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Reluctant Enemies: Operation Exporter (2014)
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  • 인원

    2-2 명

    BGG추천: 1-2 명
  • 게임시간

    750-750 분

  • 연령

    0+

    BGG추천: 14+
  • 게임 난이도

    3.55 / 5

게임 소개

(MMP 웹 사이트:)

꺼려하는 적: 내보내기 작업: 1941년 레바논과 시리아의 영연방 침공은 작전 전투 체계(“)를 도입하기 위한 작은 게임이다.OCS”). 하나의 지도이며, 주어진 시간에 60여 개의 전투 부대(두 선수 모두)가 활동 중이다. 이는 이전에 출판된 OCS 몬스터 게임에서는 불가능한 플레이 속도를 가능하게 한다. 규모의 감소와 상관없이 시스템과 관련된 모든 기능을 갖춘 OCS 게임으로 남아 있다. 이 게임에서는 사막에서 넓게 펼쳐지고 소용돌이치는 DAK와 같은 전투(일부 제한된 갑옷 부대), 강줄, 매우 험한 산악 지형이 경쟁할 수 있다. 영국은 수륙 양용 침략의 가능성을 가지고 있다. 양측 모두 해군 해안 포격은 작전 초기에 중요할 수 있다. 작지만 의미 있는 공중 작전이 있다. OCS에서 항상 그렇듯 공급 제약은 각 선수들이 자신이 재앙의 경계에 있다고 느끼게 한다.

이 캠페인은 많은 지식있는 열성가들 사이에서도 제2차 세계 대전 역사에 각주로 남아 있다. 그러나, 1941년 상반기 지중해 작전 전선에서 일어난 사건들의 특성을 볼 때, 이 캠페인은 그 당시 틀림없이 세계의 핫플레이스였다.

비시는 잘 갖춰져 있었고 조직적이었다. 그들은 완강히 반대했고, 큰 효과로 반격했다. 영연방군과 자유 프랑스군은 처음에는 냉랭하게 저지되었다. 아이러니하게도 서부 사막에서의 배틀락스 작전(6월 15일)의 실패로 서부 사막에서의 원군이 지원되었고, 영연방군의 공세가 재개되었다. 다마스쿠스가 함락된 후 베이루트는 심각한 위협을 받았으며, 인도 제10사단 병력이 알레포와 홈스로 이동하면서 비시는 전투를 끝내기 위해 휴전을 제안했다.

휴전은 7월 14일에 서명되었다. 그러나 이 결과는 확실하지 않았다. 여기서 이유를 살펴볼 수 있습니다.

게임 규모:
게임 턴: 1~2일
16진수: 4.0km/2.5마일
단위: 중대와 군단 연결

게임 인벤토리:
1개의 1개의 22" x 32" 전체 컬러 지도
카운터 시트 1개(280 1/2&인용; 이중 면 인쇄 카운터)
48페이지 분량의 OCS 시리즈 규칙집 1권
24페이지 분량의 꺼려지는 적 특정 규칙집 및 디자이너 노트 1매
16페이지 분량의 OCS 스타터 가이드 책자 1권
4페이지 분량의 OCS 규칙 요약 및 설명 책자 1권
두 개의 4페이지 OCS 차트 및 테이블 책자
두 개의 설정 관리도(단측)
6면 주사위 2개
(from MMP website:)

Reluctant Enemies: Operation Exporter: The Commonwealth Invasion of Lebanon and Syria, 1941, is small game meant to serve as an accessible introduction to the Operational Combat System (“OCS”). It is one map, with 60 or so combat units (both players) in action at any given time. This allows for a pace of play not possible with the previously published OCS monster games. Regardless of the reduction in scale it remains an OCS game with all features relevant to the system. In this game there can be wide open, swirling, DAK-like battles in the desert (with some: limited armor forces), river lines to break, and very rough, mountainous terrain to contend with. The British have the possibility of an amphibious invasion. Naval shore bombardments, by both sides, can be important in the early part of the campaign. There is a small but significant air campaign. As always in the OCS, supply constraints make each player feel he may be on the edge of disaster.

This campaign remains a footnote in WWII history even among many knowledgeable enthusiasts. However, given the nature of events in the Mediterranean Theater of Operations during the first half of 1941, this campaign was arguably the hot spot in the world at that moment in time.[...]

The Vichy were well equipped and organized. They put up stiff opposition, and counterattacked with great effect. The Commonwealth and Free French forces, at first, were stopped cold. Ironically, it was the failure of Operation Battleaxe (June 15) in the Western desert that allowed reinforcements for this campaign from the Western Desert and a resumption of the Commonwealth offensive. After Damascus fell, Beirut was seriously threatened and with Indian 10th division troops (along with Habforce) moving on Aleppo and Homs to the North, the Vichy proposed an armistice to end the fighting.

The armistice was signed on July 14. However, this result was far from certain. Here you can examine why.

Game Scale:
Game Turn: 1 to 2 days
Hex: 2.5 miles / 4.0 Km
Units: Company to Corps

Game Inventory:
One 1 22" x 32" full-color map
One countersheet (280 1/2" dual-side printed counters)
One 48-page OCS series rulebook
One 24-page Reluctant Enemies specific rulebook and designer notes
One 16-page OCS starter guide booklet
One 4-page OCS rules summary and explanation booklet
Two 4-page OCS charts and tables booklets
Two set up charts (1-sided)
Two 6-sided dice

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