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BGG랭킹
BGG전체 : 13121
CHILDRENSGAMES : 186
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-3 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
6+
BGG추천: 4+ -
게임 난이도
1.00 / 5
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디자이너
Marco Maggi, Francesco Nepitello
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아티스트
Fabio Maiorana, Francesco Mattioli
-
인원
게임 소개
외계인 초소형 괴물 4개 군대가 마지막 점프를 향해 충돌합니다!
'마이크로 몬스터즈'에서는 네 개의 무시무시하게 귀여운 외계인 – 오토가이터, 빅베어스, 핀백, 터보터틀스 –가 대결하는데, 각 레이스는 라이벌 몬스터들의 차원문을 닫고 싶어한다. 마이크로 뮤턴트, 엑스벅스 &NDASH와 유사한 재주 기반 게임 플레이를 사용하며, 마이크로 몬스터의 플레이어인 티들리 윙크 &NDASH에서 더 흔히 볼 수 있다. 아주 작은 몬스터라도 상대에게 착지하면 상대편의 토큰을 획득하여 게임에서 제거할 수 있습니다. 반면에 상대편의 관문에 착지하면 상대편의 에너지 토큰 중 하나를 제거한다; 상대방의 마지막 토큰을 가져가면 그녀는 자신의 관문을 손상된 쪽으로 뒤집어야 한다. 손상된 관문에 착륙하면 상대는 탈락입니다!
선수 차례가 시작할 때, 그 선수는 먼저 주사위를 굴립니다. 만약 그가 몬스터를 굴린다면, 그는 그의 종족의 특별한 상징을 굴린다면, 그는 그의 특별한 외계인 힘을 사용한다:
오토게이터는 두 마리의 분리된 몬스터를 같은 차례에 이동시킨다.
큰곰은 한 마리의 몬스터를 옮긴 후, 다음 큰곰이 돌아올 때까지 몬스터를 움직이지 못하게 하기 위해 덫을 놓는다.
핀백은 같은 방향에서 같은 몬스터를 두 번 이동합니다.
터보터틀은 한 마리의 몬스터를 움직인 후, 그 몬스터가 다음 차례에 올 때까지 잡히지 않도록 방패를 씌운다.
손상 여부와 상관없이 열린 게이트 &NDASH를 가진 마지막 플레이어가 승리합니다!
'마이크로 몬스터즈'에서는 네 개의 무시무시하게 귀여운 외계인 – 오토가이터, 빅베어스, 핀백, 터보터틀스 –가 대결하는데, 각 레이스는 라이벌 몬스터들의 차원문을 닫고 싶어한다. 마이크로 뮤턴트, 엑스벅스 &NDASH와 유사한 재주 기반 게임 플레이를 사용하며, 마이크로 몬스터의 플레이어인 티들리 윙크 &NDASH에서 더 흔히 볼 수 있다. 아주 작은 몬스터라도 상대에게 착지하면 상대편의 토큰을 획득하여 게임에서 제거할 수 있습니다. 반면에 상대편의 관문에 착지하면 상대편의 에너지 토큰 중 하나를 제거한다; 상대방의 마지막 토큰을 가져가면 그녀는 자신의 관문을 손상된 쪽으로 뒤집어야 한다. 손상된 관문에 착륙하면 상대는 탈락입니다!
선수 차례가 시작할 때, 그 선수는 먼저 주사위를 굴립니다. 만약 그가 몬스터를 굴린다면, 그는 그의 종족의 특별한 상징을 굴린다면, 그는 그의 특별한 외계인 힘을 사용한다:
오토게이터는 두 마리의 분리된 몬스터를 같은 차례에 이동시킨다.
큰곰은 한 마리의 몬스터를 옮긴 후, 다음 큰곰이 돌아올 때까지 몬스터를 움직이지 못하게 하기 위해 덫을 놓는다.
핀백은 같은 방향에서 같은 몬스터를 두 번 이동합니다.
터보터틀은 한 마리의 몬스터를 움직인 후, 그 몬스터가 다음 차례에 올 때까지 잡히지 않도록 방패를 씌운다.
손상 여부와 상관없이 열린 게이트 &NDASH를 가진 마지막 플레이어가 승리합니다!
Four armies of alien micro-monstrosities clash in a challenge to the last jump!
In Micro Monsters, four races of horribly cute aliens – Autogators, Bigbears, Finbacks, and Turboturtles – face off, with each race wanting to close the rival monsters' dimensional gates. Using dexterity-based game play similar to that in MicroMutants and X-Bugs – and more commonly seen in Tiddly Winks – players in Micro Monsters "shoot" their monster tokens across the playing area by pressing on one edge of them with a "monster shooter" to send them flying. Land on an opponent, even with the tiniest bit of your monster, and you capture that opponent's token, removing it from play. Land on an opponent's gate, on the other hand, and you remove one of that opponent's energy tokens; take an opponent's final token and she must flip her gate to the damaged side. Land on a damaged gate, and that opponent is out of the game!
At the start of a player's turn, that player first rolls a die. If he rolls a monster, he takes his normal turn; if he rolls his race's special symbol, he uses his special alien power:
Autogators move two separate monsters on the same turn.
Bigbears move one monster, then place a trap on an opponent's monster to immobilize it until the next Bigbears turn.
Finbacks move the same monster twice on the same turn.
Turboturtles move one monster, then place a shield on it that prevents it from being captured until that player's next turn.
The last player to have an open gate – whether damaged or not – wins!
In Micro Monsters, four races of horribly cute aliens – Autogators, Bigbears, Finbacks, and Turboturtles – face off, with each race wanting to close the rival monsters' dimensional gates. Using dexterity-based game play similar to that in MicroMutants and X-Bugs – and more commonly seen in Tiddly Winks – players in Micro Monsters "shoot" their monster tokens across the playing area by pressing on one edge of them with a "monster shooter" to send them flying. Land on an opponent, even with the tiniest bit of your monster, and you capture that opponent's token, removing it from play. Land on an opponent's gate, on the other hand, and you remove one of that opponent's energy tokens; take an opponent's final token and she must flip her gate to the damaged side. Land on a damaged gate, and that opponent is out of the game!
At the start of a player's turn, that player first rolls a die. If he rolls a monster, he takes his normal turn; if he rolls his race's special symbol, he uses his special alien power:
Autogators move two separate monsters on the same turn.
Bigbears move one monster, then place a trap on an opponent's monster to immobilize it until the next Bigbears turn.
Finbacks move the same monster twice on the same turn.
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The last player to have an open gate – whether damaged or not – wins!
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