-
BGG랭킹
BGG전체 : 5042
STRATEGY : 1870
-
-
인원
2-4 명
BGG추천: 3-4 명 -
게임시간
120-120 분
-
연령
13+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.90 / 5
-
디자이너
Marco Pranzo
-
아티스트
Lamberto Azzariti
-
인원
게임 소개
16세기 초, 루앙은 프랑스의 주요 항구이다. 도시의 부는 어업과 소금에 절인 생선의 무역에 달려있다. 광산에서 생산된 소금은 배에 실려야 하며 대서양에서 청어와 대구 어업을 보존하는데 사용된다. 소금 통을 가득 실은 배들이 매주 루앙을 떠나 대서양의 어장으로 돌아오면 도시 시장에서 상품들이 팔린다. 선수들은 도시 상인들을 대표하고, 그들은 부자가 되기 위해 배와 도시 건물에 투자합니다. 프랑스의 왕 프랑수아 1세가 이 도시를 방문하면 누가 루앙의 가장 부유한 상인이 될까요?
어폰 어 솔트 오션에서 플레이어들은 3개의 소금 통, 소금 광산, 10-16개의 돈을 가득 실은 캐러벨 하나를 가지고 게임을 시작한다. 이걸로 제국을 건설해야 해! 경기는 5회전 동안 진행되며, 각 턴은 3단계로 나뉜다.
이벤트 단계에서 플레이어는 현재 이벤트 타일을 기준으로 시중의 가격을 조정하고 남은 라운드에 영향을 미칠 날씨와 환경 조건을 고려하여 다음 라운드의 이벤트 타일을 공개한다.
액션 단계는 플레이어가 원하는 액션 수와 여유가 있는 액션 수에 따라 다양한 라운드로 진행된다. 8가지 동작을 사용할 수 있으며 4가지 유형으로 나뉩니다.
도시: (1) 식염수를 사고 (2) 건물을 산다.
내비게이션: (1) 바다와 물고기 여행 (2) 루앙 여행
항만: (1) 선박 건조 및 (2) 물품 이동
시장: (1) 시장에 판매 및 (2) 시장에서 구매
선수의 차례가 되면, 그는 어떤 행동이나 패스 중 하나를 취할 수 있다. 예를 들어, 도시 조치의 첫 번째 사용에는 0이 드는 반면, 다음 사용(식염수 또는 건물을 구입할지 여부)에는 1이 든다. 패스한 선수는 같은 단계에서 나중에 행동을 취할 수 있다. 모든 플레이어가 통과하면 액션 단계가 종료됩니다. 플레이어는 차례에 따라 1 코인의 이자를 지불하고 빚을 질 수 있다.
턴 엔드 단계에서 플레이어는 소금을 생산하고, 특수 건물을 사용하고, 이자를 지불하고, 조치 비용을 0으로 재설정할 수 있다. 뱅크를 소유하지 않는 한 턴 종료 시 40개 이하의 코인을 가질 수 없으며, 살 데 코프레스를 소유하지 않는 한 80개 코인으로 제한된다. 이 한계는 5라운드 이후 가장 많은 코인을 획득한 선수가 승리하기 때문에 중요하다. 일부 건물에서는 코인 한도가 적용되지 않는 엔드게임 보너스를 제공합니다.
어폰 어 솔트 오션에서 플레이어들은 3개의 소금 통, 소금 광산, 10-16개의 돈을 가득 실은 캐러벨 하나를 가지고 게임을 시작한다. 이걸로 제국을 건설해야 해! 경기는 5회전 동안 진행되며, 각 턴은 3단계로 나뉜다.
이벤트 단계에서 플레이어는 현재 이벤트 타일을 기준으로 시중의 가격을 조정하고 남은 라운드에 영향을 미칠 날씨와 환경 조건을 고려하여 다음 라운드의 이벤트 타일을 공개한다.
액션 단계는 플레이어가 원하는 액션 수와 여유가 있는 액션 수에 따라 다양한 라운드로 진행된다. 8가지 동작을 사용할 수 있으며 4가지 유형으로 나뉩니다.
도시: (1) 식염수를 사고 (2) 건물을 산다.
내비게이션: (1) 바다와 물고기 여행 (2) 루앙 여행
항만: (1) 선박 건조 및 (2) 물품 이동
시장: (1) 시장에 판매 및 (2) 시장에서 구매
선수의 차례가 되면, 그는 어떤 행동이나 패스 중 하나를 취할 수 있다. 예를 들어, 도시 조치의 첫 번째 사용에는 0이 드는 반면, 다음 사용(식염수 또는 건물을 구입할지 여부)에는 1이 든다. 패스한 선수는 같은 단계에서 나중에 행동을 취할 수 있다. 모든 플레이어가 통과하면 액션 단계가 종료됩니다. 플레이어는 차례에 따라 1 코인의 이자를 지불하고 빚을 질 수 있다.
