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BGG랭킹
BGG전체 : 16922
STRATEGY : 2770
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인원
2-7 명
BGG추천: 3-7 명 -
게임시간
150-150 분
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연령
12+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
3.15 / 5
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디자이너
Dirk Knemeyer
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아티스트
Heiko Günther, Sigrid Knemeyer
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인원
게임 소개
계몽의 길은 플레이어들에게 위대한 과학자, 예술가, 철학자, 종교 지도자, 정치인, 군사 지도자들을 통제하게 하며 독특하고 개별적으로 생명을 불어넣는다. 당신은 17세기에서 18세기 초 유럽의 7대 강대국 중 한 명으로 활약합니다. 오스트리아, 영국, 프랑스, 폴란드, 러시아, 스페인 또는 스웨덴. 여러분의 목표는 가장 존경받는 예술과 문화를 생산해내서 가장 권위 있는 군주로 인정받고, 과학혁신으로 대륙을 이끌며, 가톨릭의 확산을 확산시키거나 저항하고, 역사적 국경을 넘어 군사적 확장을 시도하는 것이다. 이 모든 것은 134명의 중요한 역사적 인물들이 이 시기의 인류 업적과 관련된 모든 분야를 망라한 것이다.
이 명성은 군사, 정치, 종교, 사상, 과학, 예술 또는 부의 1개에서 7개의 다른 분야로 평가됩니다. 또한 각 조명에는 해당 국가의 실제 역사적 성과에 기반한 고유한 액션, 개선 또는 응답이 있습니다.
렘브란트와 베르메르의 차이점을 생각해보세요: 둘 다 중요하고 훌륭한 예술가들이지만, 실제 네덜란드 공화국에서 렘브란트는 유명하고 잘 성화되었고, 그의 경력에서 수백 점의 유명한 초상화들을 작곡했습니다. 베르메르는 유명하지 않았고 그의 경력에서 예술작품을 덜 제작했다. '계몽의 길'에서 렘브란트는 평점이 더 높고 게임에서 다른 발광체가 제거될 때마다 혜택을 주는데, 이는 그의 초상화의 영향력과 성격을 반영한다. 반면에, 베르메르는 당시 그의 선수생활이 가지고 있던 제한적인 영향을 반영하기 위해 약간의 이익만을 제공한다.
17세기에 다른 나라를 침략하는 것은 문화적, 종교적, 병참적 고려가 복합적으로 혼합된 것이었다. 이 모든 것들은 지도상의 다양한 영토로 만들어졌고, 어디서 공격해야 할지에 대한 결정을 빠르고 쉽게 내릴 수 있게 되었다.
원 위에 당신 나라의 색깔이 있는 지역들만 침략을 시도할 수 있습니다. 그 나라들만이 실생활에서 그 영토를 성공적으로 침략할 수 있는 유일한 나라들입니다.
각 나라의 색깔과 관련된 숫자는 성공적인 정복이 얼마나 어려운지를 나타낸다. 런던의 경우 스페인, 프랑스, 스웨덴이 정복하는 것은 매우 어렵습니다.
왼쪽 아래에 있는 종교적 상징은 플레이어가 주로 가톨릭 지역인지, 주로 반카톨릭 지역인지, 아니면 주로 이슬람 지역인지를 알 수 있게 해준다. 만약 그것이 다른 종교적 소속을 가진 국가의 침략을 성공적으로 받는다면, 그것은 종교 간의 대륙간 투쟁에 영향을 미친다.
런던으로 연결되는 노선과 " 인용구가 있는 닻;오른쪽 아래에 플레이어가 공격에 접근하기 전에 소유해야 하는 영역을 나타냅니다. " 인용구가 있는 닻.A"는 이미 다른 대서양 항구 영토를 소유하고 있는 플레이어가 연결되어 있으며 물 위로 공격을 선택할 수 있음을 나타냅니다.
계몽의 길에서는 군사 확장과 관련된 모든 복잡한 사항들을 사용하기 쉬운 판자 구조로 만들었다.
전쟁, 정치, 종교, 과학, 예술 &NDASH를 다루는 국가 간의 전쟁을 시뮬레이션하는 게임을 만들기 위해, 우리는 워게임, 유로 게임, 갑판 쌓기 게임, 통계 스포츠 시뮬레이션 등 다양한 분야에 초점을 맞추고 있습니다. 다양한 믹스이지만, 게임의 디자인에 대한 이러한 폭넓은 스펙트럼 접근 방식은 규모 면에서 서사시적이지만 하루 종일 플레이하지 않는 게임에서 다양하고 풍부한 세부 조건들을 한데 모을 수 있게 해주었다.
