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BGG랭킹
BGG전체 : 17909
CGS : 238
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인원
2-8 명
BGG추천: 2-6 명 -
게임시간
60-60 분
-
연령
13+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.67 / 5
-
디자이너
Daniel Auxier
-
아티스트
-
인원
게임 소개
이 게임의 페이스북 페이지에서:
카드, 주사위, 전술, 테일즈, 히어로가 있습니다. 독보적인 공상과학 수집 가능한 카드 게임입니다. 당신은 파이어플라이, 배틀스타 갈락티카, 바빌론 5를 좋아하나요? Hull Break!는 여러분이 좋아하는 많은 요소들이 있는 독특한 공상과학 세계를 특징으로 합니다.
규칙집에서:
Hull Break!는 두 명 이상의 플레이어를 위한 전술, 작전 및 전략 우주 전투 및 물류 카드 게임이다.
각 플레이어는 스테이션, 함선, 모듈, 해병대, 기술 혁신, 이벤트, 전술로 구성된 자신만의 카드 덱을 가지고 있다. 플레이어들은 서로의 함대와 우주정거장을 파괴하기 위해 정면 승부를 펼친다.
게임플레이:
플레이어는 미리 만들어진 다양한 덱에서 선택하거나 자신만의 덱을 조립할 수 있으며, 각 플레이어는 교대로 기지를 구축하거나 배를 만들어 상대를 공격한다. 가장 먼저 파괴하는 플레이어가 승자입니다.
각 파벌/갑판은 고유한 힘과 각 턴마다 생성되는 다양한 양의 자원을 가지고 있다. 이러한 리소스를 사용하여 베이스에 모듈을 추가하거나 테이블에서 선박/마린 플레이를 할 수 있습니다. 당신의 기지는 다음 함선이 공격과 방어에 사용될 함대를 구성하는 모선의 역할을 합니다. 각 턴마다 기본 및 연결된 모듈을 기반으로 더 많은 리소스를 얻을 수 있습니다(리소스 생성에 추가될 수 있음).
함정과 해병대는 스텔스(적 탐지를 피하기 위한) 등 특수 능력이 다르다. 어떤 배들은 당신의 갑판에서 더 많은 배들을 무료로 회수할 수도 있습니다.
전투는 d10으로 해결된다. 공격용 롤의 총량(관련된 카드의 현재 통계에 기초하여)을 세고 롤을 실행합니다. 목표 롤은 함선의 방어에 의해 결정됩니다. 대부분의 작은 배들은 한두 번밖에 타격을 받지 못하지만, 큰 배들은 여러 번 타격을 받아야 격추할 수 있다. 상처는 전해지지만 시간이 지남에 따라 일부 상처 토큰을 제거하는 메커니즘이 있습니다.
카드, 주사위, 전술, 테일즈, 히어로가 있습니다. 독보적인 공상과학 수집 가능한 카드 게임입니다. 당신은 파이어플라이, 배틀스타 갈락티카, 바빌론 5를 좋아하나요? Hull Break!는 여러분이 좋아하는 많은 요소들이 있는 독특한 공상과학 세계를 특징으로 합니다.
규칙집에서:
Hull Break!는 두 명 이상의 플레이어를 위한 전술, 작전 및 전략 우주 전투 및 물류 카드 게임이다.
각 플레이어는 스테이션, 함선, 모듈, 해병대, 기술 혁신, 이벤트, 전술로 구성된 자신만의 카드 덱을 가지고 있다. 플레이어들은 서로의 함대와 우주정거장을 파괴하기 위해 정면 승부를 펼친다.
게임플레이:
플레이어는 미리 만들어진 다양한 덱에서 선택하거나 자신만의 덱을 조립할 수 있으며, 각 플레이어는 교대로 기지를 구축하거나 배를 만들어 상대를 공격한다. 가장 먼저 파괴하는 플레이어가 승자입니다.
