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BGG랭킹
BGG전체 : 10598
ABSTRACTS : 502
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
25-25 분
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연령
8+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
2.80 / 5
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디자이너
Stefan Kiehl
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아티스트
Florian Buchner
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인원
게임 소개
모에라키 - 케무는 뉴질랜드의 남쪽 섬에 사는 두 마오리 부족인 마타우 족과 마날라 족의 경쟁 관계에 관한 이야기이다.
이 게임은 교차로에서 플레이어들이 피스 플레이를 하는 대각선 그리드에서 진행된다. 기본 게임은 다음과 같이 진행된다.
게임이 시작될 때, 첫 번째 플레이어는 중립적인 모에라키 공을 보드의 9개의 중앙 교차로 중 하나에 놓는다. 그 후, 선수들은 돌아가면서 자신의 피스 중 하나를 보드에 올려놓습니다. 정사각형이 완전히 조각으로 둘러싸여 있을 때, 과반수(보통 3:1 또는 3:0)를 가진 플레이어가 필드를 주장하고 그 위에 부족 마커를 배치한다.
이 게임은 네 가지 방법 중 하나로 승리할 수 있다.
1. 타후나(해변): 만약 그가 4개의 자신의 피스로 필드를 둘러싸면 선수가 이깁니다.
2. 아와(강): 한 모서리에서 다른 모서리로 가는 대각선 중 하나의 교차로에 피스가 있으면 플레이어가 이긴다.
3. 아라(도로): 한 쪽 가장자리에 있는 네 개의 교차로에 각각 한 조각이 있으면 선수가 이깁니다.
4. 마라(성지): 중앙에 있는 모든 필드가 확보되면 플레이어들은 보드에 있는 부족 마커의 수를 센다. 가장 많은 마커를 가진 플레이어가 게임에서 승리합니다.
선수들은 그들 중 한 명이 미리 정해진 양의 경기를 이길 때까지 여러 경기를 이기게 된다.
고급 버전의 게임에서는 두 플레이어 모두 마오리 타네(전사)를 받는다. 게임을 하는 동안 플레이어는 부족 표식 대신에 테인을 보드에 놓을 수 있다. 그렇게 하면, 그는 방향을 선택하게 됩니다. 테인과 해당 방향의 가장자리 사이의 필드를 할당할 수 없습니다. 이미 있는 마커는 제거됩니다.
이 게임은 교차로에서 플레이어들이 피스 플레이를 하는 대각선 그리드에서 진행된다. 기본 게임은 다음과 같이 진행된다.
게임이 시작될 때, 첫 번째 플레이어는 중립적인 모에라키 공을 보드의 9개의 중앙 교차로 중 하나에 놓는다. 그 후, 선수들은 돌아가면서 자신의 피스 중 하나를 보드에 올려놓습니다. 정사각형이 완전히 조각으로 둘러싸여 있을 때, 과반수(보통 3:1 또는 3:0)를 가진 플레이어가 필드를 주장하고 그 위에 부족 마커를 배치한다.
이 게임은 네 가지 방법 중 하나로 승리할 수 있다.
1. 타후나(해변): 만약 그가 4개의 자신의 피스로 필드를 둘러싸면 선수가 이깁니다.
2. 아와(강): 한 모서리에서 다른 모서리로 가는 대각선 중 하나의 교차로에 피스가 있으면 플레이어가 이긴다.
3. 아라(도로): 한 쪽 가장자리에 있는 네 개의 교차로에 각각 한 조각이 있으면 선수가 이깁니다.
4. 마라(성지): 중앙에 있는 모든 필드가 확보되면 플레이어들은 보드에 있는 부족 마커의 수를 센다. 가장 많은 마커를 가진 플레이어가 게임에서 승리합니다.
선수들은 그들 중 한 명이 미리 정해진 양의 경기를 이길 때까지 여러 경기를 이기게 된다.
고급 버전의 게임에서는 두 플레이어 모두 마오리 타네(전사)를 받는다. 게임을 하는 동안 플레이어는 부족 표식 대신에 테인을 보드에 놓을 수 있다. 그렇게 하면, 그는 방향을 선택하게 됩니다. 테인과 해당 방향의 가장자리 사이의 필드를 할당할 수 없습니다. 이미 있는 마커는 제거됩니다.
Moeraki - Kemu is about the rivalry between two Maori tribes on the southern island of New Zealand: the Matau (hooks) and the Manala (birds).
The game is played on a diagonal grid, with the players playing pieces on the intersections. The basic game is played as follows:
At the start of the game, the first player places the neutral Moeraki-ball on one of the nine central intersections of the board. After that, the players take turns placing one of their own pieces on the board. When a square is on the board is completely enclosed by pieces, the player who has the majority (normally 3:1, but it can be 2:1 or 3:0 next to the edge or the neutral Moeraki-ball) claims the field and places a tribe marker on it.
The game can be won in one of four ways:
1. Tahuna (beach): A player wins if he has enclosed a field with four of his own pieces.
2. Awa (river): A player wins if he has a piece on each of the intersections on one of the diagonal lines from one edge to another edge.
3. Ara (road): A player wins if he has a piece on each of the four intersections on one edge.
4. Marae (holy ground): When all the fields in the center have been claimed, players count the number of tribal markers they have got on the board (markers that are on the edge and that have been claimed with a 2:1 majority count only half). The player with the most markers wins the game.
The players win several matches, until one of them has won the pre-determined amount of matches.
In the advanced version of the game, both players receive a Maori-Tane (warrior). Once during the game, a player may place the Tane on the board instead of a tribal marker. When he does so, all he chooses a direction. Any fields between the Tane and the edge in that direction cannot be claimed; any markers already present are removed.
The game is played on a diagonal grid, with the players playing pieces on the intersections. The basic game is played as follows:
At the start of the game, the first player places the neutral Moeraki-ball on one of the nine central intersections of the board. After that, the players take turns placing one of their own pieces on the board. When a square is on the board is completely enclosed by pieces, the player who has the majority (normally 3:1, but it can be 2:1 or 3:0 next to the edge or the neutral Moeraki-ball) claims the field and places a tribe marker on it.
The game can be won in one of four ways:
1. Tahuna (beach): A player wins if he has enclosed a field with four of his own pieces.
2. Awa (river): A player wins if he has a piece on each of the intersections on one of the diagonal lines from one edge to another edge.
3. Ara (road): A player wins if he has a piece on each of the four intersections on one edge.
4. Marae (holy ground): When all the fields in the center have been claimed, players count the number of tribal markers they have got on the board (markers that are on the edge and that have been claimed with a 2:1 majority count only half). The player with the most markers wins the game.
The players win several matches, until one of them has won the pre-determined amount of matches.
In the advanced version of the game, both players receive a Maori-Tane (warrior). Once during the game, a player may place the Tane on the board instead of a tribal marker. When he does so, all he chooses a direction. Any fields between the Tane and the edge in that direction cannot be claimed; any markers already present are removed.
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