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BGG랭킹
BGG전체 : 16402
PARTYGAMES : 738
FAMILYGAMES : 2790 -
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인원
2-6 명
BGG추천: 4-6 명 -
게임시간
5-15 분
-
연령
13+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.05 / 5
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디자이너
Matthew Grau
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아티스트
Brett Bean, Mike Vaillancourt
-
인원
게임 소개
다람쥐는 견과류를 좋아합니다. 왜냐하면 작은 생물들이 견과류 때문에 싸우고, 견과류 때문에 침을 흘리고, 다른 동물들을 인질로 잡고, 몸값으로 견과류를 요구하는 것을 보았기 때문입니다. 간단히 말해서, 그들은 견과류를 위해 거의 모든 것을 할 것이고, 여러분은 견과류에 나오는 다람쥐이기 때문에, 여러분도 똑같이 미치광이일 것입니다.
게임을 시작하기 위해 각 플레이어는 1-5의 값을 가진 너트 카드와 7개의 포인터, 5개의 카드를 플레이 덱에서 받는다. 플레이 카드는 여러분의 손에 들어가고, 견과류는 여러분 앞에 있는 테이블 위에 위를 향하게 놓여집니다. 플레이 카드는 네 가지 종류가 있다.
• Grab 카드를 사용하면 다양한 방법으로 다른 플레이어의 저장고에서 너트를 잡을 수 있습니다. 예를 들어, "Grab 4 이하의 너트 카드 중 하나를 잡을 수 있습니다.
• 디펜스 카드는 당신의 견과류가 잡히는 것을 막을 수 있다.다른 사람이 네 견과류 중 하나를 잡지 못하게 해.
• Mayhem 카드는 예를 들어 "과 같은 나쁜 일이 발생할 수 있습니다.다른 두 명의 플레이어를 선택합니다. 둘 다 다음 차례를 놓쳤나 봐요.
• Antics 카드는 견과류를 잡을 때 계획대로 되지 않는 방법이다.견과류 데크의 상단 카드를 뽑아서 보관함에 넣어주세요.
차례가 되면, 당신은 먼저 윗부분의 견과류 카드를 드러내고 그것을 당신의 보관함에 추가한다. 그랩, 메이헴, 앤틱스 카드 중 하나를 다른 플레이어에게 플레이하면 해당 플레이어가 디펜드 카드를 플레이하여 사용자의 동작을 방지할 수 있습니다. 카드를 재생하는 대신 원하는 수만큼 카드를 버린 다음 플레이 덱에서 다른 카드를 그릴 수 있습니다. 누군가 20점 이상의 견과류를 가지고 있는 순간 게임이 종료되고 이 선수가 승리합니다.
게임을 시작하기 위해 각 플레이어는 1-5의 값을 가진 너트 카드와 7개의 포인터, 5개의 카드를 플레이 덱에서 받는다. 플레이 카드는 여러분의 손에 들어가고, 견과류는 여러분 앞에 있는 테이블 위에 위를 향하게 놓여집니다. 플레이 카드는 네 가지 종류가 있다.
• Grab 카드를 사용하면 다양한 방법으로 다른 플레이어의 저장고에서 너트를 잡을 수 있습니다. 예를 들어, "Grab 4 이하의 너트 카드 중 하나를 잡을 수 있습니다.
• 디펜스 카드는 당신의 견과류가 잡히는 것을 막을 수 있다.다른 사람이 네 견과류 중 하나를 잡지 못하게 해.
• Mayhem 카드는 예를 들어 "과 같은 나쁜 일이 발생할 수 있습니다.다른 두 명의 플레이어를 선택합니다. 둘 다 다음 차례를 놓쳤나 봐요.
• Antics 카드는 견과류를 잡을 때 계획대로 되지 않는 방법이다.견과류 데크의 상단 카드를 뽑아서 보관함에 넣어주세요.
차례가 되면, 당신은 먼저 윗부분의 견과류 카드를 드러내고 그것을 당신의 보관함에 추가한다. 그랩, 메이헴, 앤틱스 카드 중 하나를 다른 플레이어에게 플레이하면 해당 플레이어가 디펜드 카드를 플레이하여 사용자의 동작을 방지할 수 있습니다. 카드를 재생하는 대신 원하는 수만큼 카드를 버린 다음 플레이 덱에서 다른 카드를 그릴 수 있습니다. 누군가 20점 이상의 견과류를 가지고 있는 순간 게임이 종료되고 이 선수가 승리합니다.
Squirrels love nuts. I know they do because I've seen the little critters fighting over nuts, drooling over nuts, taking other animals hostage while demanding nuts as ransom. In short, they'll do almost anything for nuts – and since you are a squirrel in Nuts!, you must now be as equally nut-crazed.
To start the game, each player receives one nut card – which come in values 1-5, with a single 7 pointer – and five cards from the play deck. The play cards go in your hand, and the nut is placed face up on the table in front of you. Play cards come in four types:
• Grab cards let you grab a nut from another player's stash in various ways, for example, "Grab any one nut card worth 4 or less."
• Defense cards can prevent your nuts from being grabbed, e.g., "Stop someone from grabbing one of your nuts."
• Mayhem cards are bad things that can happen, e.g., "Choose two other players. They must both miss their next turn."
• Antics cards are ways that things do not go as planned when grabbing nuts, e.g., "Draw the top card of the nut deck and put it in your stash."
On a turn, you first reveal the top nut card and add it to your stash. Then you play one Grab, Mayhem or Antics card on another player; that player may play a Defend card to possibly prevent your action. Instead of playing a card, you can discard any number of cards from your hand, then draw replacements from the play deck. As soon as someone has more than 20 points worth of nuts, the game ends and this player wins.
To start the game, each player receives one nut card – which come in values 1-5, with a single 7 pointer – and five cards from the play deck. The play cards go in your hand, and the nut is placed face up on the table in front of you. Play cards come in four types:
• Grab cards let you grab a nut from another player's stash in various ways, for example, "Grab any one nut card worth 4 or less."
• Defense cards can prevent your nuts from being grabbed, e.g., "Stop someone from grabbing one of your nuts."
• Mayhem cards are bad things that can happen, e.g., "Choose two other players. They must both miss their next turn."
• Antics cards are ways that things do not go as planned when grabbing nuts, e.g., "Draw the top card of the nut deck and put it in your stash."
On a turn, you first reveal the top nut card and add it to your stash. Then you play one Grab, Mayhem or Antics card on another player; that player may play a Defend card to possibly prevent your action. Instead of playing a card, you can discard any number of cards from your hand, then draw replacements from the play deck. As soon as someone has more than 20 points worth of nuts, the game ends and this player wins.
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