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게임 난이도
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디자이너
(Uncredited)
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아티스트
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게임 소개
하이퍼크리비지는 특별한 보드와 와일드카드를 가진 크리비지입니다.
이 보드에는 네 개의 5홀 데드 존이 추가되어 있습니다. 데드존에서 종료한 선수는 마지막 홀까지 남은 홀 이상의 득점 이벤트를 카운트할 수 없다(최종 홀부터 정상적으로 득점할 수 있다).
카드 카드에는 요커도 포함되어 있으며, 어떤 카드로도 계산 가능합니다. 그들의 가치는 고정시키는 것과 손을 세는 것 사이에서 바뀔 수 있습니다.
하이퍼크리비지-7은 7개의 카드핸드와 크립(그리고 더 큰 최대 득점 조합)을 포함하고 있으며, 보드를 두 번 돌며 플레이한다.
크립비지와 마찬가지로 플레이어는 각각 6장의 카드를 받게 되며, 그 중 2장은 크립이라고 불리는 특별한 더미에 버린다. 한 장의 카드를 추첨 더미에서 잘라내어 위를 향하게 한다. 이 카드는 각 선수의 손과 크립의 일부로 간주된다. 선수들은 카드를 번갈아 치며 특정 총계를 치거나 세트나 시퀀스를 만드는 데 점수를 매긴다. 점수는 크립지 보드의 트랙 주위로 말뚝을 이동함으로써 유지된다. 모든 선수들이 카드 패를 다 쓸 때까지 이런 일이 반복된다. 모든 플레이어가 카드를 꺼내면, 각 플레이어는 자신의 손을 들고 가능한 모든 득점 조합을 결정하며, 다시 크립지 보드에 포인트를 고정한다. 그런 다음 딜러는 아기 침대를 집어 가능한 모든 포인트에 대해 점수를 매깁니다. 그런 다음 카드가 섞이고, 거래가 번갈아 가며 진행이 반복된다. 121점 이상을 기록한 첫 번째 사람이 승자입니다.
이 보드에는 네 개의 5홀 데드 존이 추가되어 있습니다. 데드존에서 종료한 선수는 마지막 홀까지 남은 홀 이상의 득점 이벤트를 카운트할 수 없다(최종 홀부터 정상적으로 득점할 수 있다).
카드 카드에는 요커도 포함되어 있으며, 어떤 카드로도 계산 가능합니다. 그들의 가치는 고정시키는 것과 손을 세는 것 사이에서 바뀔 수 있습니다.
하이퍼크리비지-7은 7개의 카드핸드와 크립(그리고 더 큰 최대 득점 조합)을 포함하고 있으며, 보드를 두 번 돌며 플레이한다.
크립비지와 마찬가지로 플레이어는 각각 6장의 카드를 받게 되며, 그 중 2장은 크립이라고 불리는 특별한 더미에 버린다. 한 장의 카드를 추첨 더미에서 잘라내어 위를 향하게 한다. 이 카드는 각 선수의 손과 크립의 일부로 간주된다. 선수들은 카드를 번갈아 치며 특정 총계를 치거나 세트나 시퀀스를 만드는 데 점수를 매긴다. 점수는 크립지 보드의 트랙 주위로 말뚝을 이동함으로써 유지된다. 모든 선수들이 카드 패를 다 쓸 때까지 이런 일이 반복된다. 모든 플레이어가 카드를 꺼내면, 각 플레이어는 자신의 손을 들고 가능한 모든 득점 조합을 결정하며, 다시 크립지 보드에 포인트를 고정한다. 그런 다음 딜러는 아기 침대를 집어 가능한 모든 포인트에 대해 점수를 매깁니다. 그런 다음 카드가 섞이고, 거래가 번갈아 가며 진행이 반복된다. 121점 이상을 기록한 첫 번째 사람이 승자입니다.
HyperCribbage is Cribbage with a special board and wildcards.
The board adds four five-hole "dead zones". A player who ends in a dead zone is not allowed to count any single scoring event more than the holes remaining to the final hole. (A player can score normally from the final hole.)
The deck also includes Jokers, which may count as any card. Their value can change between pegging and counting out the hands.
A variant, HyperCribbage-7, includes seven card hands and cribs (and much larger maximum scoring combinations), and is played twice around the board.
As in Cribbage, players are each dealt a hand of 6 cards, of which they discard 2 into a special pile called the Crib. One card is then cut from draw pile and turned face up - it is considered part of each player's hand and of the Crib. The players then alternately play a card, scoring points for hitting certain totals, or for making sets or sequences. Score is kept by moving pegs around tracks on the cribbage board. This is repeated until all players have exhausted their hand of cards. Once all players are out of cards, each player picks up his hand and determines all possible scoring combinations, pegging points again on the cribbage board. The dealer then picks up the Crib and scores it for all possible points. Then the cards are shuffled, the deal alternates, and the process is repeated. The winner is the first person to peg 121 or more points.
The board adds four five-hole "dead zones". A player who ends in a dead zone is not allowed to count any single scoring event more than the holes remaining to the final hole. (A player can score normally from the final hole.)
The deck also includes Jokers, which may count as any card. Their value can change between pegging and counting out the hands.
A variant, HyperCribbage-7, includes seven card hands and cribs (and much larger maximum scoring combinations), and is played twice around the board.
As in Cribbage, players are each dealt a hand of 6 cards, of which they discard 2 into a special pile called the Crib. One card is then cut from draw pile and turned face up - it is considered part of each player's hand and of the Crib. The players then alternately play a card, scoring points for hitting certain totals, or for making sets or sequences. Score is kept by moving pegs around tracks on the cribbage board. This is repeated until all players have exhausted their hand of cards. Once all players are out of cards, each player picks up his hand and determines all possible scoring combinations, pegging points again on the cribbage board. The dealer then picks up the Crib and scores it for all possible points. Then the cards are shuffled, the deal alternates, and the process is repeated. The winner is the first person to peg 121 or more points.
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