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  • 인원

    2-4 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    5-5 분

  • 연령

    13+

    BGG추천: 8+
  • 게임 난이도

    1.20 / 5

게임 소개

가마쿠라는 무수한 방어 기술로 자신의 영역을 방어하면서 상대방이 자신의 영역을 차지하기 전에 그들의 영역을 빼앗아 상대방을 무찌르는 봉건적 일본 전쟁 게임이다. 전략과 속임수, 그리고 용기는 복잡하고 다양한 가마쿠라 게임에서 여러분의 가장 소중한 자산이 될 것입니다.

이 게임은 독창적인 예술작품과 게임 플레이를 특징으로 한다. 이 게임의 전제는 상대 영역을 모두 점령하거나 17점 이상의 점수를 얻는 것입니다. 각자 독특한 능력을 가진 다양한 병사들을 교활한 무기와 결합시켜 영토를 자기 것으로 삼는 것이다. 게임의 배후에 있는 메커니즘은 카드 관리와 일반적인 전략이다.

2014년판 기준:

게임플레이;
우리는 “Clan Power” 카드를 도입하기로 결정했다. 각 덱에는 클랜당 1개의 클랜 파워 카드가 있으며, 덱당 총 4개의 클랜 파워 카드가 있다. 클랜 파워마다 독특한 전략 요소와 깊이가 새로 추가됐다.
새로운 클랜 파워 카드를 추가한 것에 대한 보상으로 우리는 1개의 나가나타와 1개의 유미(가장 강력한 무기)를 빼앗았다. 현재 카드 덱은 총 54장이다.
해당 클랜과 함께 쉽게 정렬할 수 있도록 색상으로 구분된 뒷면이 추가되었습니다.

업데이트된 영역;
바리케이트와 성벽은 포인트 값을 가지게 되었다. 1개의 탄막(공격력 2)은 팜과 빌리지 중 하나를 차지할 수 있지만, 포트리스나 팰리스 중 하나를 차지하기 위해서는 2개의 바리케이트(공격력 4의 총 공격력)가 필요하다. 장벽은 현재 방어력 2를 가지고 있습니다.
장벽은 영역을 정찰할 수 있는 능력도 가지고 있다. 예를 들어, 1번의 탄막은 궁궐에서 플레이할 수 있으며, 상대가 벽을 가지고 있지 않을 경우 영토를 공개해야 하지만 점령할 수 없습니다.
비록 탄막은 공격력을 가지고 있지만, 여전히 군인과 함께 사용하지 않을 수도 있다.

세분화된 카드 UI;
향상된 카드 및 박스 품질과 함께 카드 디자인과 그들이 직접 설명하는 방식을 다루고자 했습니다. 우리는 모든 카드의 설명과 능력을 어떻게 표현해야 할지 다시 생각해 보았습니다. 이를 통해 카드에 약간의 아이콘그래피를 추가하여 각 카드가 사용될 수 있는 맥락을 더욱 쉽게 설명할 수 있었습니다. 능력 상자의 오른쪽 상단에는 검, 방패, 깃발 또는 검과 방패의 조합이 있습니다.

2014년판에 대한 자세한 내용은 킥스타터의 2011년판 업데이트 섹션을 참조하십시오.
Kamakura is a game of feudal Japanese warfare in which you attempt to defeat an opponent by taking their territories before they take yours; this is done by carefully choosing combinations of weapons, soldiers, and arrow barrages to attack with, while defending your own territories with a myriad of defensive techniques. Strategy, deception, and bravery will be your most valuable assets in the complex and varied game of Kamakura.

The game features original artwork and game play. The premise of the game is to capture all of your opponents territories OR gain a score of 17 or more. You combine various soldiers each with unique abilities with crafty weapons in order to take territories as your own. The mechanics behind the game are card management and general strategy.

As of 2014 edition:

Gameplay;
We’ve decided to introduce “Clan Power” cards. Each deck comes with 1 Clan Power card for each Clan, totaling 4 Clan Power cards per deck. Each Clan Power is unique, adding new strategic elements and depth.
To compensate for adding the new Clan Power cards we took away 1 Naginata and 1 Yumi (the two most powerful weapons). The deck now totals 54 cards.
Color coded backs have been added for easy sorting with their corresponding Clans.

Updated Territories;
Barrages and Walls now have point values. 1 barrage (Attack Power of 2) can take either the Farm or Village, but 2 barrages (total Attack Power of 4) are needed to take a Fortress or Palace. Walls now have a Defense Power of 2.
Walls also have the ability to scout territories. For example, 1 Barrage can be played on a palace, if your opponent doesn’t have a wall, they must still reveal the Territory, but it cannot be captured.
Even though the Barrage now has an Attack Power, it still may NOT be used with a soldier.

Refined Card UI;
Along with enhanced card and box quality we wanted to address the card design and how they explained themselves. We rethought how to phrase the descriptions and abilities of every single card. This led us to add slight iconography to the cards to further help explain the context that each card may be used in. At the top right of the Abilities box is either a sword, shield, flag or a combination of sword and shield.

For more info on the 2014 edition refer to the updates section of the Kickstarter for the 2011 edition.

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