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BGG랭킹
BGG전체 : 0
ABSTRACTS : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Christopher Fuchs
-
아티스트
-
인원
게임 소개
스텝 바이 스텝은 뛰어난 구성 요소를 사용하여 사려 깊은 배치와 건전한 계획이 필요한 클라이밍 게임을 만듭니다. 게임보드는 네모난 틀에 잘 만들어진 네모난 조각들을 담고 있다. 우선 5점이 쌓인 중앙을 제외한 모든 공간에 한 단계의 조각이 채워져 가운데를 관통하는 막대기로 안정된다. 각 선수는 피스의 구멍에 맞는 큰 공을 받게 되는데, 선수 수(2-4명)에 따라 선발 위치가 결정된다.
공을 센터 타워에 올려놓는 것이 목표이며, 시작과 같은 높이로 아무 곳으로나 공을 옮긴 다음 인접한 공간에 다른 조각을 배치함으로써 진행됩니다. 한 단계만 건너뛰지 않으면 무료로 구조를 타고 내려갈 수 있지만, 차례에 따라 한 단계 더 높은 단계로 올라가면 끝이다. 이 메커니즘을 이용해 타인이 사용할 수 없는 탑 꼭대기로 가는 길을 만들거나 자신의 공을 블로킹 포인트로 활용해 누군가 필요한 레벨에 오르지 못하게 한다.
공을 센터 타워에 올려놓는 것이 목표이며, 시작과 같은 높이로 아무 곳으로나 공을 옮긴 다음 인접한 공간에 다른 조각을 배치함으로써 진행됩니다. 한 단계만 건너뛰지 않으면 무료로 구조를 타고 내려갈 수 있지만, 차례에 따라 한 단계 더 높은 단계로 올라가면 끝이다. 이 메커니즘을 이용해 타인이 사용할 수 없는 탑 꼭대기로 가는 길을 만들거나 자신의 공을 블로킹 포인트로 활용해 누군가 필요한 레벨에 오르지 못하게 한다.
Step by Step uses excellent components to create a climbing game requiring thoughtful placement and sound planning. The game board is a square frame holding nicely-made square pieces. To begin, the frame is populated with one level of pieces on all spaces, except for the center on which five pieces are stacked and stabilized with a rod through the middle. Each player gets a large ball that fits on the hole in the pieces, and the starting position is determined based on the number of players (2-4).
With the goal being to get your ball onto the center tower, you progress by moving your ball anywhere on the same level you start and then placing another piece on an adjacent space (adding a level to that space.) You can move down the structure for free as long as you don't skip a level, but once you move onto a higher level in your turn it is over. Using this mechanism, players try to craft a path to the top of the tower that can't be used by others or use their ball as a blocking point to keep someone off the level you need.
With the goal being to get your ball onto the center tower, you progress by moving your ball anywhere on the same level you start and then placing another piece on an adjacent space (adding a level to that space.) You can move down the structure for free as long as you don't skip a level, but once you move onto a higher level in your turn it is over. Using this mechanism, players try to craft a path to the top of the tower that can't be used by others or use their ball as a blocking point to keep someone off the level you need.
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