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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: 3-4 명 -
게임시간
10-10 분
-
연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.00 / 5
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디자이너
Brad Nordeng
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아티스트
-
인원
게임 소개
아키텍트는 2-4명의 플레이어를 위한 타일 배치 게임입니다. 이것은 네스토르게임의 게임 시스템 네스토르틸레스를 위해 설계되었다. 이 게임은 제2회 네스토틸레스 게임 디자인 공모전에 출품되었습니다.
플레이어들은 3라운드에 걸쳐 건물을 짓는 건축가들입니다. 최상의 계획을 제시하고 가장 매력적인 구조를 적절한 높이로 적시에 구축하는 선수가 승리한다.
각 턴마다 플레이어는 새 타일을 그리거나, 두 타일을 새 타일로 교환하거나, 손에서 보드까지 타일을 연주한다. 타일은 이미 보드에 있는 다른 타일에 인접해야 합니다. 다른 타일의 위에 놓인 타일은 더 높은 숫자여야 합니다. 타일의 색상이나 번호는 바로 아래의 타일 또는 인접한 타일과 같을 수 없습니다.
1라운드는 한 선수가 보드에 6개의 타일을 가지고 있으면 끝나고, 2라운드는 10개의 타일로, 3라운드는 14개의 타일로 끝난다. 매 라운드마다 플레이어의 보드에서 볼 수 있는 점 수에 따라 점수가 매겨지며, 아직 손에 있는 타일의 경우 점수가 손실되며 라운드가 종료된 수준의 타일에 대해서는 보너스 포인트가 추가된다. 예를 들어, 1라운드의 마지막에 플레이어는 레벨 1에서 타일당 1점을 획득합니다. 상여금은 2라운드, 3라운드 이후에 훨씬 더 높은 점수를 받을 가능성이 있다. 게임이 끝날 때 플레이어들은 자신이 가지고 있는 타일의 최고 레벨을 제곱함으로써 보너스를 얻는다(예: 레벨 5의 타일은 25점의 보너스를 받는다.
플레이어들은 3라운드에 걸쳐 건물을 짓는 건축가들입니다. 최상의 계획을 제시하고 가장 매력적인 구조를 적절한 높이로 적시에 구축하는 선수가 승리한다.
각 턴마다 플레이어는 새 타일을 그리거나, 두 타일을 새 타일로 교환하거나, 손에서 보드까지 타일을 연주한다. 타일은 이미 보드에 있는 다른 타일에 인접해야 합니다. 다른 타일의 위에 놓인 타일은 더 높은 숫자여야 합니다. 타일의 색상이나 번호는 바로 아래의 타일 또는 인접한 타일과 같을 수 없습니다.
1라운드는 한 선수가 보드에 6개의 타일을 가지고 있으면 끝나고, 2라운드는 10개의 타일로, 3라운드는 14개의 타일로 끝난다. 매 라운드마다 플레이어의 보드에서 볼 수 있는 점 수에 따라 점수가 매겨지며, 아직 손에 있는 타일의 경우 점수가 손실되며 라운드가 종료된 수준의 타일에 대해서는 보너스 포인트가 추가된다. 예를 들어, 1라운드의 마지막에 플레이어는 레벨 1에서 타일당 1점을 획득합니다. 상여금은 2라운드, 3라운드 이후에 훨씬 더 높은 점수를 받을 가능성이 있다. 게임이 끝날 때 플레이어들은 자신이 가지고 있는 타일의 최고 레벨을 제곱함으로써 보너스를 얻는다(예: 레벨 5의 타일은 25점의 보너스를 받는다.
Architect is a tile placement game for 2-4 players. It's designed for nestorgames' game system Nestortiles. This game has been entered in the 2nd NESTORTILES game design contest.
Players are architects who construct buildings over three rounds. The player who lays out the best plan and builds the most appealing structure to the proper height at the right time will win.
Each turn, players either draw a new tile, exchange two of their tiles for two new tiles or play a tile from their hand to their board. Tiles must be placed adjacent to another tile already on the board; a tile placed on top of another tile must be a higher number; a tile cannot be the same color or number as the tile immediate beneath it or any adjacent tile.
Round 1 ends when one player has 6 tiles on their board, round 2 ends with 10 tiles and round 3 ends with 14 tiles. After every round, points are scored according to the number of dots visible on a player's board, points are lost for tiles still in hand and bonus points are added for tiles at the level of the round that just ended. For example, at the end of round 1 players earn 1 point per tile at level 1. The bonuses have the potential to score much higher after rounds 2 and 3. At the end of the game, players earn a bonus by squaring the highest level on which they have a tile (e.g. having a tile at level 5 earns a bonus of 25 points).
Players are architects who construct buildings over three rounds. The player who lays out the best plan and builds the most appealing structure to the proper height at the right time will win.
Each turn, players either draw a new tile, exchange two of their tiles for two new tiles or play a tile from their hand to their board. Tiles must be placed adjacent to another tile already on the board; a tile placed on top of another tile must be a higher number; a tile cannot be the same color or number as the tile immediate beneath it or any adjacent tile.
Round 1 ends when one player has 6 tiles on their board, round 2 ends with 10 tiles and round 3 ends with 14 tiles. After every round, points are scored according to the number of dots visible on a player's board, points are lost for tiles still in hand and bonus points are added for tiles at the level of the round that just ended. For example, at the end of round 1 players earn 1 point per tile at level 1. The bonuses have the potential to score much higher after rounds 2 and 3. At the end of the game, players earn a bonus by squaring the highest level on which they have a tile (e.g. having a tile at level 5 earns a bonus of 25 points).
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