-
BGG랭킹
BGG전체 : 14345
WARGAMES : 2413
-
-
인원
2-2 명
BGG추천: 1-2+ 명 -
게임시간
50-50 분
-
연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.88 / 5
-
디자이너
Carl Paradis
-
아티스트
Alan Emrich
-
인원
게임 소개
아프리카 전선: 1940 - 1942
디럭스 시리즈 #5
퇴각 금지 작전의 성공을 좇아! 제2차 세계 대전의 러시아 전선이 손짓하는 1941-1944 러시아 전선, 게임 디자이너 칼 파라디스와 그의 신뢰할 수 있는 개발자인 앨런 엠리치가 다시 한 번 팀을 이뤄 이 게임 시리즈의 두 번째 챕터인 "퇴각 없음 2: 북아프리카"를 선보였는데, 이번에는 1940년 12월 8일 컴퍼스 작전의 시작부터 아프리카 전선으로 움직였다.1942년 리비아에서 추축국이 축출되었다.
카드 어시스턴스 게임과 죽음의 영광의 승리 조건이라는 개념을 바탕으로 만들어진 No Retract 2는 고전적인 워게이밍의 영광스러운 시절을 떠올리게 하는 흥미진진한 기동과 전투 시스템을 중심으로 캠페인의 썰물과 흐름을 느낄 수 있는 풍부한 서사 게임을 제공한다. 다른 북아프리카 워게임과 달리, 캠페인의 다양한 용어인 5개의 미니맵이 있으며, 전투 자체가 매력적인 미니게임으로 치러지는 곳이다. 플레이어들은 상대방을 게임에서 밀어내기 위해 각각의 지도를 휩쓸고 다음 지도에 동작을 강요한다.
다가오는 몰타 요인은 가장 부지런히 설명된다. 게임의 여러 측면으로 추상화되지만, 플레이어들은 몰타가 활동적이거나(연합국을 돕거나) 활동적이지 않은(추축국을 옹호하는) 것을 항상 염두에 두어야 한다. 이탈리아군은 게임 보드에 펼쳐지는 이야기에서 그들의 정당한 위치를 차지하고 있으며, 모든 카운터와 16진수를 아발론 힐 잡지에 실린 위대한 대회들의 전성기를 연상시키는 전쟁 게임 퍼즐로 바꿉니다.
빠르고 번거롭지 않은 방법으로 받은 서플라이 포인트 마커는 주도권을 잡고, 손실을 대체하고, 산산조각 난 포메이션을 회복하고, 지도를 밝히고, 그곳에서 작전을 시작하고(즉, 플레이어가 기동과 전투의 턴을 수행하는 것) 플레이어 턴을 한 번 더 할 수 있다. 각각의 추가적인 플레이어 턴은 다른 공급 포인트가 지불해야 하며, 보통 이 캠페인의 시그니처인 전장 작전과 전장 작전에서의 루울과 스타트를 재생성하고 상대를 강하게 압박하는 것이 유리하다고 느끼는 쪽에서 소비한다.
사막은 당신과 2차 세계대전이 위태로운 앞에 놓여있다. 당신은 가장 놀랍고 힘든 상황에서 견디고 이겨야 합니다. 후퇴는 없습니다!
게임 데이터:
플레이어 수: 2
연령: 14세 이상
플레이 시간: 시나리오당 약 50분, 캠페인 게임당 3~4시간
복잡성: 9점 만점에 5점
카드놀이 적합성: 9점 만점에 3점
규모: 독일 및 연합군 부대는 사단 (8-1만명), 이탈리아 부대는 2개 사단 (2연대)으로 구성되어 있다.
게임 구성 요소:
12페이지 컬러 규칙 책자
4페이지 시나리오 책자
미니 맵 5개가 포함된 11" x 25.5" 양면 컬러 맵 시트 1개
8.5" x 11" 플레이어 보조 매트 1개
두 개의 8.5" x 5.5" 플레이어 보조 시트
48색, 5/8&8&8;양면 사각형 게임 유닛 카운터
56색, 5/8&8&8;양면 원형 게임 마커
36개의 이벤트 카드
폴리백 포장 및 구성품 보관
디럭스 시리즈 #5
퇴각 금지 작전의 성공을 좇아! 제2차 세계 대전의 러시아 전선이 손짓하는 1941-1944 러시아 전선, 게임 디자이너 칼 파라디스와 그의 신뢰할 수 있는 개발자인 앨런 엠리치가 다시 한 번 팀을 이뤄 이 게임 시리즈의 두 번째 챕터인 "퇴각 없음 2: 북아프리카"를 선보였는데, 이번에는 1940년 12월 8일 컴퍼스 작전의 시작부터 아프리카 전선으로 움직였다.1942년 리비아에서 추축국이 축출되었다.
