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BGG랭킹
BGG전체 : 9415
FAMILYGAMES : 2193
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인원
2-5 명
BGG추천: 3-5 명 -
게임시간
45-45 분
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연령
10+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.84 / 5
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디자이너
Matt Worden
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아티스트
Anne Pätzke
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인원
게임 소개
스페이스 미션에서 플레이어는 행성에서 이웃 행성으로 날아가거나 어디든 여행할 수 있는 "점프 게이트"를 통과하여 8개의 행성(게임에서 12개 중 무작위로 선택)을 탐험한다. 각 행성은 그것에 뛰어드는 것, 스캔하는 것, 착륙하는 것에 대한 다른 가치 조합을 가지고 있다.
각 플레이어는 5장의 카드를 가지고 있으며, 각 카드는 점프를 위한 파란색, 스캔을 위한 녹색, 착지를 위한 주황색의 세 가지 색상으로 구분된 값을 가지고 있다. 다음 여섯 가지 가능성에서 두 가지 동작을 취할 수 있으며, 같은 작업이 가능합니다.
—But-up: 0장을 포함한 카드 수를 제한하지 말고 5장으로 다시 채웁니다.
—Jump: 목표 행성의 착륙 값이 표시된 카드를 폐기하여 우주선을 점프 게이트(플레이어들이 게임을 시작하는 곳) 또는 행성에서 다른 행성으로 이동시킵니다. 토큰 중 하나를 점프 게이트에 놓습니다.
—Fly: 우주선을 이웃 행성으로 옮기세요; 이 이동은 무료입니다.
—Scan: 현재 우주선이 있는 행성의 스캔 값이 표시된 카드를 버리고, 아래를 향해 있는 행성 타일을 살펴본 후, 마커가 있는 행성 옆에 놓고, 타일을 그 행성으로 돌려보십시오. 이 작업은 개발되지 않은 행성에서만 가능합니다.
—개발: 해당 행성에 표시된 두 착륙 값과 일치하는 두 개의 카드를 폐기하여 우주선이 있는 행성을 개발합니다. 우주정거장 토큰으로 이 행성을 표시하고 스캔 및 청구된 모든 행성 타일을 적절한 플레이어에게 나눠주고 남은 행성 타일을 찾은 다음 나머지 타일을 뒤집어 놓으십시오. 행성은 한 번만 발전할 수 있다.
—검색: 현재 우주선이 위치한 개발 행성에서 원하는 행성 타일을 선택하세요.
만약 행성의 모든 행성 타일이 빈 공간만 보인다면, 타일을 들고 있는 플레이어는 행성 옆에 행성 타일을 올려놓는다. 6-12 스페이스 타일이 공개되면 플레이어 수, 게임 종료, 플레이어 점수 집계 등에 따른 금액이 나온다.
각 유형의 행성 타일은 다른 방식으로 점수를 매깁니다. 예를 들어, 광물을 사용하면 한 가지 색상의 가장 많은 수의 광물 타일과 보유하는 광물 타일의 수를 곱할 수 있습니다. 메달은 각각 3점의 가치가 있다. 녹색-파란색 재료 타일 한 쌍은 7점의 가치가 있는 반면, 단일 재료 타일은 2점의 가치가 있습니다. 당신이 건설한 각각의 우주 정거장은 3점의 가치가 있으며, 플레이어들은 점프 게이트에 가장 많은, 두 번째로 많은 토큰을 가지고 있어서 9, 6, 3, 1점을 획득합니다. 가장 많은 점수를 받은 선수가 승리합니다.
재구상:
점프 게이트
온라인 재생
유카타(턴 기반)
각 플레이어는 5장의 카드를 가지고 있으며, 각 카드는 점프를 위한 파란색, 스캔을 위한 녹색, 착지를 위한 주황색의 세 가지 색상으로 구분된 값을 가지고 있다. 다음 여섯 가지 가능성에서 두 가지 동작을 취할 수 있으며, 같은 작업이 가능합니다.
—But-up: 0장을 포함한 카드 수를 제한하지 말고 5장으로 다시 채웁니다.
—Jump: 목표 행성의 착륙 값이 표시된 카드를 폐기하여 우주선을 점프 게이트(플레이어들이 게임을 시작하는 곳) 또는 행성에서 다른 행성으로 이동시킵니다. 토큰 중 하나를 점프 게이트에 놓습니다.
—Fly: 우주선을 이웃 행성으로 옮기세요; 이 이동은 무료입니다.
—Scan: 현재 우주선이 있는 행성의 스캔 값이 표시된 카드를 버리고, 아래를 향해 있는 행성 타일을 살펴본 후, 마커가 있는 행성 옆에 놓고, 타일을 그 행성으로 돌려보십시오. 이 작업은 개발되지 않은 행성에서만 가능합니다.
—개발: 해당 행성에 표시된 두 착륙 값과 일치하는 두 개의 카드를 폐기하여 우주선이 있는 행성을 개발합니다. 우주정거장 토큰으로 이 행성을 표시하고 스캔 및 청구된 모든 행성 타일을 적절한 플레이어에게 나눠주고 남은 행성 타일을 찾은 다음 나머지 타일을 뒤집어 놓으십시오. 행성은 한 번만 발전할 수 있다.