각 파벌/갑판은 고유한 힘과 각 턴마다 생성되는 다양한 양의 자원을 가지고 있다. 이러한 리소스를 사용하여 베이스에 모듈을 추가하거나 테이블에서 선박/마린 플레이를 할 수 있습니다. 당신의 기지는 다음 함선이 공격과 방어에 사용될 함대를 구성하는 모선의 역할을 합니다. 각 턴마다 기본 및 연결된 모듈을 기반으로 더 많은 리소스를 얻을 수 있습니다(리소스 생성에 추가될 수 있음).
함정과 해병대는 스텔스(적 탐지를 피하기 위한) 등 특수 능력이 다르다. 어떤 배들은 당신의 갑판에서 더 많은 배들을 무료로 회수할 수도 있습니다.
전투는 d10으로 해결된다. 공격용 롤의 총량(관련된 카드의 현재 통계에 기초하여)을 세고 롤을 실행합니다. 목표 롤은 함선의 방어에 의해 결정됩니다. 대부분의 작은 배들은 한두 번밖에 타격을 받지 못하지만, 큰 배들은 여러 번 타격을 받아야 격추할 수 있다. 상처는 전해지지만 시간이 지남에 따라 일부 상처 토큰을 제거하는 메커니즘이 있습니다.
From the game's Facebook page:
CARDS, DICE, TACTICS, TALES, and HEROES. A Science Fiction Collectable Card Games without an equal. Do you like Firefly, Battlestar Galactica, Babylon 5? Hull Breach! features a unique science fiction world with many of your favorite elements of each.
From the rulebook:
Hull Breach! is a tactical, operational, and strategic space-combat and logistics card game for two or more players.
Each player has his or her own deck of cards consisting of a Station, ships, modules, Marines, technological breakthroughs, events, and tactics. Players compete head-to-head to destroy each other's fleets and space station; the last player or team standing is the victor.
Gameplay:
Players choose from a variety of pre-constructed decks or can assemble their own, then each player takes turns either building up their base or building ships to attack their opponents. First player to destroy (or take over from boarding action) is the winner.
Each faction/deck has a unique power and varied amounts of resources generated each turn. With these resources you can add on modules to your base, or play ships/marines to the table. Your base functions as a mothership where your subsequent ships make up the fleet you will use for offense and defense. Each turn you will get more resources based on your base and the modules attached (which can add to your resource generation).
The ships and marines have different special abilities such as stealth (to avoid enemy detection). Some ships can even retrieve more ships from your deck at no cost.
Combat is resolved with d10s. You count up the total amount your roll for offense (based on the current stats of the cards involved) then roll. The target roll is determined by the defense of the ship. Most small ships can only take 1 or 2 hits, but larger ships will need multiple hits to take down. Wounds do carry over but there are mechanisms to remove some wound tokens over time.
CARDS, DICE, TACTICS, TALES, and HEROES. A Science Fiction Collectable Card Games without an equal. Do you like Firefly, Battlestar Galactica, Babylon 5? Hull Breach! features a unique science fiction world with many of your favorite elements of each.
From the rulebook:
Hull Breach! is a tactical, operational, and strategic space-combat and logistics card game for two or more players.
Each player has his or her own deck of cards consisting of a Station, ships, modules, Marines, technological breakthroughs, events, and tactics. Players compete head-to-head to destroy each other's fleets and space station; the last player or team standing is the victor.
Gameplay:
Players choose from a variety of pre-constructed decks or can assemble their own, then each player takes turns either building up their base or building ships to attack their opponents. First player to destroy (or take over from boarding action) is the winner.
Each faction/deck has a unique power and varied amounts of resources generated each turn. With these resources you can add on modules to your base, or play ships/marines to the table. Your base functions as a mothership where your subsequent ships make up the fleet you will use for offense and defense. Each turn you will get more resources based on your base and the modules attached (which can add to your resource generation).
The ships and marines have different special abilities such as stealth (to avoid enemy detection). Some ships can even retrieve more ships from your deck at no cost.
Combat is resolved with d10s. You count up the total amount your roll for offense (based on the current stats of the cards involved) then roll. The target roll is determined by the defense of the ship. Most small ships can only take 1 or 2 hits, but larger ships will need multiple hits to take down. Wounds do carry over but there are mechanisms to remove some wound tokens over time.
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