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BGG랭킹
BGG전체 : 1037
STRATEGY : 594
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인원
2-5 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
60-120 분
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연령
10+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.89 / 5
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디자이너
Andrew Parks
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아티스트
Alex Figini, Chechu Nieto, Jim Parks, Maciej Rebisz, Sergey Rumyantsev
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인원
게임 소개
소개
은하의 중심 세계가 지배하던 고대 은하계가 쇠퇴하고 있습니다. 이제 은하계 너머에 있는 야만 왕국들은 힘을 모으고 있습니다 쇠퇴하는 공화국의 중심부를 공격할 중요한 순간을 선택하고 쇠퇴하는 문명의 잿더미 위에 새로운 제국을 건설합니다 하지만 이 외부 시스템은 아직 핵 세계의 힘과 직접 맞설 만큼 강력하지 않습니다. 젊은 왕국은 먼저 무너져가는 국경의 가장자리를 갉아먹어야 하며, 새로운 형태의 유닛과 더 뾰족한 전술을 개발해야 한다. 그들은 웅장한 함대와 압도적인 지상군을 발사하기 위해 에너지 자원을 증강해야 한다. 그리고 때가 되면, 그들은 은하핵 자체를 공격해야 하며, 그들 스스로 가장 높은 행성들을 차지해야 합니다. 이러한 목표를 달성하는 야만 왕국은 은하계에서 가장 위대한 제국을 개척할 것입니다.
오브 더 게임
각 플레이어는 많은 카드로 대표되는 야만적인 스타제국을 통제한다. 게임 내내 플레이어는 월드를 침략하고 새로운 유닛과 전략을 자신의 제국으로 징집한다. 각 카드는 오른쪽 상단에 엠파이어 포인트가 나열됩니다. 게임 종료 시 엠파이어 포인트가 가장 많은 플레이어가 승리합니다!
게임 용어 및 게임 플레이 메커니즘
코어 월드는 2-5명의 플레이어를 위한 카드 게임입니다. 코어 월드의 핵심 개념은 다음과 같다.
• 중심 영역: 게임 전반에 걸쳐 5개의 갤럭틱 덱에서 새로운 카드를 뽑아 게임의 공통 플레이 구역인 센트럴 존에 올려놓는다. 이 카드에는 플레이어가 엠파이어에 드래프트할 수 있는 새로운 유닛과 전술, 그리고 침공할 수 있는 월드 등이 포함되어 있다.
• 엠파이어: 각 플레이어는 홈 월드와 출발 데크로 시작하는 제국을 나타냅니다. 플레이어의 엠파이어는 손에 쥔 카드, 데크 그리기, 폐기 더미, 워존(테이블라우)으로 구성된다.
• 함대 힘: 각 세계는 공격으로부터 우주선을 방어하는 함대 힘을 가지고 있습니다. 세계를 성공적으로 침략하기 위해서는 세계의 함대 세력과 필적해야 합니다. 많은 유닛들이 플레이어가 세계를 침략할 때 사용할 수 있는 함대 힘을 가지고 있습니다.
• 지상력: 각 세계에는 보병과 지상군을 대표하는 지상력이 있습니다. 세계의 지상 세기는 그것이 성공적으로 침략당하기 위해서는 필적해야 한다. 많은 유닛들이 플레이어가 세계를 침략하는 데 사용할 수 있는 그라운드 힘을 가지고 있습니다.
• 침입: 제국에 새로운 세계를 추가하려면 플레이어가 침략을 시작해야 합니다. 플레이어는 자신이 침공하는 세계의 함대 힘과 그라운드 힘에 필적할 만큼 충분한 카드를 워존에서 버림으로써 침략을 수행합니다.
• 워존: 각 플레이어의 제국은 플레이어 앞에 정복한 세계가 전시되는 워존을 포함한다. 플레이어는 자신의 손으로 유닛을 워존에 배치하고 나중에 유닛을 사용하여 새로운 월드를 침공합니다.
