the Counters have Silhouettes for their Unit type symbols such as the Armor, Air Transports, and I.J.N. Bases. The Beachhead & Airhead counters can also be used as Defensive positions for Combat Units with an intrinsic factor of 1 as long as there is another Friendly Unit with it.
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