-
BGG랭킹
BGG전체 : 189
WARGAMES : 20
THEMATIC : 37 -
-
인원
2-4 명
BGG추천: 2-2 명 -
게임시간
120-120 분
-
연령
12+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
3.85 / 5
-
디자이너
Roberto Di Meglio, Marco Maggi, Francesco Nepitello
-
아티스트
John Howe, Matteo Macchi, Fabio Maiorana, Mizio Mencarini, Bob Naismith
-
인원
게임 소개
반지의 전쟁에서는 한 플레이어가 자유 민족(FP)을 통제하고 다른 플레이어가 그림자 군대(SA)를 통제한다.
처음에 자유 인민 국가들은 사우론에 대항하여 무기를 드는 것을 꺼려하기 때문에, 그들이 제대로 싸우기 시작하기 전에 사우론의 공격을 받거나 간달프나 다른 동료들의 설득을 받아야만 한다.
이 게임은 사우론이 일정 수의 자유 인민 도시를 정복하거나 그 반대로 점령할 경우 군사적 승리로 승리할 수 있다. 그러나 자유민족의 진정한 희망은 반지의 주인을 찾는 것에 있다: 군대가 중간지구를 가로질러 충돌하는 동안, 반지의 주동자들은 하나의 반지를 파괴하기 위해 비밀리에 둠산으로 가려고 한다. 사우론은 그의 적들의 진짜 의도를 알지 못했지만, 그 소중한 반지를 찾기 위해 중간지구를 건너다보고 있다. 그러나 컴패니언은 자유민들에게 사우론과의 싸움에 박차를 가할 수 있기 때문에 자유민 플레이어들은 반지의 주자를 위험으로부터 보호하고 그림자 군대에 대항하여 적절한 방어를 해야 한다. 그래서 반지의 주자가 자신의 임무를 완수하기 전에 중간 지구를 점령하지 않도록 해야 한다.
각 게임 턴은 액션 주사위 롤을 중심으로 회전한다. 각 주사위에 굴려진 얼굴에 따라 다양한 행동(군대 이동, 캐릭터 이동, 군대 모집, 정치 트랙 진출)이 가능하다.
액션 주사위는 이벤트 카드를 그리거나 플레이하는 데 사용할 수도 있습니다. 이벤트 카드는 일반적인 게임플레이로는 표현할 수 없는 스토리의 특정 이벤트(혹은 발생할 수 있는 이벤트)를 나타내기 위해 재생된다. 각 이벤트 카드는 또한 게임에서 예상치 못한 턴을 만들어 특수 액션을 허용하거나 전투의 경로를 변경할 수 있다.
다시 구현한 항목:
반지 수집가 판본 전쟁
반지의 전쟁: 세컨드 에디션
2번째 에디션으로 업그레이드(카드 팩 업그레이드
반지의 전쟁 (제2판): 업그레이드 키트
처음에 자유 인민 국가들은 사우론에 대항하여 무기를 드는 것을 꺼려하기 때문에, 그들이 제대로 싸우기 시작하기 전에 사우론의 공격을 받거나 간달프나 다른 동료들의 설득을 받아야만 한다.
이 게임은 사우론이 일정 수의 자유 인민 도시를 정복하거나 그 반대로 점령할 경우 군사적 승리로 승리할 수 있다. 그러나 자유민족의 진정한 희망은 반지의 주인을 찾는 것에 있다: 군대가 중간지구를 가로질러 충돌하는 동안, 반지의 주동자들은 하나의 반지를 파괴하기 위해 비밀리에 둠산으로 가려고 한다. 사우론은 그의 적들의 진짜 의도를 알지 못했지만, 그 소중한 반지를 찾기 위해 중간지구를 건너다보고 있다. 그러나 컴패니언은 자유민들에게 사우론과의 싸움에 박차를 가할 수 있기 때문에 자유민 플레이어들은 반지의 주자를 위험으로부터 보호하고 그림자 군대에 대항하여 적절한 방어를 해야 한다. 그래서 반지의 주자가 자신의 임무를 완수하기 전에 중간 지구를 점령하지 않도록 해야 한다.
각 게임 턴은 액션 주사위 롤을 중심으로 회전한다. 각 주사위에 굴려진 얼굴에 따라 다양한 행동(군대 이동, 캐릭터 이동, 군대 모집, 정치 트랙 진출)이 가능하다.
