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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-6 명
BGG추천: 2-5 명 -
게임시간
120-120 분
-
연령
8+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
-
아티스트
-
인원
게임 소개
이 게임은 사이클 경기의 거의 모든 면을 다룬다. 상승, 스프린트, 타임 트라이얼(산악 타임 트라이얼의 경우 다른 규칙도 있음)을 위한 규칙을 갖추고 있으며 단일 레이스를 운영할 수 있는 메커니즘을 제공한다.
보드는 제공된 작은 화살표로 사용자 지정할 수 있습니다. 그것은 그냥 평범한 100필드의 보드입니다.경기 전에 경기장의 길이(하루 150~250평)와 여러 산과 스프린트를 어디에 둘 것인지 결정해야 한다.
혼란스러운 것은 당신이 산을 어느 랩에 놓았는지 기억해야 한다는 것이다. 사실상, 경주 동안 3번의 등반을 하는 것이 권장되며, 각각의 등반은 다른 랩에서 이루어진다. 특별 스프린트도 마찬가지이다. 따라서 너무 많은 화살표가 있는 보드가 있을 수도 있고 없을 수도 있는 산과 스프린트를 가리키게 됩니다.
우리는 각 5명씩 6명의 국가 대표팀을 보유하고 있는데, 모든 기수의 실력이 다르기 때문에 주어진 도로 형태에서 잘 던질 확률에 영향을 미칩니다. 팀 카드에서 볼 수 있듯이, 라이더는 평탄한 도로(LL = &lano;lano&j&j;), 산악(M), 스프린트(S), 타임 트라이얼(CR = &lano; contra reloj&j;) 및 산악 시간 트라이얼(CRM)에 대한 값을 가집니다.
더 자세히 보면 평탄한 도로(LL)의 경우 낮은 값(9)이 좋은 값이고, 산악 스프린트와 타임 트라이얼의 경우 높은 값이라는 것을 짐작할 수 있습니다. 평탄한 도로에서는 선수들이 주사위 2개를 던지고 팀카드에 적힌 숫자와 일치하면 추가 던지기 때문이다(물론 주사위 2개로 12개보다 9개를 던질 확률이 높지만 더블 시틱 후 추가 던지면 정말 많이 전진한다).
그 산의 규칙은 꽤 이상하다. 당신은 여전히 두 개의 주사위를 던지지만, 파란 주사위의 값만 앞당깁니다. 카드의 숫자와 일치하는지, 추가 던지기가 있는지 보기 위해 파란색에 빨간색 주사위가 추가됩니다.
스프린트와 타임 트라이얼에도 비슷한 규칙이 적용된다. 그냥 구르고 움직여. 결정을 내릴 수 없습니다. 게임의 유일한 전략적 이슈는 디배리지 카드다. 각 플레이어에게 한 개씩 주어지며, 레이스 중에 한 번만 사용할 수 있으며, 한 명의 기수를 위한 추가 던지기를 제공합니다.
이 게임은 풀시즌을 운영하기 위한 것이어서 특별한 마일로트(옐로우, 그린, 레인보우 저지) 메달과 트로피를 보유하고 있으며, 주어진 레이스에 몇 점이 가치가 있는지를 결정하는 룰이 있다.
보드는 제공된 작은 화살표로 사용자 지정할 수 있습니다. 그것은 그냥 평범한 100필드의 보드입니다.경기 전에 경기장의 길이(하루 150~250평)와 여러 산과 스프린트를 어디에 둘 것인지 결정해야 한다.
혼란스러운 것은 당신이 산을 어느 랩에 놓았는지 기억해야 한다는 것이다. 사실상, 경주 동안 3번의 등반을 하는 것이 권장되며, 각각의 등반은 다른 랩에서 이루어진다. 특별 스프린트도 마찬가지이다. 따라서 너무 많은 화살표가 있는 보드가 있을 수도 있고 없을 수도 있는 산과 스프린트를 가리키게 됩니다.
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더 자세히 보면 평탄한 도로(LL)의 경우 낮은 값(9)이 좋은 값이고, 산악 스프린트와 타임 트라이얼의 경우 높은 값이라는 것을 짐작할 수 있습니다. 평탄한 도로에서는 선수들이 주사위 2개를 던지고 팀카드에 적힌 숫자와 일치하면 추가 던지기 때문이다(물론 주사위 2개로 12개보다 9개를 던질 확률이 높지만 더블 시틱 후 추가 던지면 정말 많이 전진한다).
