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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
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연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Richard Hutnik
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아티스트
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인원
게임 소개
J: Misere Connection Game은 Hex와 Gonnect를 포함하는 연결 게임 계열입니다. 선수들이 상대에게 보드의 두 영역 사이에 연결을 강요하면 이길 수 있고, 8x4 보드 위에서 이뤄지는 점이 독특하다.
이 게임의 기원은 스톤헨지의 연결 게임을 고안하려는 시도가 실패했던 것으로 거슬러 올라가는데, 이 게임은 매우 길지만 매우 빡빡한 외부 트랙을 가지고 있었다. 8x4 보드로의 이동은 스톤헨지의 원형 보드에서와는 다르게 게임을 보게 만들었다.
J의 또 다른 독특한 면은 플레이어가 특정 유형의 연결을 형성하면 게임에서 질 수 있다는 것인데, 이는 연결 게임에서 미제레 조건이 될 것이다. 이것 또한 독특한 특징입니다. 나는 어떻게 하나 고민해왔고 J는 이것을 할 수 있는 기회를 제공합니다.
이 게임은 또한 작은 보드 및 미제르 게임 종료 조건 외에도 조각 재활용, 전체 조각 라인이 밀리는 등 여러 가지 흔치 않은 기능을 갖추고 있다.
이 게임의 기원은 스톤헨지의 연결 게임을 고안하려는 시도가 실패했던 것으로 거슬러 올라가는데, 이 게임은 매우 길지만 매우 빡빡한 외부 트랙을 가지고 있었다. 8x4 보드로의 이동은 스톤헨지의 원형 보드에서와는 다르게 게임을 보게 만들었다.
J의 또 다른 독특한 면은 플레이어가 특정 유형의 연결을 형성하면 게임에서 질 수 있다는 것인데, 이는 연결 게임에서 미제레 조건이 될 것이다. 이것 또한 독특한 특징입니다. 나는 어떻게 하나 고민해왔고 J는 이것을 할 수 있는 기회를 제공합니다.
이 게임은 또한 작은 보드 및 미제르 게임 종료 조건 외에도 조각 재활용, 전체 조각 라인이 밀리는 등 여러 가지 흔치 않은 기능을 갖추고 있다.
J: The Misere Connection Game is in the family of connection games that include Hex and Gonnect. It is unique in that players can win if they force their opponent to form a connection between two areas on the board, and takes place on an 8x4 board.
The origins of this game date back to a failed attempt to come up with a connection game for Stonehenge, which had an outer track that is very long but very tight. The shift to a set 8x4 board caused the game to be viewed differently than on the circular board of Stonehenge.
Another unique aspect to J is that players can LOSE the game if they form a certain type of connection, which would be a misere condition in a connection game. This is also a a unique feature. I had been pondering how to do one and J provides the opportunity to do this.
The game also features several other uncommon features, besides the small board and misere game ending condition, like piece recycling, and also entire lines of pieces being pushed.
The origins of this game date back to a failed attempt to come up with a connection game for Stonehenge, which had an outer track that is very long but very tight. The shift to a set 8x4 board caused the game to be viewed differently than on the circular board of Stonehenge.
Another unique aspect to J is that players can LOSE the game if they form a certain type of connection, which would be a misere condition in a connection game. This is also a a unique feature. I had been pondering how to do one and J provides the opportunity to do this.
The game also features several other uncommon features, besides the small board and misere game ending condition, like piece recycling, and also entire lines of pieces being pushed.
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