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BGG랭킹
BGG전체 : 2717
STRATEGY : 1284
FAMILYGAMES : 881 -
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인원
2-6 명
BGG추천: 2-6 명 -
게임시간
45-60 분
-
연령
14+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
2.18 / 5
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디자이너
Bruno Cathala, Serge Laget
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아티스트
Vincent Dutrait
-
인원
게임 소개
16세기 스페인. 당신은 최근에 발견된 문두스 노부스(신세계)로부터 부를 찾는 강력한 선박 소유자입니다. 목표: 캐러벨 전단을 전세 내어 귀중한 상품(전설의 잉카 유물 포함)을 수집하고 무역을 통해 비즈니스 제국을 확장하고 부를 축적하십시오.
이 게임은 두 개의 카드 덱을 사용하여 플레이된다: 10개의 서로 다른 자원을 나타내는 카드 덱과 소유자에게 특별한 혜택을 주는 개발 카드 덱. 이 게임은 라운드로 진행되며, 각 라운드는 4단계로 구성된다.
각 라운드는 이벤트 단계로 시작되며, 이벤트 단계에서 모든 플레이어에게 영향을 미치는 임의의 이벤트가 발생할 수 있습니다.
다음 단계는 공급 단계입니다. 각 플레이어는 5개의 랜덤 리소스 카드와 자신이 소유한 캐러벨(개발 카드의 일종)에 대해 공통 풀에서 선택한 1개의 리소스 카드를 받게 된다.
그리고 나서, 무역 단계에서, 선수들은 그들의 카드들 중 일부를 교환한다. 플레이어 중 하나인 트레이드 마스터는 각 플레이어가 트레이드를 위해 얼마나 많은 리소스 카드(2, 3 또는 4)를 제공해야 하는지를 결정합니다. 가장 높은 가치를 지닌 자원을 제공하는 플레이어가 새로운 트레이드 마스터가 됩니다. 그는 다른 플레이어 중 한 명이 제공하는 자원 중 하나를 선택해 자신의 손에 추가하거나 마켓에서 가져온 카드(이러한 교환이 가능한 페이스업 카드 3장)로 교환한다. 그리고 나서, 그가 카드를 가져간 선수는 카드를 가져가게 되고, 모든 카드를 가져가기 전까지 계속된다.
마지막으로, 진행 단계에서 플레이어들은 자원을 더블론과 개발로 교환한다. 플레이어는 개발을 위해 3개 이상의 동일한 자원을 교환할 수 있다. 더 큰 조합과 더 적은 자원은 제공되는 다섯 가지 개발 중에서 어떤 것을 선택할 수 있는지 더 많은 선택을 가능하게 할 것이다. 또한, 플레이어들은 3개 이상의 다른 상품 세트를 더블론으로 교환할 수 있으며, 더 큰 조합은 더 많은 더블론을 벌 수 있다.
만약 한 선수가 10개의 다른 카드(즉, 각 종류의 자원 중 하나)를 조합할 수 있다면, 그는 게임에서 승리한다. 또는 선수가 75개의 더블론을 누적하면 승리한다. 개발 데크가 소진될 때까지 승리를 거둔 선수가 없다면 가장 많은 더블론을 쌓은 선수가 승리한다.
이 게임은 두 개의 카드 덱을 사용하여 플레이된다: 10개의 서로 다른 자원을 나타내는 카드 덱과 소유자에게 특별한 혜택을 주는 개발 카드 덱. 이 게임은 라운드로 진행되며, 각 라운드는 4단계로 구성된다.
각 라운드는 이벤트 단계로 시작되며, 이벤트 단계에서 모든 플레이어에게 영향을 미치는 임의의 이벤트가 발생할 수 있습니다.
다음 단계는 공급 단계입니다. 각 플레이어는 5개의 랜덤 리소스 카드와 자신이 소유한 캐러벨(개발 카드의 일종)에 대해 공통 풀에서 선택한 1개의 리소스 카드를 받게 된다.
그리고 나서, 무역 단계에서, 선수들은 그들의 카드들 중 일부를 교환한다. 플레이어 중 하나인 트레이드 마스터는 각 플레이어가 트레이드를 위해 얼마나 많은 리소스 카드(2, 3 또는 4)를 제공해야 하는지를 결정합니다. 가장 높은 가치를 지닌 자원을 제공하는 플레이어가 새로운 트레이드 마스터가 됩니다. 그는 다른 플레이어 중 한 명이 제공하는 자원 중 하나를 선택해 자신의 손에 추가하거나 마켓에서 가져온 카드(이러한 교환이 가능한 페이스업 카드 3장)로 교환한다. 그리고 나서, 그가 카드를 가져간 선수는 카드를 가져가게 되고, 모든 카드를 가져가기 전까지 계속된다.
