-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-30 분
-
연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
3.00 / 5
-
디자이너
Donald Benge
-
아티스트
-
인원
게임 소개
퀘스트 체스는 1974년 도날드에 의해 자체 출판되었다. 그것은 체스 변종입니다. 그것은 A4 한 장의 규칙으로 구성되어 있습니다.
(체스 보드에 있는 질문)
퀘스트 체스는 표준 체스 세트로 합니다. 말들의 동작은 일반 체스와 동일합니다. 흰색은 아무 다섯 가지 동작으로 시작합니다. 그 후, 각 선수는 한 차례에 최대 10개의 수를 쓸 수 있다. 그러나 해당 피스가 먼저 캡처되었거나 체크를 만들기 위해 이동하지 않는 한 차례 이상 이동할 수 없습니다. 한 번이라도 움직이면 언제든 차례를 지나칠 수 있다.
당신이 캡처를 할 때 당신은 멈춰야 하고 상대방에게 캡처를 한 당신의 작품을 캡쳐할 기회를 주어야 합니다. 그는 이것을 할 수 있는 한 가지 방법이 있지만, 어떤 식으로든 이것을 '재습'으로 만들 수 있다. 그는 또한 탈환을 거부할 수도 있다. 그가 탈환(또는 탈환을 거부)을 한 후에는 나머지 10개의 동작을 계속하며, 차례 중에 포획한 조각을 다시 움직일 수 있습니다.
만약 당신이 마지막 동작에서 캡처를 한다면, 당신의 상대는 자유로운 탈환을 얻지 못하는데, 그 때는 그의 차례이고 그는 그의 동작을 세어보기 시작해야 하기 때문이다. 만약 그가 잡으면, 당신은 다시 잡을 수 있습니다. 만약 당신이 포획하여 통과하고자 한다면, 당신은 포획할 때 출입증을 발표해야 합니다.
상대방을 견제할 때는 멈춰서 한 수를 허용해야 견제에서 벗어날 수 있다. 그는 체크 피스를 잡을 수도 있고, 끼어들 수도 있고, 왕을 움직일 수도 있다. 체크 아웃되면 나머지 10개의 이동을 계속하고 수표를 만들기 위해 이동한 조각이 다시 이동할 수 있습니다. 당신이 마지막 동작에서 상대방을 체크한다면, 그 다음은 그의 차례이고 그는 체크 아웃에서 자신의 첫 동작을 세어야 합니다.
캐슬링은 킹 무브라고 여겨진다. 따라서 캐슬링하면 킹은 다시 움직일 수 없지만 캐슬링된 루크는 움직일 수 있습니다.
폰을 두 칸 이동시켜 다섯 번째 순위에서 상대의 폰을 추월할 경우 즉시 '엔패상트'를 캡처할 수 있는 옵션을 허용해야 합니다. 폰이 주요 조각으로 승격되면 그 '새' 조각은 같은 방향으로 움직일 수 있습니다.
체크피스가 이미 이동했는지 여부에 관계없이 킹을 확인할 수 있는 움직임은 절대 할 수 없습니다. 상대가 회수를 하여 견제하고 체크 아웃을 할 수 있는 유일한 방법은 이전에 해당 턴에서 이동한 피스를 이동하는 것뿐이라면 캡처가 수반되더라도 허용됩니다. 그러나 이전에 움직이지 않은 조각을 옮겨 체크에서 벗어날 수 있는 방법이 있다면 그 대안을 취해야 합니다.
한 번에 체크 아웃을 할 수 없을 때 체크메이트가 되어 게임이 끝난다. 때때로 탈환 시 체크메이트가 발생할 수 있습니다. 폰을 움직이지 않고, 피스를 캡처하지 않고 연속으로 10바퀴를 돌면 경기는 무승부다.
(체스 보드에 있는 질문)
퀘스트 체스는 표준 체스 세트로 합니다. 말들의 동작은 일반 체스와 동일합니다. 흰색은 아무 다섯 가지 동작으로 시작합니다. 그 후, 각 선수는 한 차례에 최대 10개의 수를 쓸 수 있다. 그러나 해당 피스가 먼저 캡처되었거나 체크를 만들기 위해 이동하지 않는 한 차례 이상 이동할 수 없습니다. 한 번이라도 움직이면 언제든 차례를 지나칠 수 있다.
당신이 캡처를 할 때 당신은 멈춰야 하고 상대방에게 캡처를 한 당신의 작품을 캡쳐할 기회를 주어야 합니다. 그는 이것을 할 수 있는 한 가지 방법이 있지만, 어떤 식으로든 이것을 '재습'으로 만들 수 있다. 그는 또한 탈환을 거부할 수도 있다. 그가 탈환(또는 탈환을 거부)을 한 후에는 나머지 10개의 동작을 계속하며, 차례 중에 포획한 조각을 다시 움직일 수 있습니다.
만약 당신이 마지막 동작에서 캡처를 한다면, 당신의 상대는 자유로운 탈환을 얻지 못하는데, 그 때는 그의 차례이고 그는 그의 동작을 세어보기 시작해야 하기 때문이다. 만약 그가 잡으면, 당신은 다시 잡을 수 있습니다. 만약 당신이 포획하여 통과하고자 한다면, 당신은 포획할 때 출입증을 발표해야 합니다.
상대방을 견제할 때는 멈춰서 한 수를 허용해야 견제에서 벗어날 수 있다. 그는 체크 피스를 잡을 수도 있고, 끼어들 수도 있고, 왕을 움직일 수도 있다. 체크 아웃되면 나머지 10개의 이동을 계속하고 수표를 만들기 위해 이동한 조각이 다시 이동할 수 있습니다. 당신이 마지막 동작에서 상대방을 체크한다면, 그 다음은 그의 차례이고 그는 체크 아웃에서 자신의 첫 동작을 세어야 합니다.
