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BGG랭킹
BGG전체 : 9459
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인원
2-5 명
BGG추천: 2-5 명 -
게임시간
60-60 분
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연령
10+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
1.83 / 5
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디자이너
Hisashi Hayashi
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아티스트
Ryo Nyamo
-
인원
게임 소개
문자열 철도: 트랜스포트(Transport)는 스트링 레일웨이(String Railway)의 후속 게임으로, 여러 종류의 지형을 나타내는 다양한 길이의 색상의 스트링을 배치하여 놀이 공간을 만드는 게임이다. 보드는 처음에 (String Railway와는 달리) 모든 역이 경계 문자열 내부에 무작위로 배치되고 두 개의 큐브로 채워진다.
각 턴마다 플레이어는 스테이션을 연결하는 줄을 하나씩 배치해야 합니다. 그러면 플레이어들은 사용할 수 있는 많은 액션 포인트가 있다. 플레이어는 3 AP 기관차로 시작하여 한 회전에 최대 6 AP를 제공하는 더 나은 기관차로 업그레이드할 수 있다. 실행 지점은 상품 큐브(역간 이동 시 1 AP) 이동에 사용됩니다. 큐브가 큐브 자체와 같은 색의 측점에 도달하면, 큐브에 점수가 매겨진다.
하얀 정육면체는 특별한 장거리 정육면체이다. 플레이어들은 3개의 스테이션을 특정한 순서로 보여주는 미션 카드를 가지고 있다. 미션을 수행하기 위해서는 플레이어가 스테이션을 통해 올바른 순서로 장거리 큐브를 이동시켜야 합니다. 보상은 플레이어가 큐브를 몇 개의 스테이션으로 이동시키느냐에 따라 달라집니다. 완수하지 못한 미션은 -2의 가치가 있습니다. 큐브를 한 스테이션을 통과하면 벌칙이 없어집니다. 두 스테이션은 페널티를 없애고 플레이어에게 와일드 큐브로 점수가 매겨진 화이트 큐브를 줍니다. 3개의 스테이션이 5점을 더 얻습니다.
5라운드 후, 큐브들은 점수가 매겨집니다. 서로 다른 색의 5개의 정육면체 집합은 각각 15개의 점, 4개의 정육면체 집합은 10개의 점, 3개의 정육면체 집합은 6개의 점, 2개의 정육면체 집합은 3개의 점, 나머지 1개의 정육면체 집합은 각각 1개의 점을 가진다. 하얀 야생 정육면체는 이 시점에서 매우 유용할 수 있다. 미완성 미션은 -2점, 완전 미완성 미션은 +5점이다.
큐브를 이동하는 것 외에도, 액션 포인트는 기관차를 업그레이드하고 큐브를 보충하는 데 사용될 수 있습니다. 수집된 큐브는 폐기하여 AP를 획득할 수 있습니다. 플레이어는 또한 새로운 미션 카드를 그릴 수 있으며, 각 플레이어는 게임의 특정 시점에 탑승할 수 있는 개인 스테이션을 가지고 있다.
문자열 철도: 선수 한 명당 약 15분의 경기 시간이 소요되는 수송은 화물 배달을 추가하고 정거장 값을 없앤다는 점에서 오리지널 게임과 차이가 있다. 교통은 확장이 아닌 개별 게임입니다. 게임은 호환되지 않습니다: String Railway를 Transport의 구성 요소로 할 수 없습니다(역들이 다르고 강이 없습니다).
각 턴마다 플레이어는 스테이션을 연결하는 줄을 하나씩 배치해야 합니다. 그러면 플레이어들은 사용할 수 있는 많은 액션 포인트가 있다. 플레이어는 3 AP 기관차로 시작하여 한 회전에 최대 6 AP를 제공하는 더 나은 기관차로 업그레이드할 수 있다. 실행 지점은 상품 큐브(역간 이동 시 1 AP) 이동에 사용됩니다. 큐브가 큐브 자체와 같은 색의 측점에 도달하면, 큐브에 점수가 매겨진다.
하얀 정육면체는 특별한 장거리 정육면체이다. 플레이어들은 3개의 스테이션을 특정한 순서로 보여주는 미션 카드를 가지고 있다. 미션을 수행하기 위해서는 플레이어가 스테이션을 통해 올바른 순서로 장거리 큐브를 이동시켜야 합니다. 보상은 플레이어가 큐브를 몇 개의 스테이션으로 이동시키느냐에 따라 달라집니다. 완수하지 못한 미션은 -2의 가치가 있습니다. 큐브를 한 스테이션을 통과하면 벌칙이 없어집니다. 두 스테이션은 페널티를 없애고 플레이어에게 와일드 큐브로 점수가 매겨진 화이트 큐브를 줍니다. 3개의 스테이션이 5점을 더 얻습니다.