마지막으로, 진행 단계에서 플레이어들은 자원을 더블론과 개발로 교환한다. 플레이어는 개발을 위해 3개 이상의 동일한 자원을 교환할 수 있다. 더 큰 조합과 더 적은 자원은 제공되는 다섯 가지 개발 중에서 어떤 것을 선택할 수 있는지 더 많은 선택을 가능하게 할 것이다. 또한, 플레이어들은 3개 이상의 다른 상품 세트를 더블론으로 교환할 수 있으며, 더 큰 조합은 더 많은 더블론을 벌 수 있다.
만약 한 선수가 10개의 다른 카드(즉, 각 종류의 자원 중 하나)를 조합할 수 있다면, 그는 게임에서 승리한다. 또는 선수가 75개의 더블론을 누적하면 승리한다. 개발 데크가 소진될 때까지 승리를 거둔 선수가 없다면 가장 많은 더블론을 쌓은 선수가 승리한다.
Spain, 16th century. You are a powerful ship owner in search of wealth from the recently discovered Mundus Novus (New World). Your goal: Charter fleets of caravels to collect valuable goods (including the legendary Inca relics) and trade to form the best sets to expand your business empire and make your fortune.
The game is played using two decks of cards: a deck of resource cards, which contains cards representing ten different resources, and a deck of development cards, which give special benefits to their owners. The game is played in rounds, with each round consisting of four phases:
Each round starts with the Event phase, in which a random event may occur that affects all players.
The next phase is the Supply phase. Each player receives five random resource cards, plus one resource card for each caravel (a type of development card) that he owns, chosen from a common pool.
Then, during the Trade phase, the players trade some of their cards. One of the players, the Trade Master, determines how many resource cards (2, 3 or 4) each player must offer for trade. The player that offers the resources with the highest value becomes the new Trade Master. He chooses one of the resources offered by one of the other players, and adds it to his hand, or exchanges it with a card from the market (three face-up cards that are available for such exchanges). Then, the player that he has taken a card from gets to take a card, and so on, until all the cards have been taken.
Finally, during the Progression phase, the players exchange their resources for doubloons and developments. A player may exchange one set of three or more of the same resource for a development. Bigger combinations and rarer resources will allow more choice of which development can be selected from the five that are on offer. In addition, players can exchange sets of three or more different goods for doubloons, with bigger combinations earning more doubloons.
If a player can make a combination of ten different cards (i.e., one of each type of resource), he wins the game. Alternatively, if a player has accumulated 75 doubloons, he wins the game. If no player has achieved victory by the time the development deck runs out, the player who has accumulated the most doubloons wins.
The game is played using two decks of cards: a deck of resource cards, which contains cards representing ten different resources, and a deck of development cards, which give special benefits to their owners. The game is played in rounds, with each round consisting of four phases:
Each round starts with the Event phase, in which a random event may occur that affects all players.
The next phase is the Supply phase. Each player receives five random resource cards, plus one resource card for each caravel (a type of development card) that he owns, chosen from a common pool.
Then, during the Trade phase, the players trade some of their cards. One of the players, the Trade Master, determines how many resource cards (2, 3 or 4) each player must offer for trade. The player that offers the resources with the highest value becomes the new Trade Master. He chooses one of the resources offered by one of the other players, and adds it to his hand, or exchanges it with a card from the market (three face-up cards that are available for such exchanges). Then, the player that he has taken a card from gets to take a card, and so on, until all the cards have been taken.
Finally, during the Progression phase, the players exchange their resources for doubloons and developments. A player may exchange one set of three or more of the same resource for a development. Bigger combinations and rarer resources will allow more choice of which development can be selected from the five that are on offer. In addition, players can exchange sets of three or more different goods for doubloons, with bigger combinations earning more doubloons.
If a player can make a combination of ten different cards (i.e., one of each type of resource), he wins the game. Alternatively, if a player has accumulated 75 doubloons, he wins the game. If no player has achieved victory by the time the development deck runs out, the player who has accumulated the most doubloons wins.
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