Search
Open menu
Search
BGG랭킹
BGG전체 : 11792
WARGAMES : 1692
7.8
The Russo-Japanese War: Dawn of the Rising Sun (2004)
  • facebook
  • blog
  • twitter
  • link
  • 인원

    1-2 명

    BGG추천: 1-2+ 명
  • 게임시간

    360-360 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 16+
  • 게임 난이도

    4.09 / 5

게임 소개

제국의 운명은 이 단 한 번의 싸움에 달려 있습니다. 모든 사람이 최선을 다하도록 하세요.­

토고 제독은 1905년 5월 27일 일본 함대에서 연설했다.

욱일승천은 러일전쟁의 주요 지상 전투를 다룬 20개의 시나리오를 담고 있다. Fear God과 Dread Nought와 같은 규칙을 사용하는 초보자는 특별히 설계된 점프 스타트 시나리오를 사용하여 상자를 연 후 30분 이내에 게임을 시작할 수 있습니다.

Dawn of the Rising Sun은 Admiralty 3부작에서 사용된 Clash of Arm의 다른 규칙과 같은 형식을 따르므로 경험이 많은 게이머와 초보자가 쉽게 따라 할 수 있다.

전술 턴은 3분이며, 중간 턴(장거리 기동과 긴 선미 추격의 경우)은 30분이다. 포탄 명중 확률은 가시거리, 사정거리, 목표물 크기, 목표물을 향해 발사되는 탄환의 수, 발사 속도와 목표물 플랫폼 등의 요인을 조합해 계산한다.

피해량은 포탄의 종류, 발사하는 통의 수, 목표물의 갑옷의 함수이며 계산도 쉽다. 빈 함선 양식을 사용하면 플레이어가 자신의 함선의 특정 포의 모든 범위와 피해를 사전에 나열할 수 있어 피해와 명중 확률을 빠르고 쉽게 계산할 수 있다. 치명타란 지난 라운드에서 입은 피해량과 입을 수 있는 피해량의 함수이다. 치명타는 일반적으로 시스템(엔지니어링, 브리지, 스티어링 또는 개별 무기 마운트)에 대해 점수를 매긴다.

각 시나리오마다 세력배치를 보여주는 지도가 따로 있다. 여순항, 황해, 쓰시마 해협과 같은 잘 알려진 전투들 외에도, 몇 개의 작은 전투들이 포함되어 있다. 시나리오 북은 다양한 주제에 대한 유용한 사이드 바뿐만 아니라 원본 사후 조치 보고서로 가득 차 있다. 데이터 별관에는 주요 전투원의 선도 및 추가 자료 등이 포함되어 있어 그 자체로 귀중한 참고 자료로 활용되고 있다.

제독의 다리로 올라가서 역사를 지속할 것인지 되돌릴 것인지 알아보세요.

러일 전쟁에는 다음이 포함된다.
FG&DN 규칙
RJW 데이터 부록
시나리오 북 - 20개의 시나리오와 수많은 사이드바 및 기사.
2개의 카운터시트, 210척의 함정, 140개의 마커(육상포, 탐조등, 사격, 어뢰 등)
"The fate of the empire rests upon this one battle, let every man do his utmost."

Admiral Togo addressing the Japanese Fleet 27 May 1905

Dawn of the Rising Sun contains 20 scenarios covering all the major surface engagements of the Russo-Japanese War that led to this stunning reversal of fortunes. Using the same rules as Fear God and Dread Nought, a novice can begin playing within a half hour of opening the box using the specially designed Jump start scenario.

Dawn of the Rising Sun follows the same format as Clash of Arm's other rules used in the Admiralty Trilogy, making them easy to follow for experienced gamers, and novices alike.

Tactical turns represent 3 minutes, with intermediate turns (for long distance maneuvering and long stern chases) representing 30 minutes. Gun hit probability is based upon a combination of factors such as visibility, range, target size, number of rounds fired at the target, and the speed of the firing and target platforms.

Damage is a function of the type of shell, number of barrels firing and armor of target, and is easy to calculate also. Blank ship forms allow the player to list all the ranges and damages of his ship's particular guns in advance, making it quick and easy to calculate both damage and hit probability. Critical hits are a function of the amount of damage taken last round vs. the amount of damage able to be taken. Critical hits are typically scored against systems (engineering, bridge, steering or individual weapon mounts).

Each scenario has its own map, showing the disposition of forces. In addition to the well known battles such as Port Arthur, Yellow Sea, and Tsushima Strait, several smaller battles are included. The scenario book is full of original after action reports as well as helpful sidebars on a wide range of topics. The Data Annex is complete for all the ships that were involved, as well as including line drawings of the major combatants and additional source material, making it a valuable reference in itself.

Step onto the Admiral's bridge and see if you will sustain or reverse history.

Russo-Japanese War contains:
FG&DN Rules
RJW Data Annex
Scenario Book - 20 scenarios plus numerous sidebars and articles.
2 countersheets, 210 ship, and 140 markers (land based guns, searchlights, fires, torpedoes, etc.)

자유게시판 관련 글

View All >

리뷰게시판 관련 글

View All >
0개의 댓글이 있습니다.
별점

평균점수 0.00

베스트게시물

  • [자유] 엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
    • Lv.9

      뽀뽀뚜뚜

    • 7

    • 458

    • 2024-11-18

  • [자유] 기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
    • Lv.7

      플리페

    • 8

    • 430

    • 2024-11-14

  • [자유] 왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
    • Lv.11

      vallentine

    • 8

    • 369

    • 2024-11-14

  • [자유] 뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
    • Lv.3

      두이니

    • 9

    • 331

    • 2024-11-16

  • [자유] 묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
    • Lv.18

      닥터M

    • 19

    • 599

    • 2024-11-13

  • [자유] 코보게 명예 훼손으로 신고해도 되나요?
    • redhoney

    • 9

    • 602

    • 2024-11-12

  • [자유] 코보게의 입장문에 대해
    • Lv.23

      leonart

    • 12

    • 698

    • 2024-11-13

  • [자유] 코보게 응원합니다. 모든 혐오와 편견에 반대합니다.
    • Lv.14

      지금이최적기

    • 10

    • 913

    • 2024-11-12

  • [자유] 게이머스 게이머들이 전부 매도당하는 것 같아 기분이 나빠 한마디 올립니다.
    • Lv.11

      꿀떡이

    • 7

    • 1004

    • 2024-11-13

  • [자유] 축하합니다, 코리아보드게임즈.
    • Lv.27

      WALLnut

    • 8

    • 579

    • 2024-11-12

  • [자유] 서울성모병원 산부인과 김미란 교수(대한폐경학회 회장)
    • Lv.19

      라이클럽

    • 11

    • 491

    • 2024-11-13

  • [자유] 응원합니다.
    • Lv.27

      방장

    • 9

    • 686

    • 2024-11-11

  • [자유] 그동안 너무 초월번역이라고 띄워주지 않았나 생각이 듭니다.
    • Lv.34

      크로스21

    • 8

    • 355

    • 2024-11-12

  • [자유] 해명문 잘 봤습니다. 정말 화가 나네요.
    • Lv.35

      로보

    • 15

    • 733

    • 2024-11-12

  • [자유] 임의로 용어를 바꾸는게 임의로 재판을 하는 인민재판과 차이가 무엇인가요?
    • Lv.13

      존예수지니

    • 12

    • 435

    • 2024-11-12

게임명 검색
Mypage Close My News