액션 주사위는 이벤트 카드를 그리거나 플레이하는 데 사용할 수도 있습니다. 이벤트 카드는 일반적인 게임플레이로는 표현할 수 없는 스토리의 특정 이벤트(혹은 발생할 수 있는 이벤트)를 나타내기 위해 재생된다. 각 이벤트 카드는 또한 게임에서 예상치 못한 턴을 만들어 특수 액션을 허용하거나 전투의 경로를 변경할 수 있다.
다시 구현한 항목:
반지 수집가 판본 전쟁
반지의 전쟁: 세컨드 에디션
2번째 에디션으로 업그레이드(카드 팩 업그레이드
반지의 전쟁 (제2판): 업그레이드 키트
In War of the Ring, one player takes control of the Free Peoples (FP), the other player controls Shadow Armies (SA).
Initially, the Free People Nations are reluctant to take arms against Sauron, so they must be attacked by Sauron or persuaded by Gandalf or other Companions, before they start to fight properly: this is represented by the Political Track, which shows if a Nation is ready to fight in the War of the Ring or not.
The game can be won by a military victory, if Sauron conquers a certain number of Free People cities and strongholds or vice-versa. But the true hope of the Free Peoples lies with the quest of the Ringbearer: while the armies clash across Middle Earth, the Fellowship of the Ring is trying to get secretly to Mount Doom to destroy the One Ring. Sauron is not aware of the real intention of his enemies but is looking across Middle Earth for the precious Ring, so that the Fellowship is going to face numerous dangers, represented by the rules of The Hunt for the Ring. But the Companions can spur the Free Peoples to the fight against Sauron, so the Free People player must balance the need to protect the Ringbearer from harm, against the attempt to raise a proper defense against the armies of the Shadow, so that they do not overrun Middle Earth before the Ringbearer completes his quest.
Each game turn revolves around the roll of Action Dice: each die corresponds to an action that a player can do during a turn. Depending on the face rolled on each die, different actions are possible (moving armies, characters, recruiting troops, advancing a Political Track).
Action dice can also be used to draw or play Event Cards. Event Cards are played to represent specific events from the story (or events that could possibly have happened) that cannot be portrayed through normal gameplay. Each Event Card can also create an unexpected turn in the game, allowing special actions or altering the course of a battle.
Reimplemented by:
War of the Ring Collector's Edition
War of the Ring: Second Edition
Upgrade to the 2nd edition (Card Pack)
War of the Ring (second edition): Upgrade Kit
Initially, the Free People Nations are reluctant to take arms against Sauron, so they must be attacked by Sauron or persuaded by Gandalf or other Companions, before they start to fight properly: this is represented by the Political Track, which shows if a Nation is ready to fight in the War of the Ring or not.
The game can be won by a military victory, if Sauron conquers a certain number of Free People cities and strongholds or vice-versa. But the true hope of the Free Peoples lies with the quest of the Ringbearer: while the armies clash across Middle Earth, the Fellowship of the Ring is trying to get secretly to Mount Doom to destroy the One Ring. Sauron is not aware of the real intention of his enemies but is looking across Middle Earth for the precious Ring, so that the Fellowship is going to face numerous dangers, represented by the rules of The Hunt for the Ring. But the Companions can spur the Free Peoples to the fight against Sauron, so the Free People player must balance the need to protect the Ringbearer from harm, against the attempt to raise a proper defense against the armies of the Shadow, so that they do not overrun Middle Earth before the Ringbearer completes his quest.
Each game turn revolves around the roll of Action Dice: each die corresponds to an action that a player can do during a turn. Depending on the face rolled on each die, different actions are possible (moving armies, characters, recruiting troops, advancing a Political Track).
Action dice can also be used to draw or play Event Cards. Event Cards are played to represent specific events from the story (or events that could possibly have happened) that cannot be portrayed through normal gameplay. Each Event Card can also create an unexpected turn in the game, allowing special actions or altering the course of a battle.
Reimplemented by:
War of the Ring Collector's Edition
War of the Ring: Second Edition
Upgrade to the 2nd edition (Card Pack)
War of the Ring (second edition): Upgrade Kit
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
371
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
417
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
355
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
314
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
592
-
2024-11-13
-
Lv.18