캐슬링은 킹 무브라고 여겨진다. 따라서 캐슬링하면 킹은 다시 움직일 수 없지만 캐슬링된 루크는 움직일 수 있습니다.
폰을 두 칸 이동시켜 다섯 번째 순위에서 상대의 폰을 추월할 경우 즉시 '엔패상트'를 캡처할 수 있는 옵션을 허용해야 합니다. 폰이 주요 조각으로 승격되면 그 '새' 조각은 같은 방향으로 움직일 수 있습니다.
체크피스가 이미 이동했는지 여부에 관계없이 킹을 확인할 수 있는 움직임은 절대 할 수 없습니다. 상대가 회수를 하여 견제하고 체크 아웃을 할 수 있는 유일한 방법은 이전에 해당 턴에서 이동한 피스를 이동하는 것뿐이라면 캡처가 수반되더라도 허용됩니다. 그러나 이전에 움직이지 않은 조각을 옮겨 체크에서 벗어날 수 있는 방법이 있다면 그 대안을 취해야 합니다.
한 번에 체크 아웃을 할 수 없을 때 체크메이트가 되어 게임이 끝난다. 때때로 탈환 시 체크메이트가 발생할 수 있습니다. 폰을 움직이지 않고, 피스를 캡처하지 않고 연속으로 10바퀴를 돌면 경기는 무승부다.
Quest Chess was self-published by Donald, in 1974. It is a Chess variant. It consists of an A4 sheet of rules.
(Conquest on the Chess board)
Quest-Chess is played with a standard chess set. The moves of the pieces are the same as in regular Chess. White begins by making any five moves. After that, each player may make up to ten moves per turn. However, no piece may be moved more than once during your turn, unless that piece has first made a capture, or has moved to create a check. You may pass your turn any time after making at least one move.
When you make a capture you must stop and give your opponent the opportunity to capture your piece which made the capture. He has one move in which to do this, but may make this 'recapture' in any way possible. He may also refuse to recapture. Once he has made his recapture (or refused to recapture) you then continue on with the rest of your ten moves, and you may again move that piece which made the capture any time during your turn.
If you make a capture on your last move, your opponent does not get a free recapture, as it is then his turn and he must start counting his moves. If he then captures, you may recapture. If you intend to capture and pass, you must announce your pass when making the capture.
When you put your opponent in check, you must stop and allow him one move to get out of check. He may capture the checking piece, he may interpose, or he may move the king. Once he is out of check, you continue on with the rest of your ten moves, and that piece which moved to create the check may move again. If you check your opponent's king on your last move, it is then his turn and he must count his first move in getting out of check.
Castling is considered a king move. Therefore, if you castle, the king may not move again, but the castled rook may still move.
If you move a pawn two spaces, passing your opponent's pawn on the fifth rank, you must allow him the immediate option to capture 'en passant'. When a pawn is promoted to a major piece, that 'new' piece may move on the same turn.
You may never make a move that exposes your king to check, regardless of whether the checking piece has already moved. If your opponent puts you in check by making a recapture and the only way to get out of check is by moving a piece that you have previously moved on that turn, then this is permissible even if it involve a capture. However, if you have a way of getting out of check by moving a previously unmoved piece, you must take that alternative.
When a player is in check and cannot get out of check in one move, it is checkmate, and the game is over. Sometimes checkmate may occur on a recapture. If ten consecutive turns are made without moving a pawn and without capturing a piece, the game is a draw.
(Conquest on the Chess board)
Quest-Chess is played with a standard chess set. The moves of the pieces are the same as in regular Chess. White begins by making any five moves. After that, each player may make up to ten moves per turn. However, no piece may be moved more than once during your turn, unless that piece has first made a capture, or has moved to create a check. You may pass your turn any time after making at least one move.
When you make a capture you must stop and give your opponent the opportunity to capture your piece which made the capture. He has one move in which to do this, but may make this 'recapture' in any way possible. He may also refuse to recapture. Once he has made his recapture (or refused to recapture) you then continue on with the rest of your ten moves, and you may again move that piece which made the capture any time during your turn.
If you make a capture on your last move, your opponent does not get a free recapture, as it is then his turn and he must start counting his moves. If he then captures, you may recapture. If you intend to capture and pass, you must announce your pass when making the capture.
When you put your opponent in check, you must stop and allow him one move to get out of check. He may capture the checking piece, he may interpose, or he may move the king. Once he is out of check, you continue on with the rest of your ten moves, and that piece which moved to create the check may move again. If you check your opponent's king on your last move, it is then his turn and he must count his first move in getting out of check.
Castling is considered a king move. Therefore, if you castle, the king may not move again, but the castled rook may still move.
If you move a pawn two spaces, passing your opponent's pawn on the fifth rank, you must allow him the immediate option to capture 'en passant'. When a pawn is promoted to a major piece, that 'new' piece may move on the same turn.
You may never make a move that exposes your king to check, regardless of whether the checking piece has already moved. If your opponent puts you in check by making a recapture and the only way to get out of check is by moving a piece that you have previously moved on that turn, then this is permissible even if it involve a capture. However, if you have a way of getting out of check by moving a previously unmoved piece, you must take that alternative.
When a player is in check and cannot get out of check in one move, it is checkmate, and the game is over. Sometimes checkmate may occur on a recapture. If ten consecutive turns are made without moving a pawn and without capturing a piece, the game is a draw.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
452
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
429
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
367
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
328
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
599
-
2024-11-13
-
Lv.18