—검색: 현재 우주선이 위치한 개발 행성에서 원하는 행성 타일을 선택하세요.
만약 행성의 모든 행성 타일이 빈 공간만 보인다면, 타일을 들고 있는 플레이어는 행성 옆에 행성 타일을 올려놓는다. 6-12 스페이스 타일이 공개되면 플레이어 수, 게임 종료, 플레이어 점수 집계 등에 따른 금액이 나온다.
각 유형의 행성 타일은 다른 방식으로 점수를 매깁니다. 예를 들어, 광물을 사용하면 한 가지 색상의 가장 많은 수의 광물 타일과 보유하는 광물 타일의 수를 곱할 수 있습니다. 메달은 각각 3점의 가치가 있다. 녹색-파란색 재료 타일 한 쌍은 7점의 가치가 있는 반면, 단일 재료 타일은 2점의 가치가 있습니다. 당신이 건설한 각각의 우주 정거장은 3점의 가치가 있으며, 플레이어들은 점프 게이트에 가장 많은, 두 번째로 많은 토큰을 가지고 있어서 9, 6, 3, 1점을 획득합니다. 가장 많은 점수를 받은 선수가 승리합니다.
재구상:
점프 게이트
온라인 재생
유카타(턴 기반)
In Space Mission, players explore eight planets (randomly selected from twelve in the game) by flying from planet to neighboring planet or passing through a "jump gate" that allows them to travel anywhere. Each planet has a different combination of values for jumping to it, scanning it and landing on it.
Each player has a hand of five cards, with each card having three color-coded values on it: blue for jumping, green for scanning, and orange for landing. On a turn, you take two actions from six possibilities, with the same action being possible:
—Top up: Discard any number of cards (including zero), then refill your hand to five cards.
—Jump: Move your spaceship from the jump gate (where players start the game) or a planet to any other planet by discarding a card that shows the landing value of the target planet. Place one of your tokens on the jump gate.
—Fly: Move your spaceship to either neighboring planet; this move is free.
—Scan: Discard a card with the scanning value of the planet where your spaceship is currently located; look through the face-down planet tiles, place one aside face-down with your marker on it, then return the tiles to that planet. This action is possible only on undeveloped planets.
—Develop: Develop the planet where your spaceship is located by discarding two cards that match the two landing values shown on that planet. Mark this planet with your space station token, hand out all scanned and claimed planet tiles to the appropriate players, claim one remaining planet tile for yourself, then place the remaining tiles face-down again. A planet can be developed only once.
—Discover: Take a planet tile of your choice from the developed planet where your spaceship is currently located.
If at any point, all of the planet tiles on a planet show only empty space, the player holding the tiles lays them face-up next to that planet. When 6-12 space tiles have been revealed, an amount based on the number of players, the game ends and players tally their points.
Each type of planet tile scores in a different way. With Minerals, for example, you multiply the number of mineral tiles you hold with the largest number of mineral tiles in a single color. Medals are worth three points each. A green-blue pair of Matter tiles is worth seven points, while a single Matter tile is worth only two. Each space station you've built is worth three points, and the players score 9, 6, 3 and 1 for having the most, secondmost, etc. tokens on the jump gate. The player with the most points wins.
Reimplements:
Jump Gate
Online Play
Yucata (turn-based)
Each player has a hand of five cards, with each card having three color-coded values on it: blue for jumping, green for scanning, and orange for landing. On a turn, you take two actions from six possibilities, with the same action being possible:
—Top up: Discard any number of cards (including zero), then refill your hand to five cards.
—Jump: Move your spaceship from the jump gate (where players start the game) or a planet to any other planet by discarding a card that shows the landing value of the target planet. Place one of your tokens on the jump gate.
—Fly: Move your spaceship to either neighboring planet; this move is free.
—Scan: Discard a card with the scanning value of the planet where your spaceship is currently located; look through the face-down planet tiles, place one aside face-down with your marker on it, then return the tiles to that planet. This action is possible only on undeveloped planets.
—Develop: Develop the planet where your spaceship is located by discarding two cards that match the two landing values shown on that planet. Mark this planet with your space station token, hand out all scanned and claimed planet tiles to the appropriate players, claim one remaining planet tile for yourself, then place the remaining tiles face-down again. A planet can be developed only once.
—Discover: Take a planet tile of your choice from the developed planet where your spaceship is currently located.
If at any point, all of the planet tiles on a planet show only empty space, the player holding the tiles lays them face-up next to that planet. When 6-12 space tiles have been revealed, an amount based on the number of players, the game ends and players tally their points.
Each type of planet tile scores in a different way. With Minerals, for example, you multiply the number of mineral tiles you hold with the largest number of mineral tiles in a single color. Medals are worth three points each. A green-blue pair of Matter tiles is worth seven points, while a single Matter tile is worth only two. Each space station you've built is worth three points, and the players score 9, 6, 3 and 1 for having the most, secondmost, etc. tokens on the jump gate. The player with the most points wins.
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