-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
5-5 분
-
연령
0+
BGG추천: 6+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
-
아티스트
-
인원
게임 소개
단치는 32개의 양면 플레이 페이스와 6개의 서로 다른 게임을 할 수 있는 양면 보드를 포함하고 있다.
내용: 빨간색-흰색 가드 카운터 8개
흰색-녹색 가드 카운터 8개
그린-블랙 가드 카운터 8개
블랙-레드 가드 카운터 8개
양면 보드 1개 - 전면 보드(6x6 정사각형 그리드)
- 백보드(7x7 정사각형 그리드, 가운데 정사각형 없음)
규칙 책자
리플릿 개요.
이 게임의 목적은 보드에 인쇄된 일치하는 한 쌍의 기를 경비원 두 명에게 전달하는 것입니다. 첫 번째 선수가 라운드에서 승리하여 일치하는 기호를 기준으로 점수를 획득하고, 가드진에서 패배하고 상대 가드진에서 탈락한다. 한 쌍의 심볼을 포착해야 하기 때문에 플레이어가 가드 하나만 남으면 제거되어 2차 승리 조건이 된다.
각 턴마다 두 개의 가드를 움직여 오포셋을 제거한다. 캡처가 불가능한 경우에만 Chi 기호를 사용할 수 있습니다. 6개의 게임이 있지만 각각에 대한 규칙(및 목표)이 식별이기 때문에 이들은 완전히 성장한 게임이라기보다는 변형에 가깝다.
이러한 게임을 캡처하는 기계 덕분에 체커와 유사한 플레이를 하지만 Chi 매칭은 전략을 상당히 잘 변화시킨다.
6개의 게임은 다음과 같이 불린다. 태권도(2명 - 프론트보드), 에이키도(4명 - 백보드), 쿵푸(4명 - 프런트보드), 가라데(2명 - 백보드), 유도(2명 - 프론트보드), 주짓수(2명 - 백보드).
게임의 주제는 무술이지만, 이것은 위선적이지 않고 태클을 붙인 것처럼 보인다. 예를 들어, 우주 테마나 로마 전사 테마와 같은 동일한 게임이 작동합니다. 모든 추상들이 그렇듯이 주제는 그리 중요하지 않다.
내용: 빨간색-흰색 가드 카운터 8개
흰색-녹색 가드 카운터 8개
그린-블랙 가드 카운터 8개
블랙-레드 가드 카운터 8개
양면 보드 1개 - 전면 보드(6x6 정사각형 그리드)
- 백보드(7x7 정사각형 그리드, 가운데 정사각형 없음)
규칙 책자
리플릿 개요.
이 게임의 목적은 보드에 인쇄된 일치하는 한 쌍의 기를 경비원 두 명에게 전달하는 것입니다. 첫 번째 선수가 라운드에서 승리하여 일치하는 기호를 기준으로 점수를 획득하고, 가드진에서 패배하고 상대 가드진에서 탈락한다. 한 쌍의 심볼을 포착해야 하기 때문에 플레이어가 가드 하나만 남으면 제거되어 2차 승리 조건이 된다.
각 턴마다 두 개의 가드를 움직여 오포셋을 제거한다. 캡처가 불가능한 경우에만 Chi 기호를 사용할 수 있습니다. 6개의 게임이 있지만 각각에 대한 규칙(및 목표)이 식별이기 때문에 이들은 완전히 성장한 게임이라기보다는 변형에 가깝다.
이러한 게임을 캡처하는 기계 덕분에 체커와 유사한 플레이를 하지만 Chi 매칭은 전략을 상당히 잘 변화시킨다.
6개의 게임은 다음과 같이 불린다. 태권도(2명 - 프론트보드), 에이키도(4명 - 백보드), 쿵푸(4명 - 프런트보드), 가라데(2명 - 백보드), 유도(2명 - 프론트보드), 주짓수(2명 - 백보드).
게임의 주제는 무술이지만, 이것은 위선적이지 않고 태클을 붙인 것처럼 보인다. 예를 들어, 우주 테마나 로마 전사 테마와 같은 동일한 게임이 작동합니다. 모든 추상들이 그렇듯이 주제는 그리 중요하지 않다.
Dan-Chi contains 32 dual sided playing pices and a double sided board to play 6 different games (different variants)
Contents: 8 Red-White Guard Counters
8 White-Green Guard Counters
8 Green-Black Guard Counters
8 Black-Red Guard Counters
1 Double Sided Board - Front Board (6 by 6 square grid)
- Back Board (7 by 7 square grid, with center square missing)
Rules Booklet
Overview Leaflet.
The aim of the game is to get two of your guards onto a matching pair of Chi symbols printed on the board. The first player to do so wins the round and scores points based on the symbol matched, the guards lost and the opponents guards eliminated. As pairs of symbols need capturing, if an any time a player has only one guard left they are eliminated - leading to a secondary win condition.
In each turn a player moves two guards eliminating (jumping over and removing) any opponets within reach. Chi symbols can only be occupied if capturing is not possible. There are 6 games, but as the rules (and aim) for each are identicle these seem to be more like variants rather than fully fledged games.
Due to the mechanic of capturing these games play similar to checkers but the Chi matching alters the strategy quite well.
The six games are called: Tae Kwon Do (2 Players - Front Board), Aikido (4 Players - Back Board), Kung-Fu (4 Players - Front Board), Karate (2 Players - Back Board), Judo (2 Players - Front Board) and Jujitsu (2 Players - Back Board).
The theme of the game is martial arts, however this is not crutial and seems tacked on. The identical game would work, for example, with a space theme or a roman warrior theme. As with all abstracts the theme is not that important.
Contents: 8 Red-White Guard Counters
8 White-Green Guard Counters
8 Green-Black Guard Counters
8 Black-Red Guard Counters
1 Double Sided Board - Front Board (6 by 6 square grid)
- Back Board (7 by 7 square grid, with center square missing)
Rules Booklet
Overview Leaflet.
The aim of the game is to get two of your guards onto a matching pair of Chi symbols printed on the board. The first player to do so wins the round and scores points based on the symbol matched, the guards lost and the opponents guards eliminated. As pairs of symbols need capturing, if an any time a player has only one guard left they are eliminated - leading to a secondary win condition.
In each turn a player moves two guards eliminating (jumping over and removing) any opponets within reach. Chi symbols can only be occupied if capturing is not possible. There are 6 games, but as the rules (and aim) for each are identicle these seem to be more like variants rather than fully fledged games.
Due to the mechanic of capturing these games play similar to checkers but the Chi matching alters the strategy quite well.
The six games are called: Tae Kwon Do (2 Players - Front Board), Aikido (4 Players - Back Board), Kung-Fu (4 Players - Front Board), Karate (2 Players - Back Board), Judo (2 Players - Front Board) and Jujitsu (2 Players - Back Board).
The theme of the game is martial arts, however this is not crutial and seems tacked on. The identical game would work, for example, with a space theme or a roman warrior theme. As with all abstracts the theme is not that important.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
453
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
429
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
367
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
328
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
599
-
2024-11-13
-
Lv.18