-
BGG랭킹
BGG전체 : 19338
WARGAMES : 3427
6.2Reichswehr & Freikorps: If the Red Army Invaded Germany, 1920 (2012) -
-
인원
2-2 명
BGG추천: 1-2+ 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
0+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.29 / 5
-
디자이너
Ty Bomba, Brian Train
-
아티스트
Larry Hoffman
-
인원
게임 소개
《라이히스웨어 & 프라이코프스》는 브라이언 트레인, 타이 봄바가 제작한 2인용 전략 레벨 게임이다. 이 게임은 176개의 대형 다이컷 카운터를 포함하고 있으며, 보병, 해군 보병, 기병, 장갑차 부대를 포함한 사단을 주요 기동 부대로 한다. 이 다채로운 지도는 독일/폴란드 국경과 각각의 육각 지름이 약 15마일을 나타내며, Danzig와 같은 유명한 장소와 놀이 도중 쉽게 참조할 수 있는 다양한 차트와 표가 포함되어 있다.
이 규칙들은 전쟁 안개, 항구 공급, 철도 운동, 대체, 붉은 군대 사기, 독일 급사병 승리 조건, 붉은 군대 급사병 승리 조건, 그리고 동프로시안 의용 경보병, Fedots와 같은 역사적 부대 유형의 전체 범위를 포함한다. 기타 등등
게임 순서는 다음과 같습니다.
상호 난간 머리 조정 단계
붉은 군대 플레이어 턴
붉은 군대 강화 및 이동 단계
붉은 군대 전투 단계
독일 선수 차례
독일 철도 운동 또는 정기 운동 또는 전투 단계
독일 철도 운동 또는 정기 운동 또는 전투 단계
독일 철도 운동 또는 정기 운동 또는 전투 단계
게임의 승리는 중요한 헥스를 제어하기 위한 VP의 축적과 중요한 증원력의 도착에 의해 결정된다.
이 규칙들은 전쟁 안개, 항구 공급, 철도 운동, 대체, 붉은 군대 사기, 독일 급사병 승리 조건, 붉은 군대 급사병 승리 조건, 그리고 동프로시안 의용 경보병, Fedots와 같은 역사적 부대 유형의 전체 범위를 포함한다. 기타 등등
게임 순서는 다음과 같습니다.
상호 난간 머리 조정 단계
붉은 군대 플레이어 턴
붉은 군대 강화 및 이동 단계
붉은 군대 전투 단계
독일 선수 차례
독일 철도 운동 또는 정기 운동 또는 전투 단계
독일 철도 운동 또는 정기 운동 또는 전투 단계
독일 철도 운동 또는 정기 운동 또는 전투 단계
게임의 승리는 중요한 헥스를 제어하기 위한 VP의 축적과 중요한 증원력의 도착에 의해 결정된다.
Reichswehr & Freikorps is a two-player (Soviet versus German) strategic level game, designed by Brian Train and Ty Bomba. The game includes 176 large-sized die-cut counters, with the Division as the primary maneuver unit, including Infantry, Naval Infantry, Cavalry and Armored Car units. The colorful map features the German/Polish border, with each hex representing approximately 15 miles across, and includes such prominent locations as Danzig, as well as various charts and tables for easy reference during play.
The rules entail a variety of standard and unique rules, such as Fog of War, Port Supply, Railroad Movement, Replacements, Red Army Morale, German Sudden Death Victory Conditions, Red Army Sudden Death Victory Conditions, and the full range of historical unit types, such as the East Prussian Volunteer Light Infantry Corps, and Fedotov's Detachment, etc.
The game sequence is as follows:
Mutual Railhead Adjustment Phase
Red Army Player Turn
Red Army Reinforcement & Movement Phase
Red Army Combat Phase
German Player Turn
German Railroad Movement or Regular Movement or Combat Phase
German Railroad Movement or Regular Movement or Combat Phase
German Railroad Movement or Regular Movement or Combat Phase
Victory in the game is determined by the accumulation of VPs for control of important hexes, and the arrival of important reinforcements.
The rules entail a variety of standard and unique rules, such as Fog of War, Port Supply, Railroad Movement, Replacements, Red Army Morale, German Sudden Death Victory Conditions, Red Army Sudden Death Victory Conditions, and the full range of historical unit types, such as the East Prussian Volunteer Light Infantry Corps, and Fedotov's Detachment, etc.
The game sequence is as follows:
Mutual Railhead Adjustment Phase
Red Army Player Turn
Red Army Reinforcement & Movement Phase
Red Army Combat Phase
German Player Turn
German Railroad Movement or Regular Movement or Combat Phase
German Railroad Movement or Regular Movement or Combat Phase
German Railroad Movement or Regular Movement or Combat Phase
Victory in the game is determined by the accumulation of VPs for control of important hexes, and the arrival of important reinforcements.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
449
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
427
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
366
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
326
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
597
-
2024-11-13
-
Lv.18