5라운드 후, 큐브들은 점수가 매겨집니다. 서로 다른 색의 5개의 정육면체 집합은 각각 15개의 점, 4개의 정육면체 집합은 10개의 점, 3개의 정육면체 집합은 6개의 점, 2개의 정육면체 집합은 3개의 점, 나머지 1개의 정육면체 집합은 각각 1개의 점을 가진다. 하얀 야생 정육면체는 이 시점에서 매우 유용할 수 있다. 미완성 미션은 -2점, 완전 미완성 미션은 +5점이다.
큐브를 이동하는 것 외에도, 액션 포인트는 기관차를 업그레이드하고 큐브를 보충하는 데 사용될 수 있습니다. 수집된 큐브는 폐기하여 AP를 획득할 수 있습니다. 플레이어는 또한 새로운 미션 카드를 그릴 수 있으며, 각 플레이어는 게임의 특정 시점에 탑승할 수 있는 개인 스테이션을 가지고 있다.
문자열 철도: 선수 한 명당 약 15분의 경기 시간이 소요되는 수송은 화물 배달을 추가하고 정거장 값을 없앤다는 점에서 오리지널 게임과 차이가 있다. 교통은 확장이 아닌 개별 게임입니다. 게임은 호환되지 않습니다: String Railway를 Transport의 구성 요소로 할 수 없습니다(역들이 다르고 강이 없습니다).
String Railway: Transport is a follow-up game to String Railway, a train game in which the play area is created by placing varying lengths of colored string representing different types of terrain. The board is initially seeded with all the stations (unlike in String Railway) placed randomly inside the boundary string and filled with two goods cubes.
Each turn, players must place one string that connects stations. Then players have a number of action points to use. Players start with a 3 AP locomotive, and can upgrade to better locomotives that provide up to 6 AP per turn. Action points are used to moving goods cubes (1 AP to move from station to station). If a cube reaches a station of the same colour as the cube itself, the cube is then scored.
White cubes are special long distance cubes. Players have mission cards that show three stations in particular order. In order to fulfill the mission, the player must move a long-distance cube through the stations in right order. The reward depends on how many stations player moves the cube through. Unfulfilled mission is worth -2. Moving the cube through one station gets rid of the penalty. Two stations gets rid of the penalty and gives the player the white cube, which is scored as a wild cube. Three stations scores 5 points on top of that.
After five rounds, the cubes are scored. Each set of five cubes of different colours is worth 15 points, 4-cube sets are 10 points, 3-cube sets are 6 points, 2-cube sets are 3 points and remaining single cube sets give 1 point each. White wild cubes can be very useful at this point. Unfulfilled missions are -2 points, while perfectly fulfilled missions are +5 points.
In addition of moving cubes, action points can be used for upgrading locomotives and replenishing goods cubes. Collected goods cubes can be discarded to gain AP. Players can also draw new mission cards and each player has a personal station they can place on board at some point in game.
String Railway: Transport, with a playing time of approx. 15 minutes per player, differs from the original game by adding cargo delivery and removing the values of stations. Transport is an individual game, not an expansion. The games are not compatible: you can't play String Railway with the components of Transport (the stations are different and there's no river).
Each turn, players must place one string that connects stations. Then players have a number of action points to use. Players start with a 3 AP locomotive, and can upgrade to better locomotives that provide up to 6 AP per turn. Action points are used to moving goods cubes (1 AP to move from station to station). If a cube reaches a station of the same colour as the cube itself, the cube is then scored.
White cubes are special long distance cubes. Players have mission cards that show three stations in particular order. In order to fulfill the mission, the player must move a long-distance cube through the stations in right order. The reward depends on how many stations player moves the cube through. Unfulfilled mission is worth -2. Moving the cube through one station gets rid of the penalty. Two stations gets rid of the penalty and gives the player the white cube, which is scored as a wild cube. Three stations scores 5 points on top of that.
After five rounds, the cubes are scored. Each set of five cubes of different colours is worth 15 points, 4-cube sets are 10 points, 3-cube sets are 6 points, 2-cube sets are 3 points and remaining single cube sets give 1 point each. White wild cubes can be very useful at this point. Unfulfilled missions are -2 points, while perfectly fulfilled missions are +5 points.
In addition of moving cubes, action points can be used for upgrading locomotives and replenishing goods cubes. Collected goods cubes can be discarded to gain AP. Players can also draw new mission cards and each player has a personal station they can place on board at some point in game.
String Railway: Transport, with a playing time of approx. 15 minutes per player, differs from the original game by adding cargo delivery and removing the values of stations. Transport is an individual game, not an expansion. The games are not compatible: you can't play String Railway with the components of Transport (the stations are different and there's no river).
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