카드 어시스턴스 게임과 죽음의 영광의 승리 조건이라는 개념을 바탕으로 만들어진 No Retract 2는 고전적인 워게이밍의 영광스러운 시절을 떠올리게 하는 흥미진진한 기동과 전투 시스템을 중심으로 캠페인의 썰물과 흐름을 느낄 수 있는 풍부한 서사 게임을 제공한다. 다른 북아프리카 워게임과 달리, 캠페인의 다양한 용어인 5개의 미니맵이 있으며, 전투 자체가 매력적인 미니게임으로 치러지는 곳이다. 플레이어들은 상대방을 게임에서 밀어내기 위해 각각의 지도를 휩쓸고 다음 지도에 동작을 강요한다.
다가오는 몰타 요인은 가장 부지런히 설명된다. 게임의 여러 측면으로 추상화되지만, 플레이어들은 몰타가 활동적이거나(연합국을 돕거나) 활동적이지 않은(추축국을 옹호하는) 것을 항상 염두에 두어야 한다. 이탈리아군은 게임 보드에 펼쳐지는 이야기에서 그들의 정당한 위치를 차지하고 있으며, 모든 카운터와 16진수를 아발론 힐 잡지에 실린 위대한 대회들의 전성기를 연상시키는 전쟁 게임 퍼즐로 바꿉니다.
빠르고 번거롭지 않은 방법으로 받은 서플라이 포인트 마커는 주도권을 잡고, 손실을 대체하고, 산산조각 난 포메이션을 회복하고, 지도를 밝히고, 그곳에서 작전을 시작하고(즉, 플레이어가 기동과 전투의 턴을 수행하는 것) 플레이어 턴을 한 번 더 할 수 있다. 각각의 추가적인 플레이어 턴은 다른 공급 포인트가 지불해야 하며, 보통 이 캠페인의 시그니처인 전장 작전과 전장 작전에서의 루울과 스타트를 재생성하고 상대를 강하게 압박하는 것이 유리하다고 느끼는 쪽에서 소비한다.
사막은 당신과 2차 세계대전이 위태로운 앞에 놓여있다. 당신은 가장 놀랍고 힘든 상황에서 견디고 이겨야 합니다. 후퇴는 없습니다!
게임 데이터:
플레이어 수: 2
연령: 14세 이상
플레이 시간: 시나리오당 약 50분, 캠페인 게임당 3~4시간
복잡성: 9점 만점에 5점
카드놀이 적합성: 9점 만점에 3점
규모: 독일 및 연합군 부대는 사단 (8-1만명), 이탈리아 부대는 2개 사단 (2연대)으로 구성되어 있다.
게임 구성 요소:
12페이지 컬러 규칙 책자
4페이지 시나리오 책자
미니 맵 5개가 포함된 11" x 25.5" 양면 컬러 맵 시트 1개
8.5" x 11" 플레이어 보조 매트 1개
두 개의 8.5" x 5.5" 플레이어 보조 시트
48색, 5/8&8&8;양면 사각형 게임 유닛 카운터
56색, 5/8&8&8;양면 원형 게임 마커
36개의 이벤트 카드
폴리백 포장 및 구성품 보관
The African Front: 1940 - 1942
Deluxe Series #5
Following on the success of No Retreat!: The Russian Front 1941-1944 where the Russian Front of World War II beckons, game designer Carl Paradis and his trusty developer Alan Emrich have teamed up again to present the second chapter in this game series, No Retreat 2: North Africa, this time taking the action to the African Front from the start of Operation Compass on 8 December 1940, through 1942 to the eviction of the Axis from Libya.
Building on the notion of a card assisted game and death-or-glory victory conditions, No Retreat 2 offers a narrative game rich in the feel for the ebb-and-flow of the campaign, wrapped around an exciting maneuver and combat system that harks back to the glory days of classic wargaming but includes all the modern features and plenty of innovations. Unlike other North Africa wargames, there are 5 mini-maps located at the various termini of maneuver in the campaign, and where battles are waged as fascinating mini-games in their own right. Players try to sweep each map and force the action onto the next one in an effort to push their opponent out of the game.
