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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
180-180 분
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연령
15+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
4.00 / 5
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디자이너
Christopher Fasulo
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아티스트
Kyle Gebhardt
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인원
게임 소개
이 게임에는 제11기갑사단과 XLVIII 기갑군단을 지원하는 소대 및 일부 중대/포대 레벨과 붉은 군대(제31 전차군단 및 기타 지원 부대)가 등장한다.
전투 시스템은 플레이어가 최상의 효과를 얻기 위해 정확하게 사용해야 하는 전투 승수를 활용한다. 각 육각은 330미터입니다.턴은 낮에 2시간, 밤에 4시간입니다. 규칙은 7개의 전장 운영 체제를 기반으로 모델링되어 쉽게 이해하고 배울 수 있습니다.이런 수준의 다른 게임들과는 달리 규칙이 엄청나지는 않을 거예요.
이 시스템은 광범위한 장애물(지뢰, 전선, 개선된 위치, 요새) 사용, 순찰 규칙, 오버워치 사격, 공중 및 포병 지원, 예비군 이동을 특징으로 한다. 이러한 장애물은 독일군이 자루를 죽이게 하고 독일군의 거센 저항을 뚫고 지상에 진입하도록 하는 데 도움이 됩니다.오버워치(Overbsp; Overwatch)는 플레이어가 짧은 거리를 이동한 다음 기회 사격을 사용할 수 있는 적 유닛을 향해 진압 사격을 할 수 있도록 설정하는 사격의 일종이다. 예비군 움직임은 플레이어가 적의 움직임에 반응하고 공격 전에 더 많은 유닛을 16진수로 이동하여 적을 강화할 수 있게 합니다. 유닛은 대부분의 유닛이 가지고 있는 두 가지 주요 유형의 무기를 나타내도록 모델링되었습니다.2차(보통 소형 무기)와 1차(주포, 기관총 등)가 있다.원한다면 이 무기들은 다른 목표물에 발사될 수 있습니다. 또한 표적에 다른 영향을 미칩니다. 억제 또한 이 게임에서 유일하게 다뤄집니다. 억압된 유닛은 육각 지형을 더 잘 이용하면서 동시에 다른 요소가 감소하므로 방어 보너스를 획득합니다. 유닛은 또한 수송이 필요한 것으로 모델링되며, 그에 따른 취약성으로 인해 이동의 이점을 얻게 됩니다. 전투는 전투 10일 동안 사단의 행동을 따릅니다.
이 게임의 방어구 양은 놀라울 정도입니다.11 기갑 연대는 보병 2개 연대와 지원 부대를 보유하고 있어.또한 플레이어는 다른 게임과는 다른 방식으로 Command and Control and Supply(명령과 제어 및 공급)를 설명해야 합니다. 매일 아침 도착하는 대체품이 대부분이기 때문에 유지 보수와 수리는 양측 모두에게 매우 중요합니다.병력 교체는 전투로 인한 피해를 복구함으로써 이루어집니다.많은 사상자들이 선천적으로 경미한 수준이며, 양측 모두 부상당한 이들을 전선으로 신속히 복귀시키기 위해 열심히 노력했습니다. 공중 지상 공격은 전투에 상당한 영향을 미칠 수 있으며, 양측 모두 전투에 영향을 미칠 수 있는 공중 능력을 가지고 있다.
독일군은 결국 하얗게 피를 흘리며 시타델을 점령해야 했다.
독일군의 공격은 붉은 군대가 공격의 시작을 알리기 위해 설치한 부드러운 지각과 전초기지만을 향한다.독일군은 이 전투의 첫 단계를 위한 압도적인 숫자를 가지고 있으며, 그들이 할 수 있는 모든 킬로미터의 발전을 위해 이 이점을 활용해야 합니다. 그 공격 개발하는 독일인들이 이곳을 통해 자유롭고 전술적 제2단계로 빠르게 빠지는 것으로부터 전환을 빠르게 움직이를 생성해야 합니다.소련은 지형과 상당한 장애물을 이용해 독일군의 진로를 늦추고 막아야 한다.독일군을 막는 것은 매우 어려울 것입니다. 독일군은 천천히, 하지만 확실히 시간이 흐르면 붉은 군대는 처음 며칠 안에 학살되고 그 전투였던 진창에 가라앉을 것입니다.
11호 전차 - 풀 컬러로 제공:
(2) 페나 강 운영 지역의 지도 구간(지도 N3 및 N4)
11호 전차에 특화된 추가 규칙
배틀 카드 훈장
독일 및 붉은 군대 대형별 태스크 조직도
약 2000개의 장치 카운터 및 마커
전투 시스템은 플레이어가 최상의 효과를 얻기 위해 정확하게 사용해야 하는 전투 승수를 활용한다. 각 육각은 330미터입니다.턴은 낮에 2시간, 밤에 4시간입니다. 규칙은 7개의 전장 운영 체제를 기반으로 모델링되어 쉽게 이해하고 배울 수 있습니다.이런 수준의 다른 게임들과는 달리 규칙이 엄청나지는 않을 거예요.