은하의 중심 세계가 지배하던 고대 은하계가 쇠퇴하고 있습니다. 이제 은하계 너머에 있는 야만 왕국들은 힘을 모으고 있습니다 쇠퇴하는 공화국의 중심부를 공격할 중요한 순간을 선택하고 쇠퇴하는 문명의 잿더미 위에 새로운 제국을 건설합니다 하지만 이 외부 시스템은 아직 핵 세계의 힘과 직접 맞설 만큼 강력하지 않습니다. 젊은 왕국은 먼저 무너져가는 국경의 가장자리를 갉아먹어야 하며, 새로운 형태의 유닛과 더 뾰족한 전술을 개발해야 한다. 그들은 웅장한 함대와 압도적인 지상군을 발사하기 위해 에너지 자원을 증강해야 한다. 그리고 때가 되면, 그들은 은하핵 자체를 공격해야 하며, 그들 스스로 가장 높은 행성들을 차지해야 합니다. 이러한 목표를 달성하는 야만 왕국은 은하계에서 가장 위대한 제국을 개척할 것입니다.
오브 더 게임
각 플레이어는 많은 카드로 대표되는 야만적인 스타제국을 통제한다. 게임 내내 플레이어는 월드를 침략하고 새로운 유닛과 전략을 자신의 제국으로 징집한다. 각 카드는 오른쪽 상단에 엠파이어 포인트가 나열됩니다. 게임 종료 시 엠파이어 포인트가 가장 많은 플레이어가 승리합니다!
게임 용어 및 게임 플레이 메커니즘
코어 월드는 2-5명의 플레이어를 위한 카드 게임입니다. 코어 월드의 핵심 개념은 다음과 같다.
• 중심 영역: 게임 전반에 걸쳐 5개의 갤럭틱 덱에서 새로운 카드를 뽑아 게임의 공통 플레이 구역인 센트럴 존에 올려놓는다. 이 카드에는 플레이어가 엠파이어에 드래프트할 수 있는 새로운 유닛과 전술, 그리고 침공할 수 있는 월드 등이 포함되어 있다.
• 엠파이어: 각 플레이어는 홈 월드와 출발 데크로 시작하는 제국을 나타냅니다. 플레이어의 엠파이어는 손에 쥔 카드, 데크 그리기, 폐기 더미, 워존(테이블라우)으로 구성된다.
• 함대 힘: 각 세계는 공격으로부터 우주선을 방어하는 함대 힘을 가지고 있습니다. 세계를 성공적으로 침략하기 위해서는 세계의 함대 세력과 필적해야 합니다. 많은 유닛들이 플레이어가 세계를 침략할 때 사용할 수 있는 함대 힘을 가지고 있습니다.
• 지상력: 각 세계에는 보병과 지상군을 대표하는 지상력이 있습니다. 세계의 지상 세기는 그것이 성공적으로 침략당하기 위해서는 필적해야 한다. 많은 유닛들이 플레이어가 세계를 침략하는 데 사용할 수 있는 그라운드 힘을 가지고 있습니다.
• 침입: 제국에 새로운 세계를 추가하려면 플레이어가 침략을 시작해야 합니다. 플레이어는 자신이 침공하는 세계의 함대 힘과 그라운드 힘에 필적할 만큼 충분한 카드를 워존에서 버림으로써 침략을 수행합니다.
• 워존: 각 플레이어의 제국은 플레이어 앞에 정복한 세계가 전시되는 워존을 포함한다. 플레이어는 자신의 손으로 유닛을 워존에 배치하고 나중에 유닛을 사용하여 새로운 월드를 침공합니다.
Introduction
The ancient Galactic Realm, ruled from the Core Worlds of the galaxy, is waning. Now, the barbaric kingdoms that lie beyond the galactic frontier are amassing their strength, choosing this pivotal moment to strike at the heart of the fading republic, establishing new empires built upon the ashes of decaying civilizations. But these outer systems are not yet strong enough to engage the forces of the Core Worlds directly. The young kingdoms must first gnaw at the edges of the crumbling frontier, developing new types of units and shrewder tactics. They must build up their energy resources to launch magnificent fleets and overwhelming ground forces. Then, when the time is right, they must strike at the galactic core itself, claiming the most exalted planets for themselves. The barbarian kingdom that achieves these goals will carve out the greatest empire in the galaxy.
