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BGG랭킹
BGG전체 : 15651
CHILDRENSGAMES : 324
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
10-10 분
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연령
4+
BGG추천: 3+ -
게임 난이도
1.00 / 5
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디자이너
Guido Hoffmann
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아티스트
Michael Schober
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인원
게임 소개
슈, 저리 가! 게리 고다라는 생쥐가 또 치즈를 찾고 있었던 걸까? 그 탐욕스러운 쥐는 멈출 수가 없어요! 치즈 한 조각도 안전하지 않고, 그는 큰 배로 쥐구멍에 갇힐 위험이 있습니다. 그는 지금쯤이면 치즈 한 조각, 두 조각, 혹은 그 이상의 조각을 먹고 어떤 구멍을 통과할 수 있는지 외웠어야 합니다! 그는 또한 항상 다음 쥐구멍에 달려들 준비가 되어 있는 것처럼 보이는 빠른 애완 고양이 키키를 피해야 한다. 누가 게리가 목표물 쥐구멍으로 가는 가장 좋은 방법을 암기하고 가장 많은 양의 치즈를 모으는 것을 도울 수 있을까요?
게리 고다 박스 하단에는 게임보드가 들어있는데, 방 16개가 정사각형으로 배열된 아파트와 방 한 쌍이 연결된 아치형 통로를 닮았다. 게임이 시작되기 전에 플레이어들은 다양한 아치길의 높이를 무작위로 조절하기 위해 아치길 타일을 벽에 밀어 넣는다. 고양이 토큰은 개리를 보기 위해 주황색 쥐구멍 앞에 놓여 있습니다.
차례에 따라, 한 선수는 게리를 집 한 구석에서 옮겨서 적어도 치즈 한 조각을 집어 키키의 눈에 띄지 않고 목표 코너로 안전하게 이동시키고 싶어한다. 선수의 차례를 설정하려면, 그는, 다음 방은 조각 위에 지정된 위치에;그는 게리와 어디로 이동해야 하기 시작하는지 여부를 확인하려면 색 죽다 굴러 4치즈 슬라이스를 얹고 있다. 그는 게리가 키키의 시야에 들어오지 않는 한 치즈 조각 하나 이상에 도달하기 위해 가능한 아치 통로를 자유롭게 이동할 수 있다. 게리는 즉시 이 치즈를 먹는데, 플레이어는 게리를 치즈 조각 위에 쌓아 쥐를 더 뚱뚱하게 만듭니다. 게리가 아치웨이를 통과하려다 걸리면 플레이어의 차례가 끝나게 되고 게리 위에 있는 치즈는 게임에서 제거된다.
게임은 플레이어가 치즈 네 조각을 펼치지 못할 때 끝납니다. 치즈를 가장 많이 모은 사람이 이깁니다!
게리 고다 박스 하단에는 게임보드가 들어있는데, 방 16개가 정사각형으로 배열된 아파트와 방 한 쌍이 연결된 아치형 통로를 닮았다. 게임이 시작되기 전에 플레이어들은 다양한 아치길의 높이를 무작위로 조절하기 위해 아치길 타일을 벽에 밀어 넣는다. 고양이 토큰은 개리를 보기 위해 주황색 쥐구멍 앞에 놓여 있습니다.
차례에 따라, 한 선수는 게리를 집 한 구석에서 옮겨서 적어도 치즈 한 조각을 집어 키키의 눈에 띄지 않고 목표 코너로 안전하게 이동시키고 싶어한다. 선수의 차례를 설정하려면, 그는, 다음 방은 조각 위에 지정된 위치에;그는 게리와 어디로 이동해야 하기 시작하는지 여부를 확인하려면 색 죽다 굴러 4치즈 슬라이스를 얹고 있다. 그는 게리가 키키의 시야에 들어오지 않는 한 치즈 조각 하나 이상에 도달하기 위해 가능한 아치 통로를 자유롭게 이동할 수 있다. 게리는 즉시 이 치즈를 먹는데, 플레이어는 게리를 치즈 조각 위에 쌓아 쥐를 더 뚱뚱하게 만듭니다. 게리가 아치웨이를 통과하려다 걸리면 플레이어의 차례가 끝나게 되고 게리 위에 있는 치즈는 게임에서 제거된다.
게임은 플레이어가 치즈 네 조각을 펼치지 못할 때 끝납니다. 치즈를 가장 많이 모은 사람이 이깁니다!
Shoo, get away! Was that really Gary Gouda, the mouse, cheese-hunting again? The greedy mouse just can't stop! Not one piece of cheese is safe, and he risks becoming stuck in the mouse holes with his big belly. He really should have memorized by now which holes he can pass through after eating one, two, or more pieces of cheese! He also has to avoid the quick pet cat, Kiki, who always seems to be ready to pounce on the next mouse hole. Who can help Gary memorize the best way to the target mouse hole and collect the most pieces of cheese?
The bottom of the Gary Gouda box contains the game board, which resembles an apartment with 16 rooms arranged in a square and archways connecting each pair of rooms. Before the game begins, players slide archway tiles into the walls to adjust the heights of the various archways at random. The cat token is placed in front of any orange mouse hole to keep his eyes out for Gary.
On a turn, a player wants to move Gary from a corner of the house, pick up at least one pieces of cheese, and make it safely to the target corner without being seen by Kiki. To set up a player's turn, he draws four cheese slices, then places them in the rooms designated on the slices; he rolls the color die to determine where Gary starts and where he must move to. He is then free to move Gary through any archways possible – as long as he doesn't enter Kiki's sight – to reach one or more pieces of cheese. Gary eats this cheese immediately, with the player stacking Gary on the cheese slice to make the mouse fatter. If Gary ever gets stuck trying to fit through an archway, then the player's turn ends and any cheese on Gary is removed from the game; if a player reaches the corner, he claims any cheese eaten.
The game ends when a player can't place out four slices of cheese. Whoever has collected the most cheese wins!
The bottom of the Gary Gouda box contains the game board, which resembles an apartment with 16 rooms arranged in a square and archways connecting each pair of rooms. Before the game begins, players slide archway tiles into the walls to adjust the heights of the various archways at random. The cat token is placed in front of any orange mouse hole to keep his eyes out for Gary.
On a turn, a player wants to move Gary from a corner of the house, pick up at least one pieces of cheese, and make it safely to the target corner without being seen by Kiki. To set up a player's turn, he draws four cheese slices, then places them in the rooms designated on the slices; he rolls the color die to determine where Gary starts and where he must move to. He is then free to move Gary through any archways possible – as long as he doesn't enter Kiki's sight – to reach one or more pieces of cheese. Gary eats this cheese immediately, with the player stacking Gary on the cheese slice to make the mouse fatter. If Gary ever gets stuck trying to fit through an archway, then the player's turn ends and any cheese on Gary is removed from the game; if a player reaches the corner, he claims any cheese eaten.
The game ends when a player can't place out four slices of cheese. Whoever has collected the most cheese wins!
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