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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Robert Hemminger
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아티스트
Robert Hemminger
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인원
게임 소개
히어로즈 주식회사 5: 마스터 마인드’s 리벤지는 히어로즈 주식회사 1, 2, 3의 확장판이다. 이 확장을 이용하려면 3경기 모두 필수다. 이 확장에서 마스터 마인드라는 이름의 악당은 왕이 되기 위해 거대한 로봇, 고용된 깡패들, 그리고 다른 슈퍼 악당들로 도시를 공격한다. 마스터 마인드는 탈구된 뇌입니다. 이 확장의 시나리오는 서로 연결되어 있으며 특정 순서로 플레이되도록 되어 있습니다. 예를 들어, 영웅들이 시나리오 1에서 지면, 그들은 시나리오 2로 넘어갑니다. 히어로들이 이기면 시나리오 3으로 건너뛸 수 있다.
이 게임은 캐릭터를 구매하기 위해 포인트 시스템을 사용합니다. 플레이어들은 최고의 그룹을 만들기 위해 그들의 영웅과 악당에게 40점을 쓸 수 있습니다. 이 게임은 다른 스틸과 글로리 게임의 핵심 규칙을 따르지만 슈퍼 히어로 격투 기술을 수용하기 위해 새로운 규칙을 추가했다.
각 턴마다 플레이어는 최대 두 가지 동작을 취할 수 있는 캐릭터를 활성화한다. 캐릭터는 근거리 공격을 위해 1제곱 거리에 있는 적을 공격하거나 멀리 있는 적을 위해 원거리 공격을 사용할 수 있습니다. 싸움은 무기의 힘, 캐릭터의 공격력, 적의 방어력을 기반으로 한다. 히트 포인트는 공격의 힘인 2D6을 통해 계산됩니다. 예를 들어, 어떤 공격이 총 힘이 6이고 10이 굴려져 있다면, 그 공격은 4의 힘을 갖게 된다. 악당 측에는 (은행을 털고 이사회를 떠나는 것과 같은) 특정한 목표가 있으며, 이러한 목표가 일어나지 않도록 막으면 영웅들이 승리한다.
이 게임은 캐릭터를 구매하기 위해 포인트 시스템을 사용합니다. 플레이어들은 최고의 그룹을 만들기 위해 그들의 영웅과 악당에게 40점을 쓸 수 있습니다. 이 게임은 다른 스틸과 글로리 게임의 핵심 규칙을 따르지만 슈퍼 히어로 격투 기술을 수용하기 위해 새로운 규칙을 추가했다.
각 턴마다 플레이어는 최대 두 가지 동작을 취할 수 있는 캐릭터를 활성화한다. 캐릭터는 근거리 공격을 위해 1제곱 거리에 있는 적을 공격하거나 멀리 있는 적을 위해 원거리 공격을 사용할 수 있습니다. 싸움은 무기의 힘, 캐릭터의 공격력, 적의 방어력을 기반으로 한다. 히트 포인트는 공격의 힘인 2D6을 통해 계산됩니다. 예를 들어, 어떤 공격이 총 힘이 6이고 10이 굴려져 있다면, 그 공격은 4의 힘을 갖게 된다. 악당 측에는 (은행을 털고 이사회를 떠나는 것과 같은) 특정한 목표가 있으며, 이러한 목표가 일어나지 않도록 막으면 영웅들이 승리한다.
Heroes Inc 5: Master Mind’s Revenge is an expansion to Heroes Inc 1, 2, and 3. All three games are required to use this expansion. In this expansion, a villain named Master Mind is attacking the city with giant robots, hired thugs, and other super villains in order to be crowned king. Master Mind is a disembodied brain. The scenarios in this expansion are linked together and are meant to be played in a specific order. For example, if the heroes lose scenario one, they move on to scenario two. If the heroes win, they can skip to scenario three.
The game uses a points system to buy characters with. Players have 40 points to spend on their heroes and villains in order to build the best group. The game follows the core rules of the other Steel and Glory games but adds new rules to accommodate for super hero fighting techniques.
Each turn, players activate a character which can take up to two actions, including fight, move, rest, climb, or stand/go prone. Characters can attack enemies that are one square away for melee attack or may use ranged attack for enemies further away. Fighting is based on power of the weapon, power of the character's attack strength, and power of the enemies defense strike. The hit points are calculated via 2D6 - the power of the attack. For example, if an attack had a total strength of 6 and a 10 was rolled, the attack would have a power of 4. The villain side has certain objectives (such as rob the bank and exit the board) and the heroes win if they prevent these objectives from happening.
The game uses a points system to buy characters with. Players have 40 points to spend on their heroes and villains in order to build the best group. The game follows the core rules of the other Steel and Glory games but adds new rules to accommodate for super hero fighting techniques.
Each turn, players activate a character which can take up to two actions, including fight, move, rest, climb, or stand/go prone. Characters can attack enemies that are one square away for melee attack or may use ranged attack for enemies further away. Fighting is based on power of the weapon, power of the character's attack strength, and power of the enemies defense strike. The hit points are calculated via 2D6 - the power of the attack. For example, if an attack had a total strength of 6 and a 10 was rolled, the attack would have a power of 4. The villain side has certain objectives (such as rob the bank and exit the board) and the heroes win if they prevent these objectives from happening.
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