The looming Malta factor is accounted for most assiduously. While abstracted into many aspects of the game, players must always be mindful of Malta being made active (helping the Allies) or inactive (assisting the Axis). The Italian forces have their rightful place in the story unfolding on the game board, and the remarkable paucity of units turns every counter and hex into the kind of wargaming puzzle reminiscent of the glory days of those great contests from the Avalon Hill General magazine.
The use of Supply Point markers, received in a fast, hassle-free way, to seize the initiative, replace losses and recover shattered formations, to light up a map and begin operations there (i.e., conduct player turns on it of maneuver and combat), and then to continue those player turns for another round. Each additional round of player turns must be paid for by another Supply Point, usually spent by the side that feels it is advantageous to press on and keep the opponent hard pressed, recreating simply and effectively the lulls and starts in battlefield operations that were a signature of this campaign.
The desert lies before you and World War II is at stake. You must endure and prevail under the most surprising and grueling of circumstances, for there is No Retreat!
Game Data:
Number of Players: 2
Ages: 14 and up
Playing Time: approximately 50 minutes for each scenario; 3 to 4 hours for a campaign game
Complexity: 5 on a 9 scale
Solitaire Suitability: 3 on a 9 scale
Scale: German & Allied units are Divisions (8-10,000 men), Italian units are Corps of binary (2 Regiment) Divisions; each hex is 10 miles across, and each turn is 1-2 months of real time.
Game Components:
12 page color Rules booklet
4 page Scenarios booklet
One 11" x 25.5" 2-sided color map sheet containing five mini maps
One 8.5" x 11" Player Aid mat
Two 8.5" x 5.5" Player Aid sheets
48 color, 5/8" two-sided square game unit counters
56 color, 5/8" two-sided round game markers
36 Event cards
Polybag packaging and component storage
Deluxe Series #5
Following on the success of No Retreat!: The Russian Front 1941-1944 where the Russian Front of World War II beckons, game designer Carl Paradis and his trusty developer Alan Emrich have teamed up again to present the second chapter in this game series, No Retreat 2: North Africa, this time taking the action to the African Front from the start of Operation Compass on 8 December 1940, through 1942 to the eviction of the Axis from Libya.
Building on the notion of a card assisted game and death-or-glory victory conditions, No Retreat 2 offers a narrative game rich in the feel for the ebb-and-flow of the campaign, wrapped around an exciting maneuver and combat system that harks back to the glory days of classic wargaming but includes all the modern features and plenty of innovations. Unlike other North Africa wargames, there are 5 mini-maps located at the various termini of maneuver in the campaign, and where battles are waged as fascinating mini-games in their own right. Players try to sweep each map and force the action onto the next one in an effort to push their opponent out of the game.
The looming Malta factor is accounted for most assiduously. While abstracted into many aspects of the game, players must always be mindful of Malta being made active (helping the Allies) or inactive (assisting the Axis). The Italian forces have their rightful place in the story unfolding on the game board, and the remarkable paucity of units turns every counter and hex into the kind of wargaming puzzle reminiscent of the glory days of those great contests from the Avalon Hill General magazine.
The use of Supply Point markers, received in a fast, hassle-free way, to seize the initiative, replace losses and recover shattered formations, to light up a map and begin operations there (i.e., conduct player turns on it of maneuver and combat), and then to continue those player turns for another round. Each additional round of player turns must be paid for by another Supply Point, usually spent by the side that feels it is advantageous to press on and keep the opponent hard pressed, recreating simply and effectively the lulls and starts in battlefield operations that were a signature of this campaign.
The desert lies before you and World War II is at stake. You must endure and prevail under the most surprising and grueling of circumstances, for there is No Retreat!
Game Data:
Number of Players: 2
Ages: 14 and up
Playing Time: approximately 50 minutes for each scenario; 3 to 4 hours for a campaign game
Complexity: 5 on a 9 scale
Solitaire Suitability: 3 on a 9 scale
Scale: German & Allied units are Divisions (8-10,000 men), Italian units are Corps of binary (2 Regiment) Divisions; each hex is 10 miles across, and each turn is 1-2 months of real time.
Game Components:
12 page color Rules booklet
4 page Scenarios booklet
One 11" x 25.5" 2-sided color map sheet containing five mini maps
One 8.5" x 11" Player Aid mat
Two 8.5" x 5.5" Player Aid sheets
48 color, 5/8" two-sided square game unit counters
56 color, 5/8" two-sided round game markers
36 Event cards
Polybag packaging and component storage
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
468
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
431
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
370
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
335
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
600
-
2024-11-13
-
Lv.18