-
BGG랭킹
BGG전체 : 9812
-
-
인원
2-4 명
BGG추천: 3-4 명 -
게임시간
120-120 분
-
연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
3.96 / 5
-
디자이너
Andrzej Kurek
-
아티스트
Radosław Jaszczuk, Sandra Kochanowska
-
인원
게임 소개
스티븐 하퍼 캐나다 총리는 러시아와 합의하여 미국이 북극에서 손을 떼라고 경고했다.”
커버 사진 "2019"에도 불구하고: 북극"은 경제 게임이지만, 군사적 측면도 포함되어 있다. 이 게임에서 플레이어들은 북극 지역 탐사에 관심이 있는 광물 자원 회사를 관리한다. 그들은 특정한 이익을 주거나 경쟁자의 지위를 약화시키는 행동을 함으로써 점수로 표현되는 점수를 극대화하는 것을 목표로 한다.
경쟁 우위를 점하기 위한 길은 한편으로는 다양한 자원을 제공하는 투자 정책이고, 다른 한편으로는 주어진 원자재 산업 부문에서 우위를 점할 수 있는 같은 유형의 대량의 예금을 통제하는 것이다.
목표를 달성하고 게임에서 이기는 도구는 북극 지역 국가(러시아, 노르웨이, 유럽연합, 캐나다, 미국)의 대내외 정책을 형성하는 것이다. 또한 북극 자원 접근 경쟁에서의 중국’의 참여가 게임에서 시뮬레이션된다.
플레이어는 주어진 국가의 예산으로부터 보조금을 받고 막후 바다에 건설된 채굴 플랫폼에 대한 투자를 확보하기 위해 자신의 정치력을 사용할 수 있다. 그러나 게임플레이의 주요 축은 국가를 대신하여 취한 광범위한 정치적, 경제적 조치에 의해 해당 국가의 정책에 직접적인 영향을 미치고 있다.
강한 음의 교호작용 및 행운 요인 없음
Essen 2011에서 출시 예정
커버 사진 "2019"에도 불구하고: 북극"은 경제 게임이지만, 군사적 측면도 포함되어 있다. 이 게임에서 플레이어들은 북극 지역 탐사에 관심이 있는 광물 자원 회사를 관리한다. 그들은 특정한 이익을 주거나 경쟁자의 지위를 약화시키는 행동을 함으로써 점수로 표현되는 점수를 극대화하는 것을 목표로 한다.
경쟁 우위를 점하기 위한 길은 한편으로는 다양한 자원을 제공하는 투자 정책이고, 다른 한편으로는 주어진 원자재 산업 부문에서 우위를 점할 수 있는 같은 유형의 대량의 예금을 통제하는 것이다.
목표를 달성하고 게임에서 이기는 도구는 북극 지역 국가(러시아, 노르웨이, 유럽연합, 캐나다, 미국)의 대내외 정책을 형성하는 것이다. 또한 북극 자원 접근 경쟁에서의 중국’의 참여가 게임에서 시뮬레이션된다.
플레이어는 주어진 국가의 예산으로부터 보조금을 받고 막후 바다에 건설된 채굴 플랫폼에 대한 투자를 확보하기 위해 자신의 정치력을 사용할 수 있다. 그러나 게임플레이의 주요 축은 국가를 대신하여 취한 광범위한 정치적, 경제적 조치에 의해 해당 국가의 정책에 직접적인 영향을 미치고 있다.
강한 음의 교호작용 및 행운 요인 없음
Essen 2011에서 출시 예정
"Canadian Prime Minister, Stephen Harper, in agreement with Russia, warned USA to “keep their hands off the Arctic.”
Despite the cover picture "2019: The Arctic" is an economic game, however some military aspect is also included. In the game, players manage mineral resource companies interested in exploration of the Arctic region. They aim to maximize their scores, expressed in points, by undertaking actions that give them specific benefits or weaken the position of competitors.
The path to gain advantage over the competition is on one hand the investment policy that will provide a variety of resources, and on the other - controlling a large quantity of deposits of the same type, which will allow to dominate in a given segment of raw materials industry.
The tool for achieving the goal and winning the game is shaping the internal and foreign policy of the Arctic region countries (Russia, Norway, the European Union, Canada, USA). In addition to that, China’s participation in the race for access to the Arctic resources is simulated in the game.
Players may use their political powers to obtain subsidies from a given country’s budget and to secure their investments in mining platforms built on the sea behind the scenes. However, the main axis of the gameplay is exerting direct influence upon the policies of the countries by a wide range of political and economical actions taken on their behalf.
STRONG NEGATIVE INTERACTION and NO LUCK FACTOR
To be released at Essen 2011
Despite the cover picture "2019: The Arctic" is an economic game, however some military aspect is also included. In the game, players manage mineral resource companies interested in exploration of the Arctic region. They aim to maximize their scores, expressed in points, by undertaking actions that give them specific benefits or weaken the position of competitors.
The path to gain advantage over the competition is on one hand the investment policy that will provide a variety of resources, and on the other - controlling a large quantity of deposits of the same type, which will allow to dominate in a given segment of raw materials industry.
The tool for achieving the goal and winning the game is shaping the internal and foreign policy of the Arctic region countries (Russia, Norway, the European Union, Canada, USA). In addition to that, China’s participation in the race for access to the Arctic resources is simulated in the game.
Players may use their political powers to obtain subsidies from a given country’s budget and to secure their investments in mining platforms built on the sea behind the scenes. However, the main axis of the gameplay is exerting direct influence upon the policies of the countries by a wide range of political and economical actions taken on their behalf.
STRONG NEGATIVE INTERACTION and NO LUCK FACTOR
To be released at Essen 2011
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
455
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
429
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
367
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
329
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
599
-
2024-11-13
-
Lv.18