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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
4+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Kai Haferkamp
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아티스트
Summerer Thiele
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인원
게임 소개
카이 하퍼캄프의 Der Räuber Hotzenplottz는 동명의 Otfried Prou&zlig;ler 어린이 책을 기반으로 한 또 다른 게임입니다.
이 게임에서 핫젠플로츠 강도들은 금으로 된 마차를 훔쳤지만, 고맙게도 캐스퍼와 세플 &NDash; 이야기의 등장인물들은 모래로 마차를 채우고 바닥에 구멍을 뚫어 미리 마차를 설치했다. 플레이어가 이 모래 자국을 제대로 추적할 수 있다면 강도들을 찾아서 잡을 수 있을 것입니다.
게임을 설정하려면 8개의 포레스트 칩을 섞어서 상자 안에 뒤집어 놓습니다. 24개의 모래 칩을 섞고, 그 중 3개를 왜건 카트 뒤에 일렬로 배치한 다음(선수나 부모에 의해 조립됨), 남은 모래 칩을 왜건 안에 넣습니다.
차례에 따라, 활동적인 선수는 라인의 마지막 모래 칩을 드러낸 다음(이미 페이스 업이 아닌 이상) 모래 칩의 이미지와 일치한다고 생각하는 포레스트 칩을 드러낸다. 만약 그들이 일치한다면, 그녀는 모래 칩을 주장하고 포레스트 칩을 다시 뒤집어 다음 선수가 그의 차례가 된다. 일치하지 않으면 숲속 칩을 다시 숨기고 주사위를 굴립니다. 빨간색을 띠면, 도둑들은 마차의 구멍으로 떨어진 또 다른 모래조각과 함께 마차를 앞으로 이동시켜 오솔길을 더한다.
만약 플레이어가 왜건 &NDASH에 도달하게 되면, 즉, 왜건과 왜건 &NDASH 사이에 모래 칩이 없다면, 도둑들은 붙잡혀서 플레이어가 승리하게 되며, 가장 많은 모래 칩을 수집한 사람이 특별 표창을 받게 된다. 마지막 모래 칩이 왜건 밖으로 떨어지면 각 플레이어가 마지막 한 바퀴를 돌게 되고, 왜건을 잡으면 승리하게 된다. 그렇지 않으면, 강도들은 탈출하고 플레이어들은 마을 밖으로 뛰쳐나간다.
규칙에는 플레이어의 기술 수준에 따라 게임을 더 쉽게 또는 더 어렵게 만들 수 있는 몇 가지 변형이 포함되어 있습니다.
이 게임에서 핫젠플로츠 강도들은 금으로 된 마차를 훔쳤지만, 고맙게도 캐스퍼와 세플 &NDash; 이야기의 등장인물들은 모래로 마차를 채우고 바닥에 구멍을 뚫어 미리 마차를 설치했다. 플레이어가 이 모래 자국을 제대로 추적할 수 있다면 강도들을 찾아서 잡을 수 있을 것입니다.
게임을 설정하려면 8개의 포레스트 칩을 섞어서 상자 안에 뒤집어 놓습니다. 24개의 모래 칩을 섞고, 그 중 3개를 왜건 카트 뒤에 일렬로 배치한 다음(선수나 부모에 의해 조립됨), 남은 모래 칩을 왜건 안에 넣습니다.
차례에 따라, 활동적인 선수는 라인의 마지막 모래 칩을 드러낸 다음(이미 페이스 업이 아닌 이상) 모래 칩의 이미지와 일치한다고 생각하는 포레스트 칩을 드러낸다. 만약 그들이 일치한다면, 그녀는 모래 칩을 주장하고 포레스트 칩을 다시 뒤집어 다음 선수가 그의 차례가 된다. 일치하지 않으면 숲속 칩을 다시 숨기고 주사위를 굴립니다. 빨간색을 띠면, 도둑들은 마차의 구멍으로 떨어진 또 다른 모래조각과 함께 마차를 앞으로 이동시켜 오솔길을 더한다.
만약 플레이어가 왜건 &NDASH에 도달하게 되면, 즉, 왜건과 왜건 &NDASH 사이에 모래 칩이 없다면, 도둑들은 붙잡혀서 플레이어가 승리하게 되며, 가장 많은 모래 칩을 수집한 사람이 특별 표창을 받게 된다. 마지막 모래 칩이 왜건 밖으로 떨어지면 각 플레이어가 마지막 한 바퀴를 돌게 되고, 왜건을 잡으면 승리하게 된다. 그렇지 않으면, 강도들은 탈출하고 플레이어들은 마을 밖으로 뛰쳐나간다.
규칙에는 플레이어의 기술 수준에 따라 게임을 더 쉽게 또는 더 어렵게 만들 수 있는 몇 가지 변형이 포함되어 있습니다.
Kai Haferkamp's Der Räuber Hotzenplotz is another game based on the Otfried Preußler children's book of the same name.
In this game the Hotzenplotz robbers have stolen a wagon of gold, but thankfully Kasper and Seppl – characters from the story apparently – had rigged this wagon ahead of time by filling it with sand and drilling a hole in the bottom. If the players can trace this sand trail properly, they'll find and capture the robbers.
To set up the game, shuffle the eight forest chips and place them face-down in the box. Shuffle the 24 sand chips, place three of them in a row behind the wagon cart (assembled by the players or their parents), then place the remaining sand chips in the wagon.
On a turn, the active player reveals the last sand chip in the line (unless it's already face-up), then reveals the forest chip that she thinks matches the image on the sand chip. If they match, she claims the sand chip and turns the forest chip face-down again, then the next player takes his turn. If they don't match, she hides the forest chip again, then rolls the die. On a red result, the robbers advance, moving the wagon forward with another sand chip falling through the hole in the wagon and adding to the trail; on a yellow result, the robbers are resting, so the good guys luck out and don't fall further behind.
If the players reach the wagon – that is, if no sand chips lie between the players and the wagon – the robbers are captured and the players collectively win, with the one who collected the most sand chips receiving special commendation. If the last sand chip falls out of the wagon, each player takes one final turn, and if they catch the wagon they win. If not, the robbers escape and the players are run out of town as bungling galoots.
The rules include a few variants to make the game easier or more difficult based on the skill level of the players.
In this game the Hotzenplotz robbers have stolen a wagon of gold, but thankfully Kasper and Seppl – characters from the story apparently – had rigged this wagon ahead of time by filling it with sand and drilling a hole in the bottom. If the players can trace this sand trail properly, they'll find and capture the robbers.
To set up the game, shuffle the eight forest chips and place them face-down in the box. Shuffle the 24 sand chips, place three of them in a row behind the wagon cart (assembled by the players or their parents), then place the remaining sand chips in the wagon.
On a turn, the active player reveals the last sand chip in the line (unless it's already face-up), then reveals the forest chip that she thinks matches the image on the sand chip. If they match, she claims the sand chip and turns the forest chip face-down again, then the next player takes his turn. If they don't match, she hides the forest chip again, then rolls the die. On a red result, the robbers advance, moving the wagon forward with another sand chip falling through the hole in the wagon and adding to the trail; on a yellow result, the robbers are resting, so the good guys luck out and don't fall further behind.
If the players reach the wagon – that is, if no sand chips lie between the players and the wagon – the robbers are captured and the players collectively win, with the one who collected the most sand chips receiving special commendation. If the last sand chip falls out of the wagon, each player takes one final turn, and if they catch the wagon they win. If not, the robbers escape and the players are run out of town as bungling galoots.
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