풀게임은 3-7명의 선수를 위한 것이고 포켓 버전은 2-4명을 위한 것이다.
이 명성은 군사, 정치, 종교, 사상, 과학, 예술 또는 부의 1개에서 7개의 다른 분야로 평가됩니다. 또한 각 조명에는 해당 국가의 실제 역사적 성과에 기반한 고유한 액션, 개선 또는 응답이 있습니다.
렘브란트와 베르메르의 차이점을 생각해보세요: 둘 다 중요하고 훌륭한 예술가들이지만, 실제 네덜란드 공화국에서 렘브란트는 유명하고 잘 성화되었고, 그의 경력에서 수백 점의 유명한 초상화들을 작곡했습니다. 베르메르는 유명하지 않았고 그의 경력에서 예술작품을 덜 제작했다. '계몽의 길'에서 렘브란트는 평점이 더 높고 게임에서 다른 발광체가 제거될 때마다 혜택을 주는데, 이는 그의 초상화의 영향력과 성격을 반영한다. 반면에, 베르메르는 당시 그의 선수생활이 가지고 있던 제한적인 영향을 반영하기 위해 약간의 이익만을 제공한다.
17세기에 다른 나라를 침략하는 것은 문화적, 종교적, 병참적 고려가 복합적으로 혼합된 것이었다. 이 모든 것들은 지도상의 다양한 영토로 만들어졌고, 어디서 공격해야 할지에 대한 결정을 빠르고 쉽게 내릴 수 있게 되었다.
원 위에 당신 나라의 색깔이 있는 지역들만 침략을 시도할 수 있습니다. 그 나라들만이 실생활에서 그 영토를 성공적으로 침략할 수 있는 유일한 나라들입니다.
각 나라의 색깔과 관련된 숫자는 성공적인 정복이 얼마나 어려운지를 나타낸다. 런던의 경우 스페인, 프랑스, 스웨덴이 정복하는 것은 매우 어렵습니다.
왼쪽 아래에 있는 종교적 상징은 플레이어가 주로 가톨릭 지역인지, 주로 반카톨릭 지역인지, 아니면 주로 이슬람 지역인지를 알 수 있게 해준다. 만약 그것이 다른 종교적 소속을 가진 국가의 침략을 성공적으로 받는다면, 그것은 종교 간의 대륙간 투쟁에 영향을 미친다.
런던으로 연결되는 노선과 " 인용구가 있는 닻;오른쪽 아래에 플레이어가 공격에 접근하기 전에 소유해야 하는 영역을 나타냅니다. " 인용구가 있는 닻.A"는 이미 다른 대서양 항구 영토를 소유하고 있는 플레이어가 연결되어 있으며 물 위로 공격을 선택할 수 있음을 나타냅니다.
계몽의 길에서는 군사 확장과 관련된 모든 복잡한 사항들을 사용하기 쉬운 판자 구조로 만들었다.
전쟁, 정치, 종교, 과학, 예술 &NDASH를 다루는 국가 간의 전쟁을 시뮬레이션하는 게임을 만들기 위해, 우리는 워게임, 유로 게임, 갑판 쌓기 게임, 통계 스포츠 시뮬레이션 등 다양한 분야에 초점을 맞추고 있습니다. 다양한 믹스이지만, 게임의 디자인에 대한 이러한 폭넓은 스펙트럼 접근 방식은 규모 면에서 서사시적이지만 하루 종일 플레이하지 않는 게임에서 다양하고 풍부한 세부 조건들을 한데 모을 수 있게 해주었다.
풀게임은 3-7명의 선수를 위한 것이고 포켓 버전은 2-4명을 위한 것이다.
Road to Enlightenment gives players control of great scientists, artists, philosophers, religious leaders, politicians, and military leaders, bringing them uniquely and individually to life. You play as one of the great monarchs from 17th and early 18th century Europe representing one of the seven top powers of the era: Austria, England, France, Poland, Russia, Spain, or Sweden. Your objective is to be recognized as the most prestigious monarch by producing the most admired art and culture, lead the continent in scientific innovations, spread or resist the spread of Catholicism, and attempt military expansion beyond your historical borders. All of this is accomplished by marshaling 134 historical "luminaries" – important historical figures covering every relevant domain of human achievement during the period.
