Search
Open menu
Search
BGG랭킹
BGG전체 : 0

  • facebook
  • blog
  • twitter
  • link
  • 인원

    2-2 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    20-20 분

  • 연령

    8+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    0.00 / 5

게임 소개

Socker는 축구나 럭비 같은 게임을 모방한 2인칭 돌파형 추상 보드게임으로 상대편 조각을 빨아들이는 것이 엔드존으로 가는 수단이다.

소커는 9x11 필드, 9열, 11열에서 플레이됩니다. 각 플레이어는 소커라고 불리는 5개의 맨 토큰을 가지고 있으며 볼 토큰이 있다.

게임을 세팅하기 위해, 공은 보드의 중앙 공간에 놓입니다. 플레이어들은 누가 먼저 플레이하는지 보기 위해 동전을 던집니다. 토스 우승자부터 시작해서, 각 선수는 자신의 모든 양말들을 가운데 줄에 위치하지 않고 공에 (수직, 수평, 대각선) 인접하지 않는 모든 빈 공간에 똑바로 놓는다.

선수들은 교대로 돌아가면서 다음과 같이 한다.

차례가 되면, 선수는 자신의 직립(활성) 소커를 사용하여 아래에 열거된 한 가지에서 세 가지 동작을 수행해야 한다.

움직이다. 활성 정렬기는 인접한 빈 공간으로 이동할 수 있습니다. 여기에는 목표 영역과 경계를 벗어난 영역이 포함됩니다. 그러나 선수가 차례를 마치면, 그 혹은 그녀의 소커들 중 3명 이상이 골문 안과 경계 밖에 있을 수 없다.
킥. 액티브 소커가 볼에 인접해 있는 경우, 목적지 공간이 비어 있는 경우, 볼을 한 칸만 바로 걷어낼 수 있습니다.

Sock. 활성 소커가 상대&rsquer에 인접할 경우 대상 공간이 비어 있는 경우 상대 소커를 한 칸 밀어낼 수 있습니다. 그런 다음 푸시된 소커를 옆으로 눕혀 한 바퀴 동안 비활성 상태이며 어떠한 동작도 수행할 수 없음을 나타냅니다.

모든 동작 또는 활성 소커는 여러 번 사용할 수 있습니다. 플레이어는 액션과 액티브 소커의 조합, 원하는 순서로 사용할 수 있다.

플레이어가 자신의 행동을 완료하면 모든 비활성 양말이 똑바로 세워지고 다시 활성화된다. 이렇게 하면 플레이어가 종료됩니다.

이 게임의 목표는 골라인 너머로 공을 차서 가장 먼 1x9열로 넣는 것입니다. 선수들은 다음 중 하나를 선택할 수 있다: 먼저 정해진 수의 골(보통 1골)을 넣거나, 정해진 횟수의 턴 후에 대부분의 골을 넣거나, 필요하다면 급사할 수 있다. 골이 터진 후, 선수들은 비득점 선수가 먼저 하는 설정 절차를 이용해야 한다. 갑작스러운 죽음의 경우, 한 선수당 2개의 양말만 사용하고, 동전 던지기를 통해 누가 먼저 경기를 할지를 결정한다.

특별 규칙

범위를 벗어남: 골 공간을 제외한 경기장의 첫 번째와 마지막 열이 경계를 벗어납니다. 공이 외곽으로 밀리면 곧바로 같은 열의 중앙 공간으로 이동한다. 중앙 공간이 점유된 경우 점유 중인 정렬기의 소유자는 중앙 공간에 인접한 빈 공간을 선택할 수 있습니다.

반복 위치: 한 포지션이 반복되면 다음 플레이하는 플레이어는 교착 상태를 타개하기 위해 한 번의 추가 액션(세 번 대신 총 네 번)을 얻게 된다.

정적 위치: 가장자리의 최대 양말 개수는 3개입니다. 이것은 골라인 뒤나 보드의 측면을 따라 움직일 수 없는 수비 위치를 막는다. 즉, 공격수가 볼이나 상대의 소커를 밀 수 없는 포지션입니다.
Socker is a two player breakthrough abstract board game that simulates a soccer or rugby-like game where socking opposing pieces is a means to the end zone.

Socker is played on a 9x11 field, 9 columns and 11 rows. Each player has five man tokens (for example meeples), called sockers, and there is a ball token.

