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BGG랭킹
BGG전체 : 12829
ABSTRACTS : 640
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
12+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
2.91 / 5
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디자이너
Joost Das
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아티스트
Marlies Barends, Joost Das
-
인원
게임 소개
전설적인 군벌들이 오르투스의 전설적인 경기장에서 만나 누가 더 우월한지 결정하면서, 두 플레이어는 모두 주요 요소 중 하나에서 훈련받은 손으로 뽑은 전사들을 지휘한다. 오르투스 경기장은 만물의 기원으로 믿어지는데, 우리가 알고 있는 세계를 형성하기 위해 원시적인 요소들이 원시적인 에너지를 공급받았던 곳이다. 이것이 얼마나 사실인지는 논쟁의 여지가 있지만, 에너지가 여전히 가장 순수한 형태로 자유롭게 흐르는 유일한 곳이다. 플레이어는 빠르고 예측할 수 없는 바람 전사, 화력 전사를 지원하는 영리한 위치 설정, 치명적인 물 전사의 치명타가 모두 승리를 거두기 위해 필요하기 때문에 이러한 에너지를 수집하여 전사들에게 전달해야 한다.
오르투스는 6각형의 보드 위에서 진행되며, 각 플레이어는 8명의 전사(각 요소 2명)를 맨 뒷줄에 배치한다.Haven")를 선택한 순서대로 인용합니다. 오르투스는 라운드로 진행되며, 각 라운드는 4단계로 구성된다.
에너지 수집: 에너지 우물 위의 각 전사는 에너지를 생성하며, 이는 플레이어의 일반 풀로 흘러들어간다.
기동 전사: 플레이어는 육각당 1개의 에너지를 사용하여 전사를 더 나은 위치로 이동시키거나 상대 전사를 공격할 수 있습니다.
추락자 반환: 현역 선수가 쓰러진 전사들을 자신의 헤이븐으로 돌려보낼 때, 그의 차례는 끝납니다.
방어: 기동 단계에서 남은 에너지는 다가오는 공격으로부터 전사를 방어하는 데 사용될 수 있습니다. 더 구체적으로 말하면, 각 공격은 특정한 힘을 가지고 있으며, 방어자가 이 힘과 동등한 에너지를 지불할 수 없거나 원하지 않으면 전사는 쓰러집니다.
한 선수가 턴을 시작할 때 다섯 개의 에너지 웰을 차지하거나 여덟 명의 상대 전사를 모두 제거했을 때 승리한다.
오르투스는 기본 게임부터 시작해서 완만한 학습 곡선을 그리고 있는데, 8분 정도면 학습이 가능하다. 여기에서 플레이어는 한 번에 한 명씩 각각의 원초 전사들에게 특별한 규칙을 도입하여 전체 고급 게임을 배울 수 있습니다. 각각의 전사들은 그것을 다른 전사들과 구별하는 두 가지 독특한 기술을 가지고 있습니다. 보드에 있는 모든 전사들을 움직일 수 있다는 것은 엄청난 전술적 선택권을 줍니다. 게임의 재미는 공격 계획을 신중하게 세우고, 언제 전진하고 언제 에너지를 보류해야 하는지, 그리고 전사를 구할지 희생할지를 아는 것입니다.
오르투스는 6각형의 보드 위에서 진행되며, 각 플레이어는 8명의 전사(각 요소 2명)를 맨 뒷줄에 배치한다.Haven")를 선택한 순서대로 인용합니다. 오르투스는 라운드로 진행되며, 각 라운드는 4단계로 구성된다.
에너지 수집: 에너지 우물 위의 각 전사는 에너지를 생성하며, 이는 플레이어의 일반 풀로 흘러들어간다.
기동 전사: 플레이어는 육각당 1개의 에너지를 사용하여 전사를 더 나은 위치로 이동시키거나 상대 전사를 공격할 수 있습니다.
