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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-15 분
-
연령
5+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Marcos Donnantuoni
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아티스트
Marcos Donnantuoni
-
인원
게임 소개
주니크는 두 명의 플레이어가 8x8 격자의 균일한 간격으로 진행되는 추상 게임이다.
플레이어들은 한 세그먼트에 의해 가로 또는 세로로 인접한 점 두 개를 번갈아 결합한다. 결국 폐쇄된 구역이 형성될 것이다. 어느 플레이어가 어느 영역을 닫는지는 상관이 없으며, 영역은 어느 플레이어에게도 속하지 않습니다.
다음과 같은 두 가지 제한 사항만 있습니다.
- 일단 폐쇄되면 구역은 선수들의 출입이 금지된다. 그들은 더 이상 그것의 내부로 이동할 수 없습니다.
- 같은 크기의 구역은 절대 있을 수 없습니다.
Zuniq’의 목표는 간단하다: 마지막으로 움직일 수 있는 플레이어가 되는 것이다. 움직일 수 없는 플레이어(가능하지 않거나 반복되는 크기의 존을 만들기 때문에)가 패자이다. 추첨은 불가능해요.
플레이어들은 한 세그먼트에 의해 가로 또는 세로로 인접한 점 두 개를 번갈아 결합한다. 결국 폐쇄된 구역이 형성될 것이다. 어느 플레이어가 어느 영역을 닫는지는 상관이 없으며, 영역은 어느 플레이어에게도 속하지 않습니다.
다음과 같은 두 가지 제한 사항만 있습니다.
- 일단 폐쇄되면 구역은 선수들의 출입이 금지된다. 그들은 더 이상 그것의 내부로 이동할 수 없습니다.
- 같은 크기의 구역은 절대 있을 수 없습니다.
Zuniq’의 목표는 간단하다: 마지막으로 움직일 수 있는 플레이어가 되는 것이다. 움직일 수 없는 플레이어(가능하지 않거나 반복되는 크기의 존을 만들기 때문에)가 패자이다. 추첨은 불가능해요.
Zuniq is an abstract game for two players, played in an 8x8 grid of evenly spaced dots.
Players take turns joining two horizontally or vertically adjacent dots by a segment. Eventually, closed zones will form. It’s irrelevant which player closes which zone; zones do not belong to any player.
There are only two restrictions:
- Once closed, zones are out of bounds for the players. They cannot move in its interior anymore.
- There can never be zones of the same size.
Zuniq’s goal is simple: to be the last player able to move. The player who cannot make a move (either because there are none possible or because it would make a zone with repeated size) is the loser. Draws are impossible.
Players take turns joining two horizontally or vertically adjacent dots by a segment. Eventually, closed zones will form. It’s irrelevant which player closes which zone; zones do not belong to any player.
There are only two restrictions:
- Once closed, zones are out of bounds for the players. They cannot move in its interior anymore.
- There can never be zones of the same size.
Zuniq’s goal is simple: to be the last player able to move. The player who cannot make a move (either because there are none possible or because it would make a zone with repeated size) is the loser. Draws are impossible.
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