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  • 인원

    2-5 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    120-120 분

  • 연령

    0+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    0.00 / 5

게임 소개

디자이너 참고 사항:

잠재적으로 관심 있는 출판사를 찾았으며 디자인에 몇 가지 변경이 있었습니다. 아주 만족스럽지만, 여기 묘사된 내용이 바뀔 수도 있어요 - 알렉스

세븐위크스(SEVEN WEEKS)는 1866년 오스트리아-프로세스 전쟁의 작전, 유혈사태, 사건 등을 독일과 보헤미안 극장에서 재현하는 2~3인용 유럽식 전쟁 게임이다.

프로이센과 북독일 동맹군, 바이에른과 연방군(바덴, 헤센 다름슈타트, 나사우, 뷔르템부르크 등)과 합스부르크 가(색슨, 하노버, 쿠르헤센, 헤센카셀 등)를 대표한다. 바이에른과 합스부르크 연합군은 합스부르크 가의 참패, 독일의 독립국가들의 패배, 독일 문제에 대한 프로이센의 오랜 패권시대의 시작 등 역사적인 승리를 거두지 못하도록 협력해야 한다.

이 게임은 손 관리와 카드 구동 메커니즘을 활용한다. 이 지도는 전통적인 육각 지도로, 주요 인구 중심지, 요새, 철도를 묘사하고 있다. 전투 시스템은 "전술 카드"와 전장 전개 시스템을 사용하며, 플레이어가 군사 시설 총사령관으로서의 역할과 자신의 군대가 실천하는 전장 독트린에 의존할 필요성을 나타내는 새로운 아이디어를 구현한다. 예를 들어, 프로이센 군대는 개방 질서의 형성과 "에 크게 의존한다.슈넬페어&인용문 기법은 합스부르크 왕가는 "인용문"을 좋아한다.Stosstaktik"에 접근하여 우수한 대포에 의존합니다. 그 게임은 전혀 승산이 없다.

2시간 안에 쉽게 할 수 있는 흥미진진한 워게임을 연출하는 것이 목적이다. 이 게임은 현재 플레이 테스트 중이며, "을 기대하고 있다.출판사를 찾고 있으니 Later" 출판일보다 빠릅니다.
Designers Note:

Have found a potentially interested publisher, and several changes to the design have been made. I'm very pleased with them, but this may mean that the description here will change. - Alex

SEVEN WEEKS is a 2 to 3 player Euro-style war game that aims to recreate the maneuvering, bloodshed, and events of the Austro-Prussian War of 1866 in the German and Bohemian theaters. (The Italian front is also represented as an influence upon forces available and overall morale.)

Players represent the Prussians and their North German allies, the Bavarian and Federal German forces (including Baden, Hesse Darmstadt, Nassau, and Wurttemburg amongst others) , and the Habsburgs (who also control the Saxons, Hanoverians, and Kurhessen/Hesse-Kassel forces). The Bavarian and Habsburg forces must work together to stop the Prussians from achieving the historical victory - a crushing blow for the Habsburgs, a defeat for independent states in Germany, and the beginning of a long era of Prussian hegemony over German affairs.

The game utilizes hand management and card driven mechanics. The map is a traditional hex map, depicting major population centers, fortresses, and rail lines. The combat system uses a system of "tactical cards" and battlefield deployment, implementing some fresh ideas intended to represent the player's role as the commander in chief of a military establishment and the necessity of relying upon the battlefield doctrine practiced by his/her forces. Prussian forces, for example, heavily rely upon open order formation and "Schnellfeuer" technique, while the Habsburgs are fond of the "Stosstaktik" approach and rely upon a superior artillery arm. The game is completely diceless.

The aim is to produce an exciting wargame that can easily be played within two hours. The game is currently in playtesting, and hoping for a "Sooner than Later" publication date as we look for a publisher.

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