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한 선수가 턴을 시작할 때 다섯 개의 에너지 웰을 차지하거나 여덟 명의 상대 전사를 모두 제거했을 때 승리한다.
오르투스는 기본 게임부터 시작해서 완만한 학습 곡선을 그리고 있는데, 8분 정도면 학습이 가능하다. 여기에서 플레이어는 한 번에 한 명씩 각각의 원초 전사들에게 특별한 규칙을 도입하여 전체 고급 게임을 배울 수 있습니다. 각각의 전사들은 그것을 다른 전사들과 구별하는 두 가지 독특한 기술을 가지고 있습니다. 보드에 있는 모든 전사들을 움직일 수 있다는 것은 엄청난 전술적 선택권을 줍니다. 게임의 재미는 공격 계획을 신중하게 세우고, 언제 전진하고 언제 에너지를 보류해야 하는지, 그리고 전사를 구할지 희생할지를 아는 것입니다.
As legendary warlords meeting in the fabled arena of Ortus to decide who is superior, both players command a band of handpicked warriors, all schooled in one of the prime elements. The Ortus arena is believed to be the origin of all things, the place where the prime elements were fed with the raw energies to shape the world as we know it. How true this is can be debated, but this is the only place where energy still flows freely in its purest form. Players must harvest these energies and channel them to their warriors as fast and unpredictable Wind warriors, clever positioning of supporting Fire warriors, and devastating blows from lethal Water warriors will all be necessary to claim victory.
Ortus takes place on a hexagonal board, with each player starting with eight warriors (two of each element) on the back row (the "Haven") in an order of their choice. Ortus is played in rounds, which each consist of four stages:
Collect energy: Each warrior on an energy well generates energy, which flows into the player's general pool.
Maneuver warriors: Players can spend 1 energy per hex to move warriors to better locations or attack opposing warriors.
Return the fallen: When the active player returns his fallen warriors to his Haven, his turn ends.
Defend: Energy remaining from the maneuver phase can be used to defend warriors against incoming attacks; more specifically, each attack has a certain power, and if the defender is unable or unwilling to pay energy equal to this power, the warrior falls.
When a player occupies five energy wells at the start of his turn or has removed all eight opposing warriors, he wins.
Ortus has a gentle learning curve, starting with the Basic game, which can be taught in around eight minutes. From there, players can introduce the special rules for each of the elemental warriors one at a time to learn the full Advanced game. Each warrior has two unique skills that differentiate it from the others. Being able to move all of your warriors on the board gives an enormous amount of tactical options. The excitement of the game lies in the careful planning of your attacks, knowing when to advance and when to withhold Energy as well as knowing whether to save or sacrifice your warriors.
Ortus takes place on a hexagonal board, with each player starting with eight warriors (two of each element) on the back row (the "Haven") in an order of their choice. Ortus is played in rounds, which each consist of four stages:
Collect energy: Each warrior on an energy well generates energy, which flows into the player's general pool.
Maneuver warriors: Players can spend 1 energy per hex to move warriors to better locations or attack opposing warriors.
Return the fallen: When the active player returns his fallen warriors to his Haven, his turn ends.
Defend: Energy remaining from the maneuver phase can be used to defend warriors against incoming attacks; more specifically, each attack has a certain power, and if the defender is unable or unwilling to pay energy equal to this power, the warrior falls.
When a player occupies five energy wells at the start of his turn or has removed all eight opposing warriors, he wins.
Ortus has a gentle learning curve, starting with the Basic game, which can be taught in around eight minutes. From there, players can introduce the special rules for each of the elemental warriors one at a time to learn the full Advanced game. Each warrior has two unique skills that differentiate it from the others. Being able to move all of your warriors on the board gives an enormous amount of tactical options. The excitement of the game lies in the careful planning of your attacks, knowing when to advance and when to withhold Energy as well as knowing whether to save or sacrifice your warriors.
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