Object of the Game
Each player controls a barbarian Star Empire represented by many cards. Throughout the game, players will invade Worlds and draft new Units and Tactics into their Empires. Each card lists its Empire Points in the upper right corner. The player whose Empire contains the most Empire Points at the end of the game is the winner!
Game Terms and Game Play Mechanisms
Core Worlds is a deck-building card game for 2-5 players. The following are the central concepts of Core Worlds:
• Central Zone: Throughout the game, new cards are drawn from the five Galactic Decks and placed face up in the Central Zone, the game's common play area. These cards include new Units and Tactics that the players can draft into their Empires, as well as Worlds that they can invade.
• Empire: Each player represents an Empire that begins with a Home World and a Starting Deck. A player's Empire consists of all of the cards in his hand, draw deck, discard pile, and Warzone (tableau).
• Fleet Strength: Each World possesses a Fleet Strength that represents the starships that defend it from attack. A World's Fleet Strength must be matched in order for that World to be successfully invaded. Many Units possess a Fleet Strength that a player can use to invade a World.
• Ground Strength: Each World possesses a Ground Strength that represents the infantry and other ground forces that defend it from surface assault. A World's Ground Strength must be matched in order for it to be successfully invaded. Many Units possess a Ground Strength that a player can use to invade a World.
• Invasion: In order to add new Worlds to his Empire, a player must launch Invasions. A player performs an Invasion by discarding enough cards from his Warzone to match the Fleet Strength and Ground Strength of the World he is invading.
• Warzone: Each player's Empire includes a Warzone, an area in front of the player where her conquered Worlds are displayed. Players also deploy Units from their hands face up into their Warzones, and later use these Units to invade new Worlds.
The ancient Galactic Realm, ruled from the Core Worlds of the galaxy, is waning. Now, the barbaric kingdoms that lie beyond the galactic frontier are amassing their strength, choosing this pivotal moment to strike at the heart of the fading republic, establishing new empires built upon the ashes of decaying civilizations. But these outer systems are not yet strong enough to engage the forces of the Core Worlds directly. The young kingdoms must first gnaw at the edges of the crumbling frontier, developing new types of units and shrewder tactics. They must build up their energy resources to launch magnificent fleets and overwhelming ground forces. Then, when the time is right, they must strike at the galactic core itself, claiming the most exalted planets for themselves. The barbarian kingdom that achieves these goals will carve out the greatest empire in the galaxy.
Object of the Game
Each player controls a barbarian Star Empire represented by many cards. Throughout the game, players will invade Worlds and draft new Units and Tactics into their Empires. Each card lists its Empire Points in the upper right corner. The player whose Empire contains the most Empire Points at the end of the game is the winner!
Game Terms and Game Play Mechanisms
Core Worlds is a deck-building card game for 2-5 players. The following are the central concepts of Core Worlds:
• Central Zone: Throughout the game, new cards are drawn from the five Galactic Decks and placed face up in the Central Zone, the game's common play area. These cards include new Units and Tactics that the players can draft into their Empires, as well as Worlds that they can invade.
• Empire: Each player represents an Empire that begins with a Home World and a Starting Deck. A player's Empire consists of all of the cards in his hand, draw deck, discard pile, and Warzone (tableau).
• Fleet Strength: Each World possesses a Fleet Strength that represents the starships that defend it from attack. A World's Fleet Strength must be matched in order for that World to be successfully invaded. Many Units possess a Fleet Strength that a player can use to invade a World.
• Ground Strength: Each World possesses a Ground Strength that represents the infantry and other ground forces that defend it from surface assault. A World's Ground Strength must be matched in order for it to be successfully invaded. Many Units possess a Ground Strength that a player can use to invade a World.
• Invasion: In order to add new Worlds to his Empire, a player must launch Invasions. A player performs an Invasion by discarding enough cards from his Warzone to match the Fleet Strength and Ground Strength of the World he is invading.
• Warzone: Each player's Empire includes a Warzone, an area in front of the player where her conquered Worlds are displayed. Players also deploy Units from their hands face up into their Warzones, and later use these Units to invade new Worlds.
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