턴 엔드 단계에서 플레이어는 소금을 생산하고, 특수 건물을 사용하고, 이자를 지불하고, 조치 비용을 0으로 재설정할 수 있다. 뱅크를 소유하지 않는 한 턴 종료 시 40개 이하의 코인을 가질 수 없으며, 살 데 코프레스를 소유하지 않는 한 80개 코인으로 제한된다. 이 한계는 5라운드 이후 가장 많은 코인을 획득한 선수가 승리하기 때문에 중요하다. 일부 건물에서는 코인 한도가 적용되지 않는 엔드게임 보너스를 제공합니다.
At the beginning of the 16th century, the city of Rouen is the main French port. The city's wealth depends on fishing and the trading of salted fish. Salt produced in the mines has to be loaded onto ships and used to preserve herring and cod fished in the Atlantic Ocean. Every week ships full of salt barrels leave Rouen for the fishing grounds of the Atlantic Ocean, and once back, the goods are sold in the city markets. The players represent city merchants, and they invest in ships and city buildings to try to get rich. Who will be the richest merchant of Rouen, when Francis I, King of France, comes to visit the City?
In Upon a Salty Ocean, players start the game with one caravel loaded with three salt barrels, a salt mine and 10-16 money. From this, they must build a shipping empire! The game lasts five turns, with each turn being divided into three phases.
In the event phase, players adjust prices on the market based on the current event tile, take into the account the weather and environmental conditions that will affect them the remainder of the round, and reveal the event tile for the subsequent round.
The action phase lasts a variable number of rounds depending on how many actions players want to take and can afford. Eight actions are available and they're divided into four types:
City: (1) buy a saline and (2) buy a building
Navigation: (1) travel to the ocean and fish and (2) travel to Rouen
Harbor: (1) build a ship and (2) move goods
Market: (1) sell to the market and (2) buy from the market
On a player's turn, he can take any one of the either actions or pass; the cost of an action is the number of times this type of action has been performed previously during this round. For example, the first use of a City action costs 0, while the next use (whether to buy a saline or a building) costs 1. A player who passes can take an action later in the same phase. The action phase ends once all players pass. A player can go into debt during a turn, paying one coin in interest when doing so; as long as the player is in the black once the action round ends (by selling to the market), no further payment is due.
In the turn end phase, players produce salt, may use special buildings, pay interest (if needed), reset the cost of the actions to zero, and so on. A player can have no more than 40 coins at the end of a turn unless he owns a banque, and the limit is 80 coins without owning Salle des Coffres. This limit is important as the player with the most coins after five rounds wins. Some buildings provide endgame bonuses to which the coin limit doesn't apply.
In Upon a Salty Ocean, players start the game with one caravel loaded with three salt barrels, a salt mine and 10-16 money. From this, they must build a shipping empire! The game lasts five turns, with each turn being divided into three phases.
In the event phase, players adjust prices on the market based on the current event tile, take into the account the weather and environmental conditions that will affect them the remainder of the round, and reveal the event tile for the subsequent round.
The action phase lasts a variable number of rounds depending on how many actions players want to take and can afford. Eight actions are available and they're divided into four types:
City: (1) buy a saline and (2) buy a building
Navigation: (1) travel to the ocean and fish and (2) travel to Rouen
Harbor: (1) build a ship and (2) move goods
Market: (1) sell to the market and (2) buy from the market
On a player's turn, he can take any one of the either actions or pass; the cost of an action is the number of times this type of action has been performed previously during this round. For example, the first use of a City action costs 0, while the next use (whether to buy a saline or a building) costs 1. A player who passes can take an action later in the same phase. The action phase ends once all players pass. A player can go into debt during a turn, paying one coin in interest when doing so; as long as the player is in the black once the action round ends (by selling to the market), no further payment is due.
In the turn end phase, players produce salt, may use special buildings, pay interest (if needed), reset the cost of the actions to zero, and so on. A player can have no more than 40 coins at the end of a turn unless he owns a banque, and the limit is 80 coins without owning Salle des Coffres. This limit is important as the player with the most coins after five rounds wins. Some buildings provide endgame bonuses to which the coin limit doesn't apply.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
446
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
427
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
366
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
326
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
597
-
2024-11-13
-
Lv.18