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  • 인원

    2-6 명

    BGG추천: 1-4 명
  • 게임시간

    1500-1500 분

  • 연령

    14+

    BGG추천: 16+
  • 게임 난이도

    3.53 / 5

게임 소개

(Compass Games 웹 사이트:)

Proud Monster Deluxe는 Command의 Proud Monster and Death and Destruction의 주요 개정판입니다.

프라이드 몬스터 디럭스는 1941년 6월 바르바로사 작전의 시작과 1944년 4월까지의 러시아-독일 전쟁을 시뮬레이션한 것이다. 중저가 복잡성의 2인용 전략/운영 워게임이다.

프라이드 몬스터 디럭스의 부대는 일반적으로 군단, 여단, 연대가 포함된 사단이다. 육각형의 지름은 20마일(약 33킬로미터)이고, 각각의 회전은 약 2주간의 기간을 나타냅니다.



게임 시스템

업데이트된 그래픽 외에도, 포위 또는 방어 반응의 가능성을 시뮬레이션하기 위해 리저브 및 리저브 무브먼트 단계가 주요 변경되었다. 소비에트 연방의 첫 번째 겨울 공세 규칙은 1942년 초에 역사에서와 같이 러시아의 일부를 탈환하는 것을 허용한다. 양측 모두 공격 잠재력과 한계를 보여줄 공격 공급 마커를 갖게 됐다. 혁신적인 날씨 킷은 극단적인 날씨 변화 없이 게임을 바이어스하게 만든다. AFV 부대는 AFV 전투 교대 때문에 더욱 중요해진다. 근접 전투 옵션을 사용하면 대체 손실 절차를 사용할 수 있으며 공격자는 예를 들어 스탈린그라드가 축으로 점차 떨어지는 것을 시뮬레이션하기 위해 공동 점유된 육각형을 형성하기 위해 전진할 수 있습니다. 모바일 공격이 만든 구멍을 충분히 이용할 수 있는 능력은 예비량에 한정된다.

추축군은 시간이 지남에 따라 성능이 저하되고 소련군은 성능이 향상된다. 추축국 초중포 토르와 오딘, 헤비 구스타프, 도라가 전투 해결 전에 발사할 수 있습니다. 1941년 자유 설정 외에도 1941년 역사적 설정이 양측에 제공되었고 1942년 시나리오도 제공되었다. 시즌 공격 룰은 특별한 일이 생길 수 있을 때 특별한 턴을 허용한다. 양측은 능력에서 더 큰 차이를 보이고, 추축국은 소련이 할 수 없는 일을 할 수 있고, 그 반대의 경우도 할 수 있다. 추축국을 연주할 때 작동하는 것은 소련을 연주할 때 작동하지 않을 수도 있고, 그 반대도 마찬가지입니다.



게임 구성 요소

게임 컴포넌트는 모두 오리지널보다 개선되었습니다. 모든 그래픽이 완전히 업데이트되고 업그레이드되었습니다. 카운터는 9/16"이며, 맵 헥스는 플레이어들이 싸움이 치열해지기 시작할 때 카운터 더미를 넘어뜨리는 것을 피할 수 있는 충분한 공간을 가지고 있다. 4개의 지도는 선수들에게 소련의 거대한 창공과 그것을 방어하고 극복하려는 양측의 도전을 인상적으로 보여준다. 규칙은 두 개의 원본 소스에서 하나의 포괄적인 세트로 통합되며, 알려진 모든 에라타가 접혀 있고, 게임 균형과 플레이 가능성을 개선하기 위해 여러 가지 중요한 규칙 변경이 있다. 게다가, 최종적인 일련의 플레이어 보조 도구의 개발은 플레이어들이 규칙에서 아이템을 사냥하는 대신 게임을 계속하게 할 것이다.

4개의 맵 - 각 맵은 22&127;x34&127;이며 겹칩니다.
9/16&16; 카운터 전체 시트 10장(2052개 카운터), 양면 인쇄
규칙서 1권
카드 스톡에 양면으로 인쇄된 풀 컬러 플레이어 보조 차트 및 테이블 카드
2 6면 주사위
풀 컬러 박스 및 뚜껑 1개
(from Compass Games website:)

Proud Monster Deluxe is a Major Revision of Command's Proud Monster and Death and Destruction.

Proud Monster Deluxe is a simulation of the Russo-German War beginning with the launch of Operation Barbarossa in June of 1941, and ending in April of 1944. It is a two-player (or multi-player) strategic / operational wargame of low-to-medium complexity.

Units in Proud Monster Deluxe are typically divisions with some corps, brigades and regiments also included. Hexes are 20 miles (about 33 kilometers) across, and each turn represents about a 2 week period.



Game system

In addition to updated graphics, the major changes are Reserves and Reserve Movement phases to simulate the potential for encirclement or defensive reaction. Soviet first winter offensive rules allow the Soviets to retake parts of Russia in early 1942 as happened in history. Both sides now have offensive supply markers to show historical offensive potential and limitations. Innovative weather chits allow for weather variation without extreme weather swings biasing the game. AFV units become even more important due to AFV combat shift. Close Combat option allows for use of an alternate loss procedure and attacker advance to form a jointly-occupied hex, for example, to simulate Stalingrad's gradual fall to the Axis. The ability to fully exploit holes created by mobile assaults is limited to reserves.

The Axis forces degrade in capability over time while the Soviet forces upgrade in capability. The Axis super heavy artillery Thor and Odin, Heavy Gustav and Dora can fire before combat resolution. Besides the 1941 Free setups, 1941 historical setups are provided for both sides as well as a 1942 scenario. Seasonal offensive rules allow for special turns when special things can happen. The 2 sides show a greater disparity in capability, the Axis can do things the Soviets cannot do and vice versa. Things that work when playing the Axis may not work when playing the Soviets and vice versa.



Game components

Game components have all been improved over the originals. All graphics have been completely updated and upgraded. Counters are 9/16" and map hexes have ample space to avoid players from knocking over those stacks of counters when the fighting starts to tighten up. The four (4) maps impress upon the players the enormous expanse of the Soviet Union and the challenge for both sides to defend and overcome it. Rules are consolidated from the two original sources into one comprehensive set, with all known errata folded in, and a number of important rule changes to improve game balance and playability. In addition, the development of a definitive set of player aids will keep players playing the game instead of hunting down items in the rules.

4 maps - each map is 22"x34" with overlap
10 full sheets of 9/16" counters (2052 counters), printed both sides
1 rules book
Full color player aid charts and tables cards printed both sides on cardstock
2 6 sided dice
1 full color box and lid

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