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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-0 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.00 / 5
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디자이너
(Uncredited)
-
아티스트
-
인원
게임 소개
"장미의 전쟁이 시작됐다!"
1450년과 1490년 사이에 직접적인 강탈은 예외라기보다는 규칙이었다. 약 6명의 병사들이 잉글랜드-헨리 홀랜드, 요크의 리처드, 램버트 시넬, 퍼킨 워벡의 왕위가 실패했다고 주장했다. 마치의 에드워드 백작, 글로스터의 리처드 공작, 헨리 튜더가 뒤를 이었다. 랭커스터의 헨리는 두 번 소유했고, 그의 아들은 한 번 소유를 박탈당했다.
이것이 우리의 최고의 캠페인 게임 중 하나라고 생각합니다. 우리는 역사적인 결과를 가져오는 시스템에서 게임을 쉽고 재미있게 만들면서 모든 종류의 시대적 맛으로 작업을 할 수 있었습니다. 그 결정은 고통스럽지만, 경기는 매우 빠르게 진행되며, 대부분의 시나리오가 단지 몇 바퀴만 돌면, 여러분은 쉽게 한 게임 나이트에 두 개를 넣을 수 있습니다!
대부분의 시나리오는 적은 수의 병력으로 시작한다 - 파벌들은 조상들의 땅에 있는 귀족들을 이용하여 웰위셔, 유지군, 배치군을 모아 전투에 참여시켜야 한다. 모집에 너무 많은 시간을 할애하다가는 이미 패배한 당신 쪽에게 군대를 버리고 대륙으로 가는 것 외에는 아무것도 남지 않을 거요! 왕좌에 오를 기회를 잡거나 뺏을 수 있는 한 번의 움직임으로 승부를 걸어야 한다
게임 웹 사이트의 설명 위
이 게임은 전쟁 중 한 번의 전쟁을 묘사한 시나리오를 선택한 후 행해진다. 일반적인 승리 조건에는 지역을 정리하거나 특정 적 성격을 포착/살상하는 것이 포함된다. 이를 위해 플레이어들은 영국 지역 지도에서 귀족들을 조종하여 군대를 모집하고 상대편과 대결한다. 강력한 전투 시스템이 포함되어 있지만, 플레이어들이 원할 경우 관련 "A 스틸 코트" 미니어처 규칙을 사용하여 전투를 수행할 수도 있다.
1450년과 1490년 사이에 직접적인 강탈은 예외라기보다는 규칙이었다. 약 6명의 병사들이 잉글랜드-헨리 홀랜드, 요크의 리처드, 램버트 시넬, 퍼킨 워벡의 왕위가 실패했다고 주장했다. 마치의 에드워드 백작, 글로스터의 리처드 공작, 헨리 튜더가 뒤를 이었다. 랭커스터의 헨리는 두 번 소유했고, 그의 아들은 한 번 소유를 박탈당했다.
이것이 우리의 최고의 캠페인 게임 중 하나라고 생각합니다. 우리는 역사적인 결과를 가져오는 시스템에서 게임을 쉽고 재미있게 만들면서 모든 종류의 시대적 맛으로 작업을 할 수 있었습니다. 그 결정은 고통스럽지만, 경기는 매우 빠르게 진행되며, 대부분의 시나리오가 단지 몇 바퀴만 돌면, 여러분은 쉽게 한 게임 나이트에 두 개를 넣을 수 있습니다!
대부분의 시나리오는 적은 수의 병력으로 시작한다 - 파벌들은 조상들의 땅에 있는 귀족들을 이용하여 웰위셔, 유지군, 배치군을 모아 전투에 참여시켜야 한다. 모집에 너무 많은 시간을 할애하다가는 이미 패배한 당신 쪽에게 군대를 버리고 대륙으로 가는 것 외에는 아무것도 남지 않을 거요! 왕좌에 오를 기회를 잡거나 뺏을 수 있는 한 번의 움직임으로 승부를 걸어야 한다
게임 웹 사이트의 설명 위
이 게임은 전쟁 중 한 번의 전쟁을 묘사한 시나리오를 선택한 후 행해진다. 일반적인 승리 조건에는 지역을 정리하거나 특정 적 성격을 포착/살상하는 것이 포함된다. 이를 위해 플레이어들은 영국 지역 지도에서 귀족들을 조종하여 군대를 모집하고 상대편과 대결한다. 강력한 전투 시스템이 포함되어 있지만, 플레이어들이 원할 경우 관련 "A 스틸 코트" 미니어처 규칙을 사용하여 전투를 수행할 수도 있다.
THE WARS OF THE ROSES are ON!
Between 1450 and 1490 direct usurpation was the rule rather than the exception. Around a half dozen men claimed the crown of England-Henry Holland, Richard of York, Lambert Simnel and Perkin Warbeck failed. Edward Earl of March, Richard Duke of Gloucester and Henry Tudor succeeded. Henry of Lancaster possessed it twice, while his son was dispossessed once.
It is my opinion that this is one of our best campaign games. We managed to work in all kinds of period flavour while making the game easy and playable, in a system that brings a historical result. The decisions are agonizing, but play moves very quickly, and with most scenarios only a few turns long, you could easily get two into one game night!
Most scenarios begin with few troops in play- a faction must use their nobles in the ancestral lands to gather Well-Wishers, Retainers and Array troops and lead them into battle. Spend too much time recruiting and you'll find your side already beaten leaving you nothing for it but to abandon your troops and flight to the Continent! You have to act quickly and often risk the game on one move that will make or break your claimant's chance at the throne...
Above Description from game's web site
The game is played after choosing a scenario depicting one campaign during the wars. Typical victory conditions include clearing a geographic area or capturing/killing specified enemy personalities. To that end players maneuver their nobles on an area map of England seeking to raise troops and then confront their opponent. A robust battle system is included, but battles may also be played out using the related "A Coat of Steel" miniatures rules if the players prefer.
Between 1450 and 1490 direct usurpation was the rule rather than the exception. Around a half dozen men claimed the crown of England-Henry Holland, Richard of York, Lambert Simnel and Perkin Warbeck failed. Edward Earl of March, Richard Duke of Gloucester and Henry Tudor succeeded. Henry of Lancaster possessed it twice, while his son was dispossessed once.
It is my opinion that this is one of our best campaign games. We managed to work in all kinds of period flavour while making the game easy and playable, in a system that brings a historical result. The decisions are agonizing, but play moves very quickly, and with most scenarios only a few turns long, you could easily get two into one game night!
Most scenarios begin with few troops in play- a faction must use their nobles in the ancestral lands to gather Well-Wishers, Retainers and Array troops and lead them into battle. Spend too much time recruiting and you'll find your side already beaten leaving you nothing for it but to abandon your troops and flight to the Continent! You have to act quickly and often risk the game on one move that will make or break your claimant's chance at the throne...
Above Description from game's web site
The game is played after choosing a scenario depicting one campaign during the wars. Typical victory conditions include clearing a geographic area or capturing/killing specified enemy personalities. To that end players maneuver their nobles on an area map of England seeking to raise troops and then confront their opponent. A robust battle system is included, but battles may also be played out using the related "A Coat of Steel" miniatures rules if the players prefer.
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