이 시스템은 광범위한 장애물(지뢰, 전선, 개선된 위치, 요새) 사용, 순찰 규칙, 오버워치 사격, 공중 및 포병 지원, 예비군 이동을 특징으로 한다. 이러한 장애물은 독일군이 자루를 죽이게 하고 독일군의 거센 저항을 뚫고 지상에 진입하도록 하는 데 도움이 됩니다.오버워치(Overbsp; Overwatch)는 플레이어가 짧은 거리를 이동한 다음 기회 사격을 사용할 수 있는 적 유닛을 향해 진압 사격을 할 수 있도록 설정하는 사격의 일종이다. 예비군 움직임은 플레이어가 적의 움직임에 반응하고 공격 전에 더 많은 유닛을 16진수로 이동하여 적을 강화할 수 있게 합니다. 유닛은 대부분의 유닛이 가지고 있는 두 가지 주요 유형의 무기를 나타내도록 모델링되었습니다.2차(보통 소형 무기)와 1차(주포, 기관총 등)가 있다.원한다면 이 무기들은 다른 목표물에 발사될 수 있습니다. 또한 표적에 다른 영향을 미칩니다. 억제 또한 이 게임에서 유일하게 다뤄집니다. 억압된 유닛은 육각 지형을 더 잘 이용하면서 동시에 다른 요소가 감소하므로 방어 보너스를 획득합니다. 유닛은 또한 수송이 필요한 것으로 모델링되며, 그에 따른 취약성으로 인해 이동의 이점을 얻게 됩니다. 전투는 전투 10일 동안 사단의 행동을 따릅니다.
이 게임의 방어구 양은 놀라울 정도입니다.11 기갑 연대는 보병 2개 연대와 지원 부대를 보유하고 있어.또한 플레이어는 다른 게임과는 다른 방식으로 Command and Control and Supply(명령과 제어 및 공급)를 설명해야 합니다. 매일 아침 도착하는 대체품이 대부분이기 때문에 유지 보수와 수리는 양측 모두에게 매우 중요합니다.병력 교체는 전투로 인한 피해를 복구함으로써 이루어집니다.많은 사상자들이 선천적으로 경미한 수준이며, 양측 모두 부상당한 이들을 전선으로 신속히 복귀시키기 위해 열심히 노력했습니다. 공중 지상 공격은 전투에 상당한 영향을 미칠 수 있으며, 양측 모두 전투에 영향을 미칠 수 있는 공중 능력을 가지고 있다.
독일군은 결국 하얗게 피를 흘리며 시타델을 점령해야 했다.
독일군의 공격은 붉은 군대가 공격의 시작을 알리기 위해 설치한 부드러운 지각과 전초기지만을 향한다.독일군은 이 전투의 첫 단계를 위한 압도적인 숫자를 가지고 있으며, 그들이 할 수 있는 모든 킬로미터의 발전을 위해 이 이점을 활용해야 합니다. 그 공격 개발하는 독일인들이 이곳을 통해 자유롭고 전술적 제2단계로 빠르게 빠지는 것으로부터 전환을 빠르게 움직이를 생성해야 합니다.소련은 지형과 상당한 장애물을 이용해 독일군의 진로를 늦추고 막아야 한다.독일군을 막는 것은 매우 어려울 것입니다. 독일군은 천천히, 하지만 확실히 시간이 흐르면 붉은 군대는 처음 며칠 안에 학살되고 그 전투였던 진창에 가라앉을 것입니다.
11호 전차 - 풀 컬러로 제공:
(2) 페나 강 운영 지역의 지도 구간(지도 N3 및 N4)
11호 전차에 특화된 추가 규칙
배틀 카드 훈장
독일 및 붉은 군대 대형별 태스크 조직도
약 2000개의 장치 카운터 및 마커
The game features the 11th Panzer Division and some supporting XLVIII Panzer Corps units at mostly Platoon and some Company/Battery level and the Red Army (31st Tank Corps, and other supporting elements) at Company/Battery level.
The combat system utilizes combat multipliers that players must use correctly to have the best effect. Each hex is 330 meters. Turns are 2 hours long during the day and 4 hours at night. The rules are modeled around the seven battlefield operating systems which make them easily understood and easy to learn. Unlike other games at this level the rules will not be massive.
