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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
180-180 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Pierre Bruno
-
아티스트
(Uncredited)
-
인원
게임 소개
스파르타쿠스는 기원전 73-71년의 노예전쟁을 모방한 1~2명의 플레이어를 위한 워게임이다. 한 선수는 탈출한 검투사 스파르타쿠스의 군대를 이끌고, 다른 한 명은 로마군을 조종한다. 이 게임에는 솔리테어 플레이에 대한 규칙도 포함되어 있다.
이 게임은 이탈리아의 포인트 투 포인트 맵에서 진행됩니다. 지도의 각 지점에는 스파르타쿠스가 얼마나 많은 병력을 징집할 수 있는지, 얼마나 많은 장비를 사용할 수 있는지, 얼마나 많은 식량을 사용할 수 있는지, 그리고 그 지역에 곡창이 있는지 등을 기술한 일련의 숫자가 있다. 각 게임 순번은 스파르타쿠스의 군대를 이동시키고, 신병을 모집하고, 노예를 무장하고 훈련하며, 점령 지역에 보급품이 충분한지 확인하는 것으로 구성된다(그렇지 않으면 사상자가 발생하고 하나 이상의 지역이 파괴된다). 그리고 로마인 선수는 그녀의 차례를 따라 군단을 이동시키고 지원군을 체크했다.
전투는 군대의 훈련 수준과 질, 지형과 지도자의 전략적 가치를 고려한 결정 없는 전투 결과 표에 의해 해결된다.
스파르타쿠스는 로마를 성공적으로 포위하거나, 알프스를 통해 도망치거나, 바다로 탈출함으로써 승리한다. 로마 선수는 슬레이브 승리를 막음으로써 승리합니다.
이 게임은 이탈리아의 포인트 투 포인트 맵에서 진행됩니다. 지도의 각 지점에는 스파르타쿠스가 얼마나 많은 병력을 징집할 수 있는지, 얼마나 많은 장비를 사용할 수 있는지, 얼마나 많은 식량을 사용할 수 있는지, 그리고 그 지역에 곡창이 있는지 등을 기술한 일련의 숫자가 있다. 각 게임 순번은 스파르타쿠스의 군대를 이동시키고, 신병을 모집하고, 노예를 무장하고 훈련하며, 점령 지역에 보급품이 충분한지 확인하는 것으로 구성된다(그렇지 않으면 사상자가 발생하고 하나 이상의 지역이 파괴된다). 그리고 로마인 선수는 그녀의 차례를 따라 군단을 이동시키고 지원군을 체크했다.
전투는 군대의 훈련 수준과 질, 지형과 지도자의 전략적 가치를 고려한 결정 없는 전투 결과 표에 의해 해결된다.
스파르타쿠스는 로마를 성공적으로 포위하거나, 알프스를 통해 도망치거나, 바다로 탈출함으로써 승리한다. 로마 선수는 슬레이브 승리를 막음으로써 승리합니다.
Spartacus is a wargame for 1 or 2 players simulating the Servile War of 73-71 BC. One of the players leads the forces of the escaped gladiator Spartacus, the other controls the Roman forces. The game also includes rules for solitaire play (in which case the game system controls the Roman side).
The game is played on a point-to-point map of Italy. Each point of the map has a set of numbers describing how many troops Spartacus can recruit there, how many equipment points are available (for arming and training recruits), how much food is available and if a granary is present in the region. Each game turn consists of moving Spartacus' army, collecting recruits, arming and training slaves, and checking whether or not there are enough supplies available in the occupied regions (if not, casualties occur and one or more regions is devastated). The Roman player then take her turn, moving legions and checking for reinforcements.
Combat is resolved by a diceless Combat Result Table which take into account the training level and quality of the troops, the terrain and the strategic value of the leaders.
Spartacus wins by either successfully besieging Rome, flee through the Alps or escape by the sea. The Roman player wins by preventing a Slave victory.
The game is played on a point-to-point map of Italy. Each point of the map has a set of numbers describing how many troops Spartacus can recruit there, how many equipment points are available (for arming and training recruits), how much food is available and if a granary is present in the region. Each game turn consists of moving Spartacus' army, collecting recruits, arming and training slaves, and checking whether or not there are enough supplies available in the occupied regions (if not, casualties occur and one or more regions is devastated). The Roman player then take her turn, moving legions and checking for reinforcements.
Combat is resolved by a diceless Combat Result Table which take into account the training level and quality of the troops, the terrain and the strategic value of the leaders.
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