-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Robert Hemminger
-
아티스트
Robert Hemminger
-
인원
게임 소개
13장은 플레이어들이 스틸 앤 글로리 시스템을 사용하여 오컬트 나치 부대가 만든 생물들과 싸우는 게임이다. 13부는 초자연적인 힘과 싸우는 데 전념하는 비밀 정부 기관이다. 이 게임에는 슈퍼 스파이, 나치 좀비, 구울, 미친 과학자, 오컬트 호러 테마가 포함된다. S&G 시스템의 다른 게임들과 마찬가지로, 전투는 매우 빠르고 일대일 또는 대규모 그룹을 지배하는 플레이어들과 함께 싸울 수 있다. 각 캐릭터는 전투 능력, 전투력에 용병으로 고용하는 비용 등 여러 가지 독특한 통계를 가지고 있습니다.
각 턴마다 플레이어는 최대 두 가지 동작을 취할 수 있는 캐릭터를 활성화한다. 캐릭터는 근거리 공격을 위해 1제곱 거리에 있는 적을 공격하거나 멀리 있는 적을 위해 원거리 공격을 사용할 수 있습니다. 싸움은 무기의 힘, 캐릭터의 공격력, 적의 방어력을 기반으로 한다. 히트 포인트는 공격의 힘인 2D6을 통해 계산됩니다. 예를 들어, 어떤 공격이 총 힘이 6이고 10이 굴려져 있다면, 그 공격은 4의 힘을 갖게 된다. 승리는 캐릭터가 3번의 완전한 턴을 쉬지 않고 보드의 특정 부분에 머무르게 함으로써 달성된다.
각 턴마다 플레이어는 최대 두 가지 동작을 취할 수 있는 캐릭터를 활성화한다. 캐릭터는 근거리 공격을 위해 1제곱 거리에 있는 적을 공격하거나 멀리 있는 적을 위해 원거리 공격을 사용할 수 있습니다. 싸움은 무기의 힘, 캐릭터의 공격력, 적의 방어력을 기반으로 한다. 히트 포인트는 공격의 힘인 2D6을 통해 계산됩니다. 예를 들어, 어떤 공격이 총 힘이 6이고 10이 굴려져 있다면, 그 공격은 4의 힘을 갖게 된다. 승리는 캐릭터가 3번의 완전한 턴을 쉬지 않고 보드의 특정 부분에 머무르게 함으로써 달성된다.
Dept. 13 is a game in which players use the Steel and Glory System to battle the creatures created by Occult Nazi Forces. Dept. 13 is a secret government agency dedicated to fighting supernatural forces. The game includes super spies (who are identified only by one letter initials), Nazi zombies, ghouls, mad scientists, and themes of occult horror. As with the other games in the S&G system, the battles are very quick and can be fought one-on-one or with players each controlling large groups. Each character has several unique stats, including their fighting ability, and the cost to hire them as a mercenary into your fighting force.
Each turn, players activate a character which can take up to two actions, including fight, move, rest, climb, or stand/go prone. Characters can attack enemies that are one square away for melee attack or may use ranged attack for enemies further away. Fighting is based on power of the weapon, power of the character's attack strength, and power of the enemies defense strike. The hit points are calculated via 2D6 - the power of the attack. For example, if an attack had a total strength of 6 and a 10 was rolled, the attack would have a power of 4. Victory is achieved by having a character remain on a certain part of the board for three complete uninterrupted turns.
Each turn, players activate a character which can take up to two actions, including fight, move, rest, climb, or stand/go prone. Characters can attack enemies that are one square away for melee attack or may use ranged attack for enemies further away. Fighting is based on power of the weapon, power of the character's attack strength, and power of the enemies defense strike. The hit points are calculated via 2D6 - the power of the attack. For example, if an attack had a total strength of 6 and a 10 was rolled, the attack would have a power of 4. Victory is achieved by having a character remain on a certain part of the board for three complete uninterrupted turns.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
531
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
435
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
374
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
341
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
603
-
2024-11-13
-
Lv.18