The luminaries are rated in between one and seven different areas of endeavour: military, politics, religion, ideas, science, art, or wealth. Additionally, each luminary has a unique Action, Enhancement, or Response based on their real historical achievements to be brought to bear in service of your nation.
Consider the difference between Rembrandt and Vermeer: Both are important and wonderful artists, but in the real-life Dutch Republic, Rembrandt was famous and well-patronized, composing hundreds of celebrated portraits in his career. Vermeer was obscure and produced an order of magnitude less art in his career. In Road to Enlightenment, Rembrandt has higher ratings and gives you a benefit every single time another luminary is removed from the game, reflecting the influence and nature of his portraiture. On the other hand, Vermeer provides only a modest benefit to reflect the limited impact his career had at the time.
Invading other countries in the 17th century was a complex mix of cultural, religious, and logistical considerations. These have all been baked into the various territories on the map, making it quick and easy to make decisions around where to try to attack:
You can attempt to invade only those territories that have your nation's colour on the top of the circle. Those are the only nations that could have even possibly successfully invaded that territory in real-life.
The number associated with each nation's colour indicates how difficult it would be to successfully conquer. In the case of London, it is very difficult for Spain, France, or Sweden to conquer it.
The religious symbol in the lower left corner lets the player know whether the territory is primarily Catholic, primarily Anti-Catholic (Protestant, Russian Orthodox, and other Christian branches), or primarily Islamic. If it is successfully invaded by a nation with a different religious affiliation, it has an impact on the continental struggle between religions.
The lines connecting into London, and the anchor with an "A" in the lower right corner, indicate which territories need to be held by a player before they have access to attack. The anchor with an "A" indicates that any player who already owns another Atlantic port territory is connected and could choose to attack over the water.
With Road to Enlightenment, all of the intricacies related to managing military expansion have been baked into these easy-to-use board mechanisms.
In order to create a game that simulates the battle between nations for prestige – covering war, politics, religion, science, and art – while focusing on many of the diverse people of history, we've mashed up aspects from wargames, Euro games, deck-building games, and statistical sports simulations. While it is an eclectic mix, this broad spectrum approach to the game's design enabled this diverse and richly detailed set of conditions to come together in a game that is epic in scale but doesn't take all day to play.
The full game is for 3-7 players; the pocket version is for 2-4.
The luminaries are rated in between one and seven different areas of endeavour: military, politics, religion, ideas, science, art, or wealth. Additionally, each luminary has a unique Action, Enhancement, or Response based on their real historical achievements to be brought to bear in service of your nation.
Consider the difference between Rembrandt and Vermeer: Both are important and wonderful artists, but in the real-life Dutch Republic, Rembrandt was famous and well-patronized, composing hundreds of celebrated portraits in his career. Vermeer was obscure and produced an order of magnitude less art in his career. In Road to Enlightenment, Rembrandt has higher ratings and gives you a benefit every single time another luminary is removed from the game, reflecting the influence and nature of his portraiture. On the other hand, Vermeer provides only a modest benefit to reflect the limited impact his career had at the time.
Invading other countries in the 17th century was a complex mix of cultural, religious, and logistical considerations. These have all been baked into the various territories on the map, making it quick and easy to make decisions around where to try to attack:
You can attempt to invade only those territories that have your nation's colour on the top of the circle. Those are the only nations that could have even possibly successfully invaded that territory in real-life.
The number associated with each nation's colour indicates how difficult it would be to successfully conquer. In the case of London, it is very difficult for Spain, France, or Sweden to conquer it.
The religious symbol in the lower left corner lets the player know whether the territory is primarily Catholic, primarily Anti-Catholic (Protestant, Russian Orthodox, and other Christian branches), or primarily Islamic. If it is successfully invaded by a nation with a different religious affiliation, it has an impact on the continental struggle between religions.
The lines connecting into London, and the anchor with an "A" in the lower right corner, indicate which territories need to be held by a player before they have access to attack. The anchor with an "A" indicates that any player who already owns another Atlantic port territory is connected and could choose to attack over the water.
With Road to Enlightenment, all of the intricacies related to managing military expansion have been baked into these easy-to-use board mechanisms.
In order to create a game that simulates the battle between nations for prestige – covering war, politics, religion, science, and art – while focusing on many of the diverse people of history, we've mashed up aspects from wargames, Euro games, deck-building games, and statistical sports simulations. While it is an eclectic mix, this broad spectrum approach to the game's design enabled this diverse and richly detailed set of conditions to come together in a game that is epic in scale but doesn't take all day to play.
The full game is for 3-7 players; the pocket version is for 2-4.
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