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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
45-45 분
-
연령
6+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
-
아티스트
-
인원
게임 소개
4인 클래식 드로트 게임입니다. 드로그와 동일한 목표: 모든 상대편 피스를 제거하고 드로그/체커와 동일한 규칙을 적용하는 것 - 상대편 피스를 뛰어넘어 캡쳐합니다. 하지만 Quadraughts는 훨씬 더 많은 기술과 전략적인 nous를 필요로 한다.
다양한 색상의 드라우트 피스 4세트가 있는 13x13 사각 그리드 보드.
4명 또는 2개 팀의 경우, 6세 이상의 모든 가족을 대상으로 합니다.
플레이어: 4명(또는 2명씩 2가지 색상 재생)
보드: 13 x 13 정사각형 흑백이 번갈아 가며. 어떤 사각형들은 색깔이 있는 점들이 있습니다.
피스: 플레이어당 12개(4가지 색상으로 구분)
배치: 피스(남자)는 각 선수 앞의 처음 세 줄의 정사각형 위에 적절한 색상의 위치에 배치된다.
이동: 남자들은 검은 사각형 위에서 대각선으로 한 번에 한 칸씩 앞으로 움직입니다. 킹(아래 참조)은 앞으로 또는 뒤로 이동할 수 있습니다.
시작: 선수들은 누가 시작할지 결정하고 시계 방향으로 돌아가면서 움직인다.
캡처: 한 조각은 그것을 뛰어넘어 보드에서 떼어내서 잡힌다. 한 조각으로 연속 점프를 하여 한 번에 여러 조각을 잡을 수 있다. 붙잡힌 남자들이 모두 같은 색깔일 필요는 없다. 포획이 가능하다면 반드시 해야 한다. 그렇게 하지 않으면 “huffing”가 상대 선수에 의해 문제가 되는 피스를 제거하게 된다.
크라우닝: 칠판의 가장 먼 줄에 도달한 남자가 점박이 정사각형 위에 두 번째 남자를 올려놓음으로써 왕으로 즉위합니다. 그리고 나서 그것은 앞뒤로 움직일 수 있습니다. 남자가 눈에 띄지 않는 정사각형(가장 먼 줄)에 착지하면 보드의 첫 번째 줄의 점박이 정사각형으로 돌아가 다시 시작한다. 첫 번째 줄에 있는 점박이 정사각형이 모두 차면 남자는 첫 번째 줄에 가장 가까운 점박이 정사각형으로 이동합니다.
끝: 게임은 세 명의 플레이어가 모든 사람을 잃거나 더 이상 움직일 수 없을 때 종료됩니다.
다양한 색상의 드라우트 피스 4세트가 있는 13x13 사각 그리드 보드.
4명 또는 2개 팀의 경우, 6세 이상의 모든 가족을 대상으로 합니다.
플레이어: 4명(또는 2명씩 2가지 색상 재생)
보드: 13 x 13 정사각형 흑백이 번갈아 가며. 어떤 사각형들은 색깔이 있는 점들이 있습니다.
피스: 플레이어당 12개(4가지 색상으로 구분)
배치: 피스(남자)는 각 선수 앞의 처음 세 줄의 정사각형 위에 적절한 색상의 위치에 배치된다.
이동: 남자들은 검은 사각형 위에서 대각선으로 한 번에 한 칸씩 앞으로 움직입니다. 킹(아래 참조)은 앞으로 또는 뒤로 이동할 수 있습니다.
시작: 선수들은 누가 시작할지 결정하고 시계 방향으로 돌아가면서 움직인다.
캡처: 한 조각은 그것을 뛰어넘어 보드에서 떼어내서 잡힌다. 한 조각으로 연속 점프를 하여 한 번에 여러 조각을 잡을 수 있다. 붙잡힌 남자들이 모두 같은 색깔일 필요는 없다. 포획이 가능하다면 반드시 해야 한다. 그렇게 하지 않으면 “huffing”가 상대 선수에 의해 문제가 되는 피스를 제거하게 된다.
크라우닝: 칠판의 가장 먼 줄에 도달한 남자가 점박이 정사각형 위에 두 번째 남자를 올려놓음으로써 왕으로 즉위합니다. 그리고 나서 그것은 앞뒤로 움직일 수 있습니다. 남자가 눈에 띄지 않는 정사각형(가장 먼 줄)에 착지하면 보드의 첫 번째 줄의 점박이 정사각형으로 돌아가 다시 시작한다. 첫 번째 줄에 있는 점박이 정사각형이 모두 차면 남자는 첫 번째 줄에 가장 가까운 점박이 정사각형으로 이동합니다.
끝: 게임은 세 명의 플레이어가 모든 사람을 잃거나 더 이상 움직일 수 없을 때 종료됩니다.
The classic game of draughts for 4 people. Same objective as draughts: to eliminate all your opponents pieces, and same rules as draughts / checkers -- jump over opposing pieces to capture. But Quadraughts requires a lot more skill and strategic nous.
Unique 13 by 13 square grid board with 4 sets of different coloured draught pieces.
For 4 players or 2 teams, for all the family, aged 6+
Players: 4 (or 2 playing 2 colors each)
Board: 13 x 13 squares alternating black and white. Some squares have coloured spots.
Pieces: 12 each player (in 4 distinct colors)
Placement: The pieces (men) are placed on the squares on the first three rows in front of each player, on the appropriately colored spots.
Moves: Men move diagonally across the board on the black squares, one square at a time, in a forward direction. Kings (see below) may move forwards or backwards.
Commencement: The players decide who should begin and players take it in turns to move, in a clockwise direction.
Capture: A piece is captured by jumping over it and removing it from the board. Several pieces may be captured in a single move by making successive jumps with a single piece. The men captured do not all have to be of the same color. If a capture is possible, it must be made. Failure to do so results in “huffing”, the removal of the offending piece by the opposing player.
Crowning: A man which reaches the farthest row of the board, ON A SPOTTED SQUARE is crowned as a king by placing a second man on top of it. It can then move both forwards and backwards. If the man lands on a square (on the farthest row) that is not spotted it returns to any spotted square of the first row of the board to begin again. If all the spotted squares on the first row are full than the man moves to the nearest spotted square to the first row.
End: The game ends when three players either lose all their men or can no longer move.
Unique 13 by 13 square grid board with 4 sets of different coloured draught pieces.
For 4 players or 2 teams, for all the family, aged 6+
Players: 4 (or 2 playing 2 colors each)
Board: 13 x 13 squares alternating black and white. Some squares have coloured spots.
Pieces: 12 each player (in 4 distinct colors)
Placement: The pieces (men) are placed on the squares on the first three rows in front of each player, on the appropriately colored spots.
Moves: Men move diagonally across the board on the black squares, one square at a time, in a forward direction. Kings (see below) may move forwards or backwards.
Commencement: The players decide who should begin and players take it in turns to move, in a clockwise direction.
Capture: A piece is captured by jumping over it and removing it from the board. Several pieces may be captured in a single move by making successive jumps with a single piece. The men captured do not all have to be of the same color. If a capture is possible, it must be made. Failure to do so results in “huffing”, the removal of the offending piece by the opposing player.
Crowning: A man which reaches the farthest row of the board, ON A SPOTTED SQUARE is crowned as a king by placing a second man on top of it. It can then move both forwards and backwards. If the man lands on a square (on the farthest row) that is not spotted it returns to any spotted square of the first row of the board to begin again. If all the spotted squares on the first row are full than the man moves to the nearest spotted square to the first row.
End: The game ends when three players either lose all their men or can no longer move.
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