This system features extensive use of obstacles (mines, wire, improved positions, and fortifications), a patrol rule, overwatch fire, air and artillery support, and reserve movement. These obstacles help channel the attack and force the Germans into kill sacks and forcing them to push through the heavy resistance to take ground. Overwatch is a type of fire that allows the player to move a short distance and then setup to fire suppressive fire at enemy units that might otherwise use opportunity fire. Reserve movement will allow a player to respond to enemy movement and move more units into a hex to strengthen it before an assault. Units are modeled to represent the 2 major types of weapons that most units have. Secondary (usually small arms) and a primary (main gun, machine guns, etc...). These weapons may fire at different targets if they want. They also effect targets differently. Suppression is also handled uniquely in this game. Units that are suppressed get a defense bonus since they take better advantage of the terrain in the hex, while at the same time they have their other factors reduced. Units are also modeled as needing transports and get the benefits of movement from them with the vulnerability that goes with it. The battle follows the divisions actions during the 10 days of the battle.
The amount of armor in this game is astonishing. Added to the other 2 games and it's tremendous. 11th Panzer has its 2 Infantry Regiments and supporting elements. The game will also force players to account for Command and Control and Supply (expressed in a different way than the other games). Maintenance and repair are critical to both sides as this determines most of the replacements that arrive every morning. Troop replacements are generated by returning casualties to the battle. Lots of these casualties are minor in nature and both sides worked hard to get these wounded back to the front quickly. Air-Ground Attack can have a significant effect on the battle and both sides have a capability in the air to affect the battle.
The Germans were eventually bled white and forced to suspend Citadel.
The German attack starts facing only the soft crust and outposts the Red Army put in place to alert them of the assault's start. The Germans have overwhelming numbers for this first phase of the battle and must utilize this advantage to make every kilometer of progress they can. As the attack develops the Germans must generate fast movement through this area and break free into the tactical second echelon quickly to keep from getting bogged down. The Soviets must use terrain and their considerable obstacles to slow down and stop the Germans in their tracks. Stopping the Germans is going to be very hard. The Germans will find their force attrited slowly but surely over time and the Red Army will be slaughtered in the first few days and then settle down to the grind that was the battle.
11th Panzer - comes with (in Full Color):
(2) Map Sections of the Pena River Area of Operations (maps N3 & N4)
Supplemental Rules Specific to 11th Panzer
Order of Battle Cards
Task Organization Charts for Each Major German and Red Army Formation
Approximately 2000 Unit Counters and Markers
The combat system utilizes combat multipliers that players must use correctly to have the best effect. Each hex is 330 meters. Turns are 2 hours long during the day and 4 hours at night. The rules are modeled around the seven battlefield operating systems which make them easily understood and easy to learn. Unlike other games at this level the rules will not be massive.
This system features extensive use of obstacles (mines, wire, improved positions, and fortifications), a patrol rule, overwatch fire, air and artillery support, and reserve movement. These obstacles help channel the attack and force the Germans into kill sacks and forcing them to push through the heavy resistance to take ground. Overwatch is a type of fire that allows the player to move a short distance and then setup to fire suppressive fire at enemy units that might otherwise use opportunity fire. Reserve movement will allow a player to respond to enemy movement and move more units into a hex to strengthen it before an assault. Units are modeled to represent the 2 major types of weapons that most units have. Secondary (usually small arms) and a primary (main gun, machine guns, etc...). These weapons may fire at different targets if they want. They also effect targets differently. Suppression is also handled uniquely in this game. Units that are suppressed get a defense bonus since they take better advantage of the terrain in the hex, while at the same time they have their other factors reduced. Units are also modeled as needing transports and get the benefits of movement from them with the vulnerability that goes with it. The battle follows the divisions actions during the 10 days of the battle.
The amount of armor in this game is astonishing. Added to the other 2 games and it's tremendous. 11th Panzer has its 2 Infantry Regiments and supporting elements. The game will also force players to account for Command and Control and Supply (expressed in a different way than the other games). Maintenance and repair are critical to both sides as this determines most of the replacements that arrive every morning. Troop replacements are generated by returning casualties to the battle. Lots of these casualties are minor in nature and both sides worked hard to get these wounded back to the front quickly. Air-Ground Attack can have a significant effect on the battle and both sides have a capability in the air to affect the battle.
The Germans were eventually bled white and forced to suspend Citadel.
The German attack starts facing only the soft crust and outposts the Red Army put in place to alert them of the assault's start. The Germans have overwhelming numbers for this first phase of the battle and must utilize this advantage to make every kilometer of progress they can. As the attack develops the Germans must generate fast movement through this area and break free into the tactical second echelon quickly to keep from getting bogged down. The Soviets must use terrain and their considerable obstacles to slow down and stop the Germans in their tracks. Stopping the Germans is going to be very hard. The Germans will find their force attrited slowly but surely over time and the Red Army will be slaughtered in the first few days and then settle down to the grind that was the battle.
11th Panzer - comes with (in Full Color):
(2) Map Sections of the Pena River Area of Operations (maps N3 & N4)
Supplemental Rules Specific to 11th Panzer
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