To set up the game, the ball is placed in the center space of the board. Players toss a coin to see who plays first. Starting with the toss winner, each player places all his or her sockers upright on any empty spaces that are in their nearest half of the field, but not adjacent (vertically, horizontally or diagonally) to the ball and not in the center row.

Players continue alternating turns and do the following.

On a turn, a player must perform one to three actions listed below using any of his or her upright (referred to as active) sockers.

Move. An active socker may be moved to any adjacent empty space. This includes the goal and out of bounds areas. However, at the end of a player’s turn, no more that three of his or her sockers may be in the goal and out of bounds regions.
Kick. If an active socker is adjacent to the ball, the ball may be kicked directly away one space provided the destination space is empty.

Sock. If an active socker is adjacent to an opponent’s socker, then the opponent’s socker may be pushed directly away one space provided the destination space is empty. The pushed socker is then put on its side to indicate that it is inactive and will not be able to perform any actions for one turn.

Any action or active socker may be used multiple times. Player may use any combination of actions and active sockers, and in any order they like.

When a player completes his or her actions all that player’s inactive sockers are put upright and become active again. This ends the player’s turn.

The goal of the game is to kick the ball over your goal line, into your farthest 1x9 row. Players can choose either of the following winning conditions: first to score a set number of goals (usually one), or most goals after a set number of turns followed by sudden death if necessary. After a goal, players should use the setup procedures with the non-scoring player going first. For sudden death, only two sockers per player are used, and a coin toss is used to determine who plays first.

Special Rules

Out of Bounds: The first and last columns of the playing field excluding the goal spaces are out of bounds. If the ball is pushed out of bounds, the ball is immediately moved to the center space of the same row. If the center space is occupied, the owner of the occupying socker can choose any empty space adjacent to the center space.

Repeat Positions: When a position is repeated, the player that plays next gets one extra action (total of four instead of three) to break the deadlock.

Static Positions: The maximum number of sockers on the edge is three. This prevents unmovable defensive positions behind the goal line or along the sides of the board. That is, positions where the offensive player can not push the ball or an opponent's socker.

자유게시판 관련 글

View All >

리뷰게시판 관련 글

View All >
0개의 댓글이 있습니다.
별점

평균점수 0.00

베스트게시물

  • [자유] 엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
    • Lv.9

      뽀뽀뚜뚜

    • 7

    • 482

    • 2024-11-18

  • [자유] 기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
    • Lv.7

      플리페

    • 8

    • 432

    • 2024-11-14

  • [자유] 왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
    • Lv.11

      vallentine

    • 8

    • 374

    • 2024-11-14

  • [자유] 뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
    • Lv.3

      두이니

    • 9

    • 339

    • 2024-11-16

  • [자유] 묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
    • Lv.18

      닥터M

    • 19

    • 601

    • 2024-11-13

  • [자유] 코보게 명예 훼손으로 신고해도 되나요?
    • redhoney

    • 9

    • 605

    • 2024-11-12

  • [자유] 코보게의 입장문에 대해
    • Lv.23

      leonart

    • 12

    • 701

    • 2024-11-13

  • [자유] 코보게 응원합니다. 모든 혐오와 편견에 반대합니다.
    • Lv.14

      지금이최적기

    • 10

    • 917

    • 2024-11-12

  • [자유] 게이머스 게이머들이 전부 매도당하는 것 같아 기분이 나빠 한마디 올립니다.
    • Lv.11

      꿀떡이

    • 7

    • 1004

    • 2024-11-13

  • [자유] 축하합니다, 코리아보드게임즈.
    • Lv.27

      WALLnut

    • 8

    • 582

    • 2024-11-12

  • [자유] 서울성모병원 산부인과 김미란 교수(대한폐경학회 회장)
    • Lv.19

      라이클럽

    • 11

    • 494

    • 2024-11-13

  • [자유] 응원합니다.
    • Lv.27

      방장

    • 9

    • 686

    • 2024-11-11

  • [자유] 그동안 너무 초월번역이라고 띄워주지 않았나 생각이 듭니다.
    • Lv.34

      크로스21

    • 8

    • 356

    • 2024-11-12

  • [자유] 해명문 잘 봤습니다. 정말 화가 나네요.
    • Lv.35

      로보

    • 15

    • 733

    • 2024-11-12

  • [자유] 임의로 용어를 바꾸는게 임의로 재판을 하는 인민재판과 차이가 무엇인가요?
    • Lv.13

      존예수지니

    • 12

    • 436

    • 2024-11-12

게임명 검색
Mypage Close My News