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BGG랭킹
BGG전체 : 15392
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인원
2-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-60 분
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연령
10+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.57 / 5
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디자이너
Spartaco Albertarelli, Angelo Zucca
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아티스트
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인원
게임 소개
PITSTOP은 자동차 경주용 보드 게임입니다. 65개의 특수 타일을 통해 플레이어가 원하는 모든 회로를 만들 수 있습니다. 이 게임은 다국어 규칙(영어, 스페인어, 이탈리아어, 독일어, 프랑스어)과 10개의 다른 F1 회로를 만드는 방법을 제공한다.
각 플레이어는 기어를 설정하고 자동차의 속도와 연료 소비량을 결정하는 적절한 숫자의 특수 주사위를 굴려야 한다. 게임은 턴제로 진행되며 페이징 플레이어는 차를 옮긴 후 다음 차례를 위해 기어를 설정해야 한다. 박스 전략이 가장 중요한 결정이다. 멈추거나 한두 바퀴의 피트스톱을 만들지 않고 3바퀴를 모두 완주할 수 있습니다.
그 게임은 "시뮬레이션"은 아니지만, 이기기 위해서는 상당한 기술이 필요합니다. 주사위로 차의 속도를 결정하더라도 최상의 속도로 커브를 진입하기 위해서는 "브레이킹 포인트"를 신중하게 선택해야 합니다. 곡선의 속도 제한을 초과하면 "타이어 포인트"가 손실됩니다. 물론, 당신은 다른 서킷을 연주하는 챔피언십을 시뮬레이션 할 수 있습니다. 흥미로운 점은 서킷마다 게임 전략이 바뀌는데, 직접 서킷을 설계한다면 경쟁력을 갖추기 위해서는 자신만의 "주행 스킬"이 필요하다는 점이다. 신인들은 이길 수 있지만, 그들은 숙련된 선수를 이기기 매우 힘들 것이다.
게임 컴포넌트: 서킷을 만드는 데 65개의 타일(각 회로마다 25개의 타일이 필요함), 6개의 플라스틱 스포츠카, 12개의 특수 주사위, 6개의 "대시보드", 40개의 속도 제한 토큰, 24개의 플라스틱 폰, 1개의 규칙 책자.
각 플레이어는 기어를 설정하고 자동차의 속도와 연료 소비량을 결정하는 적절한 숫자의 특수 주사위를 굴려야 한다. 게임은 턴제로 진행되며 페이징 플레이어는 차를 옮긴 후 다음 차례를 위해 기어를 설정해야 한다. 박스 전략이 가장 중요한 결정이다. 멈추거나 한두 바퀴의 피트스톱을 만들지 않고 3바퀴를 모두 완주할 수 있습니다.
그 게임은 "시뮬레이션"은 아니지만, 이기기 위해서는 상당한 기술이 필요합니다. 주사위로 차의 속도를 결정하더라도 최상의 속도로 커브를 진입하기 위해서는 "브레이킹 포인트"를 신중하게 선택해야 합니다. 곡선의 속도 제한을 초과하면 "타이어 포인트"가 손실됩니다. 물론, 당신은 다른 서킷을 연주하는 챔피언십을 시뮬레이션 할 수 있습니다. 흥미로운 점은 서킷마다 게임 전략이 바뀌는데, 직접 서킷을 설계한다면 경쟁력을 갖추기 위해서는 자신만의 "주행 스킬"이 필요하다는 점이다. 신인들은 이길 수 있지만, 그들은 숙련된 선수를 이기기 매우 힘들 것이다.
게임 컴포넌트: 서킷을 만드는 데 65개의 타일(각 회로마다 25개의 타일이 필요함), 6개의 플라스틱 스포츠카, 12개의 특수 주사위, 6개의 "대시보드", 40개의 속도 제한 토큰, 24개의 플라스틱 폰, 1개의 규칙 책자.
PITSTOP is a motor racing board game. 65 special tiles let the player build virtually any circuit they like. The game comes with multilingual rules (english, spanish, italian, german and french) and instructions to build 10 different F1 circuits.
Each player must set the gear and roll an appropriate number of special dice, that determine the speed of the car and the fuel consuption. The game is turn based and the phasing player, after moving his car, must set the gear for next turn. The box strategy is the most important decision to take. You can decide to complete all the 3 laps without stopping or making one or two pitstops.
The game is not a "simulation", but to win you need a good amount of skill. Even if the speed of your car is determined by dice, you have to choose carefully the "braking point" in order to enter the curves at the best speed. If you exceed the curve's speed limit, you lose "tyres points". Of course, you can simulate a championship playing different circuits. What's interesting is that the game strategy changes from circuit to circuit and if you design your own circuit you need all your "driving skill" to be competitive. Rookies can win, but they will find very hard to beat a skilled player.
Game components: 65 tiles to build the circuits (an avarege of 25 tiles are needed for each circuit), 6 plastic sport cars, 12 special dice, 6 "dashboards", 40 speed limit tokens, 24 plastic pawns, one rules booklet.
Each player must set the gear and roll an appropriate number of special dice, that determine the speed of the car and the fuel consuption. The game is turn based and the phasing player, after moving his car, must set the gear for next turn. The box strategy is the most important decision to take. You can decide to complete all the 3 laps without stopping or making one or two pitstops.
The game is not a "simulation", but to win you need a good amount of skill. Even if the speed of your car is determined by dice, you have to choose carefully the "braking point" in order to enter the curves at the best speed. If you exceed the curve's speed limit, you lose "tyres points". Of course, you can simulate a championship playing different circuits. What's interesting is that the game strategy changes from circuit to circuit and if you design your own circuit you need all your "driving skill" to be competitive. Rookies can win, but they will find very hard to beat a skilled player.
Game components: 65 tiles to build the circuits (an avarege of 25 tiles are needed for each circuit), 6 plastic sport cars, 12 special dice, 6 "dashboards", 40 speed limit tokens, 24 plastic pawns, one rules booklet.
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