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BGG랭킹
BGG전체 : 18233
WARGAMES : 3362
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인원
1-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
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연령
0+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.63 / 5
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디자이너
Robert Cowling, Eric R. Harvey
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아티스트
Eric R. Harvey
-
인원
게임 소개
《배틀 오브 레판토》는 로버트 코울링이 개발한 2인용 또는 멀티플레이어(오트만 대 크리스천) 운영 레벨 게임이다. 이 게임에는 280개의 다이컷 카운터가 포함되어 있으며, 각 군함의 전함은 카운터당 2척의 배를 나타낸다. 알록달록한 지도에는 두 함대가 전투를 시작하기 위해 배치되었던 것처럼 양측의 역사적 설정이 인쇄된 이오니아해가 그려져 있으며, 플레이 중에 쉽게 참조할 수 있도록 다양한 차트와 표가 있다. 이 지역의 특징은 그리스 본토의 반도 지역을 나타낸다.
이 규칙은 16세기 해상 전투와 관련된 다양한 기계들을 포함하는데, 예를 들어 바람 방향, 래밍, 보딩, 소형 무기, 포병 사격, 기진맥진, 갈리오트 해안선 운동, 크리스티안 소형 무기 장점, 오스만 기동 장점 등이 그것이다. 파샤 등.
쉽고 빠른 게임 시퀀스는 다음과 같습니다.
이동
전투
방향 변경
각 전함의 앞면과 뒷면에 따라 이동이 규제된다. 각각의 배가 움직임을 마치면, 그것은 A(알파) 쪽에서 O(오메가) 쪽으로 뒤집힌다. 원하는 모든 이동이 완료되면 플레이어’의 남은 배들은 전체 이동 단계의 끝을 나타내기 위해 O(오메가) 측으로 플립된다. 이러한 방식으로 플레이어는 각 게임 턴 동안 어떤 배가 움직였는지, 어떤 배가 움직이지 않았는지 쉽게 추적할 수 있다.
양측에 의해 피해를 입은 제거되고 손상된 선박에 대한 VP의 누적에 의해 게임의 승리가 결정된다.
이 규칙은 16세기 해상 전투와 관련된 다양한 기계들을 포함하는데, 예를 들어 바람 방향, 래밍, 보딩, 소형 무기, 포병 사격, 기진맥진, 갈리오트 해안선 운동, 크리스티안 소형 무기 장점, 오스만 기동 장점 등이 그것이다. 파샤 등.
쉽고 빠른 게임 시퀀스는 다음과 같습니다.
이동
전투
방향 변경
각 전함의 앞면과 뒷면에 따라 이동이 규제된다. 각각의 배가 움직임을 마치면, 그것은 A(알파) 쪽에서 O(오메가) 쪽으로 뒤집힌다. 원하는 모든 이동이 완료되면 플레이어’의 남은 배들은 전체 이동 단계의 끝을 나타내기 위해 O(오메가) 측으로 플립된다. 이러한 방식으로 플레이어는 각 게임 턴 동안 어떤 배가 움직였는지, 어떤 배가 움직이지 않았는지 쉽게 추적할 수 있다.
양측에 의해 피해를 입은 제거되고 손상된 선박에 대한 VP의 누적에 의해 게임의 승리가 결정된다.
The Battle of Lepanto is a two-player or multi-player (Ottoman versus Christian) operational level game, designed by Robert Cowling. The game includes 280 die-cut counters, with the each warship chit representing two ships per counter; there are three primary ships types: Galleys, Galliots and Galleasses, each with different capabilities. The colorful map features the Ionian Sea, printed with the historical set up of both sides just as the two opposing fleets were arrayed to begin battle, as well as various charts and tables for easy reference during play. The land area featured represents the peninsular areas of the Grecian mainland.
The rules entail a variety of mechanics pertaining to 16th century naval combat, such as Wind Direction, Ramming, Boarding, Small-Arms Fire, Gunnery Ranges, Exhaustion, Galliot Shoreline Movement, Christian Small-Arms Advantages, Ottoman Maneuver Advantages, as well as the designations of the historical admirals in the battle, such as Don Juan, Ali Pasha, etc.
The easy and quick game sequence is as follows:
Movement
Combat
Reorientation
Movement is regulated in terms of the front and back side of each warship chit. As each ship completes its movement, it is flipped from its A (Alpha) side over to its O (Omega) side (or vice versa, if they began the turn on their Omega sides). When all desired moves have been completed, the player’s remaining ships are also flipped to their O (Omega) side (or vice versa, if they began the turn on their Omega sides) to indicate the end of the entire Movement Phase. In this way, players may easily keep track of which ships have moved, and which have not, during each game turn.
Victory in the game is determined by the accumulation of VPs for eliminated and damaged ships that have been inflicted by each side.
The rules entail a variety of mechanics pertaining to 16th century naval combat, such as Wind Direction, Ramming, Boarding, Small-Arms Fire, Gunnery Ranges, Exhaustion, Galliot Shoreline Movement, Christian Small-Arms Advantages, Ottoman Maneuver Advantages, as well as the designations of the historical admirals in the battle, such as Don Juan, Ali Pasha, etc.
The easy and quick game sequence is as follows:
Movement
Combat
Reorientation
Movement is regulated in terms of the front and back side of each warship chit. As each ship completes its movement, it is flipped from its A (Alpha) side over to its O (Omega) side (or vice versa, if they began the turn on their Omega sides). When all desired moves have been completed, the player’s remaining ships are also flipped to their O (Omega) side (or vice versa, if they began the turn on their Omega sides) to indicate the end of the entire Movement Phase. In this way, players may easily keep track of which ships have moved, and which have not, during each game turn.
Victory in the game is determined by the accumulation of VPs for eliminated and damaged ships that have been inflicted by each side.
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