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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
90-90 분
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연령
0+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
3.00 / 5
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디자이너
Jared Scarborough, Tom Scarborough
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아티스트
Jared Scarborough
-
인원
게임 소개
21세기 미국 정치에서 레드&블루 사이의 타이타닉 투쟁은 플레이어들이 군중의 함성을 느끼고, 강철 같은 토론의 호감을 경험하고, 잘 싸운 정치 캠페인의 만족을 즐길 수 있는 보드 게임인 선거의 밤에서 모든 영광 속에서 재현된다.
게임을 시작하기 위해 플레이어들은 다섯 가지 이슈인 경제, 사회 이슈, 군사, 세금, 환경 각각에 대해 왼쪽으로 기울기, 오른쪽으로 굴리기, 중앙에 붙이기 중 어떤 스탠드가 될지를 결정한다. 이 자리들은 그들이 표를 얻기를 원하는 곳에 영향을 미친다. 예를 들어, 그들이 더 우파적일수록, 남부와 국경 지역의 유권자들을 결집시키는 것이 더 쉬워질 것이다; 만약 그들이 중도주의적인 강령을 선택한다면, 스윙 스테이트 유권자들이 그 대의에 동참할 가능성이 더 높아진다.
각 차례에 따라 플레이어들은 선거 전에 투표를 요구하며 선거 운동을 할 것인지, 자신들에게 유리한 방향으로 선거의 흐름을 지시할 것인지, 아니면 신중하게 조작된 메시지로 유권자들을 흔들며 광고할 것인지를 선택한다. 그리고 어떤 두 게임도 똑같지는 않을 것이다. 손에 들고 있는 카드들이 가야 할 길을 제시하고 끊임없이 변화하는 뉴스 사이클은 15가지 가능한 이슈 포지션 중 하나에 변덕스러운 빛을 비추기 때문이다. 즉, 타이밍과 영리한 플레이가 전부라는 뜻이다.
이 게임은 홈스트레치, 플립플롭(그리고 공격 광고), 토론 중 실수, 레드미트 연설, 여론조사, "배 속의 불", "로보 콜" 등을 통해 현대 미국 대통령 선거 캠페인을 시뮬레이션한다. 모든 카드는 민주당과 공화당의 선수 갑판에 모두 나타나며, 양측의 균형이 고르게 맞춰져 있으며, 선거 지도는 2012년, 2016년, 2020년 선거에 맞춰질 최신 인구조사에 맞춰져 있다.
게임을 시작하기 위해 플레이어들은 다섯 가지 이슈인 경제, 사회 이슈, 군사, 세금, 환경 각각에 대해 왼쪽으로 기울기, 오른쪽으로 굴리기, 중앙에 붙이기 중 어떤 스탠드가 될지를 결정한다. 이 자리들은 그들이 표를 얻기를 원하는 곳에 영향을 미친다. 예를 들어, 그들이 더 우파적일수록, 남부와 국경 지역의 유권자들을 결집시키는 것이 더 쉬워질 것이다; 만약 그들이 중도주의적인 강령을 선택한다면, 스윙 스테이트 유권자들이 그 대의에 동참할 가능성이 더 높아진다.
각 차례에 따라 플레이어들은 선거 전에 투표를 요구하며 선거 운동을 할 것인지, 자신들에게 유리한 방향으로 선거의 흐름을 지시할 것인지, 아니면 신중하게 조작된 메시지로 유권자들을 흔들며 광고할 것인지를 선택한다. 그리고 어떤 두 게임도 똑같지는 않을 것이다. 손에 들고 있는 카드들이 가야 할 길을 제시하고 끊임없이 변화하는 뉴스 사이클은 15가지 가능한 이슈 포지션 중 하나에 변덕스러운 빛을 비추기 때문이다. 즉, 타이밍과 영리한 플레이가 전부라는 뜻이다.
이 게임은 홈스트레치, 플립플롭(그리고 공격 광고), 토론 중 실수, 레드미트 연설, 여론조사, "배 속의 불", "로보 콜" 등을 통해 현대 미국 대통령 선거 캠페인을 시뮬레이션한다. 모든 카드는 민주당과 공화당의 선수 갑판에 모두 나타나며, 양측의 균형이 고르게 맞춰져 있으며, 선거 지도는 2012년, 2016년, 2020년 선거에 맞춰질 최신 인구조사에 맞춰져 있다.
The titanic struggle between Red & Blue in 21st century American politics is recreated in all its glory in Election Night, a board game that allows players to feel the roar of the crowds, experience the steely-nerved debate appearence, and enjoy the satisfaction of a political campaign well fought.
To begin the game, players decide what their stand will be on the issues: either leaning to the left, rolling to the right, or sticking to the center on each of five issues: the Economy, Social Issues, the Military, Taxes and the Environment. These positions influence where they can hope to win votes. The more right-wing they are, for example, the easier it will be to rally voters in the South and Frontier states; if they choose a centrist platform, the more likely that Swing State voters are to join the cause.
Each turn, players choose whether to campaign, claiming votes ahead of the election; strategize, directing the flow of the contest in their favor; or advertise, swaying voters with a carefully crafted message. And no two games will likely be the same, as cards-in-hand suggest paths to follow and the constantly changing News Cycle shines a fickle light on one of fifteen possible issue positions, meaning that timing and clever play are everything.
The game simulates the modern American presidential campaign, with a home-stretch, flip-flops (and resulting attack ads), gaffes during debates, red-meat speeches, polling, "fire-in-the-belly", "robo calls" and much more. All cards appear in both the Democratic and Republican player's deck, the two sides are evenly balanced, and the electoral map is tuned to the latest census numbers that will be in place for the 2012, 2016 and 2020 elections.
To begin the game, players decide what their stand will be on the issues: either leaning to the left, rolling to the right, or sticking to the center on each of five issues: the Economy, Social Issues, the Military, Taxes and the Environment. These positions influence where they can hope to win votes. The more right-wing they are, for example, the easier it will be to rally voters in the South and Frontier states; if they choose a centrist platform, the more likely that Swing State voters are to join the cause.
Each turn, players choose whether to campaign, claiming votes ahead of the election; strategize, directing the flow of the contest in their favor; or advertise, swaying voters with a carefully crafted message. And no two games will likely be the same, as cards-in-hand suggest paths to follow and the constantly changing News Cycle shines a fickle light on one of fifteen possible issue positions, meaning that timing and clever play are everything.
The game simulates the modern American presidential campaign, with a home-stretch, flip-flops (and resulting attack ads), gaffes during debates, red-meat speeches, polling, "fire-in-the-belly", "robo calls" and much more. All cards appear in both the Democratic and Republican player's deck, the two sides are evenly balanced, and the electoral map is tuned to the latest census numbers that will be in place for the 2012, 2016 and 2020 elections.
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