그 산의 규칙은 꽤 이상하다. 당신은 여전히 두 개의 주사위를 던지지만, 파란 주사위의 값만 앞당깁니다. 카드의 숫자와 일치하는지, 추가 던지기가 있는지 보기 위해 파란색에 빨간색 주사위가 추가됩니다.
스프린트와 타임 트라이얼에도 비슷한 규칙이 적용된다. 그냥 구르고 움직여. 결정을 내릴 수 없습니다. 게임의 유일한 전략적 이슈는 디배리지 카드다. 각 플레이어에게 한 개씩 주어지며, 레이스 중에 한 번만 사용할 수 있으며, 한 명의 기수를 위한 추가 던지기를 제공합니다.
이 게임은 풀시즌을 운영하기 위한 것이어서 특별한 마일로트(옐로우, 그린, 레인보우 저지) 메달과 트로피를 보유하고 있으며, 주어진 레이스에 몇 점이 가치가 있는지를 결정하는 룰이 있다.
This game covers almost every aspect of a cycling race. It features rules for ascension, sprint, time trial (even a different rule for mountain time trial), and provides mechanism to run a single race.
The board is customisable with the provided little arrows. It is just a plain 100-field board.Before the race you must decide how long will it be (recommended: 150 to 250 squares long for a one-day race, that is one and a half to two and a half laps) and where you place the different mountains and sprints.
What is puzzling is that you have to remember (and possibly write down) in which lap are placed the mountains. In effect, it is recommended to have three climbs during the race, and each climb takes place in a different lap. The same applies to special sprints. So you end up with a board with too many arrow pointing at mountains and sprints that might or might not be there.
We have six national teams of 5 riders each, and every rider has different abilities which affect the probability of having a good throw on a given type of road. As you can see in the team cards, riders have values for flat road (LL = "llano"), mountain (M), sprint (S), time trial (CR = "contra reloj") and mountain time trial (CRM).
On an even closer look, you will guess that good values is the lower one (9) for flat roads (LL) and the higher for mountains sprints and time trials. This is because in flat road riders throw two dice and they have an extra throw if they match their number on the team card (and of course, it is more probable to throw 9 than 12 with two dice, though when you get an extra throw after a double sic, you really advance a lot)
The mountain rule is quite strange. You still throw two dice, but you only advance the value of the blue one. The red dice is just added to the blue to see if you match the number on the card and you have an extra throw.
Similar rules apply to sprint and time trial. Just roll and move. No decisions to be taken. The only strategic issue in the game is the demarrage card. One is given to each player, to be used only once during the race, and giving you an extra throw for one rider.
The game is intended to run a full season, so we have special maillots (yellow, green and rainbow jerseis) medals and a trophy, and rules to decide how many points is worth a given race.
The board is customisable with the provided little arrows. It is just a plain 100-field board.Before the race you must decide how long will it be (recommended: 150 to 250 squares long for a one-day race, that is one and a half to two and a half laps) and where you place the different mountains and sprints.
What is puzzling is that you have to remember (and possibly write down) in which lap are placed the mountains. In effect, it is recommended to have three climbs during the race, and each climb takes place in a different lap. The same applies to special sprints. So you end up with a board with too many arrow pointing at mountains and sprints that might or might not be there.
We have six national teams of 5 riders each, and every rider has different abilities which affect the probability of having a good throw on a given type of road. As you can see in the team cards, riders have values for flat road (LL = "llano"), mountain (M), sprint (S), time trial (CR = "contra reloj") and mountain time trial (CRM).
On an even closer look, you will guess that good values is the lower one (9) for flat roads (LL) and the higher for mountains sprints and time trials. This is because in flat road riders throw two dice and they have an extra throw if they match their number on the team card (and of course, it is more probable to throw 9 than 12 with two dice, though when you get an extra throw after a double sic, you really advance a lot)
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Similar rules apply to sprint and time trial. Just roll and move. No decisions to be taken. The only strategic issue in the game is the demarrage card. One is given to each player, to be used only once during the race, and giving you an extra throw for one rider.
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