-
BGG랭킹
BGG전체 : 24439
WARGAMES : 4193
4.6Pacific War Classics Vol 1: Tarawa & Saipan (1992) -
-
인원
2-2 명
BGG추천: 1-2+ 명 -
게임시간
180-180 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.60 / 5
-
디자이너
Terry R. Shrum
-
아티스트
-
인원
게임 소개
태평양 전쟁 클래식 1권: 타라와와 사이판의 섬 전투는 한 패키지에 두 게임으로 구성되어 있습니다. 타라와와 사이판에서의 전투는 별도의 게임 맵에 표시되며 두 개의 별도 게임 시스템을 사용한다. 비록 프레즈노 게이밍 어소시에이션이 그들의 게임 디자인 중 일부에서 표절로 유죄를 선고받았지만, 그들의 그래픽 프레젠테이션은 항상 최고였고 이 게임도 예외는 아니었다.
사이판 섬대첩은 FGA가 크루세이더 작전 게임에서 이전에 사용했던 시스템을 사용한다. 이것은 기본적으로 전통적인 Ugo - Igo 시스템입니다. 사이판 지도에서 각 헥스의 지름은 1.8마일이고 게임 턴은 실제 시간의 하루와 같다.
타라와 섬 전투는 타라와 환초의 일부인 베티오 섬의 침공을 다루는 전술 레벨 게임이다. 프레즈노 게이밍 어소시에이션이 자체 개발한 STS(Simple Tactical System)라는 게임 시스템을 활용한 투맵 입문 레벨 게임이다. STS는 유사 동시 이동 시스템입니다. 먼저 한 명의 플레이어가 스택을 옮기거나 스택으로 전투를 수행하며, 그 다음 상대방도 같은 행동을 합니다. 그런 다음 첫 번째 플레이어는 다른 스택 등을 사용하여 이 작업을 반복합니다. 게임 턴은 기회가 턴을 끝낼 때까지 플레이 순서에 따라 계속됩니다. 그것은 전투 다이롤에 의해 결정된다. 타라와 지도의 각 육각은 육각에서 반대 육각으로 35야드를 나타내고 게임 턴은 2시간을 나타낸다.
9&x12&x2&책장형 게임 박스
16페이지(8페이지)?" x 11") 규칙 책자
2개의 22& x 34& 미장착 게임 지도
17& x 22& 미장착 게임 지도
960 다이컷, 백프린트, 미착지, 판지 카운터;
5개의 카드 스톡 플레이어 에이즈 및
10면 주사위
사이판 섬대첩은 FGA가 크루세이더 작전 게임에서 이전에 사용했던 시스템을 사용한다. 이것은 기본적으로 전통적인 Ugo - Igo 시스템입니다. 사이판 지도에서 각 헥스의 지름은 1.8마일이고 게임 턴은 실제 시간의 하루와 같다.
타라와 섬 전투는 타라와 환초의 일부인 베티오 섬의 침공을 다루는 전술 레벨 게임이다. 프레즈노 게이밍 어소시에이션이 자체 개발한 STS(Simple Tactical System)라는 게임 시스템을 활용한 투맵 입문 레벨 게임이다. STS는 유사 동시 이동 시스템입니다. 먼저 한 명의 플레이어가 스택을 옮기거나 스택으로 전투를 수행하며, 그 다음 상대방도 같은 행동을 합니다. 그런 다음 첫 번째 플레이어는 다른 스택 등을 사용하여 이 작업을 반복합니다. 게임 턴은 기회가 턴을 끝낼 때까지 플레이 순서에 따라 계속됩니다. 그것은 전투 다이롤에 의해 결정된다. 타라와 지도의 각 육각은 육각에서 반대 육각으로 35야드를 나타내고 게임 턴은 2시간을 나타낸다.
9&x12&x2&책장형 게임 박스
16페이지(8페이지)?" x 11") 규칙 책자
2개의 22& x 34& 미장착 게임 지도
17& x 22& 미장착 게임 지도
960 다이컷, 백프린트, 미착지, 판지 카운터;
5개의 카드 스톡 플레이어 에이즈 및
10면 주사위
PACIFIC WAR CLASSICS VOLUME 1: The Island Battles of Tarawa and Saipan consists of two games in one package. The battles at Tarawa and Saipan are depicted on separate game maps and use two separate game systems. Although the Fresno Gaming Association was probably guilty of plagiarism in some of their game designs, their graphic presentation was always first class and this game is no exception.
The Island Battle of Saipan uses the system that FGA previously used in their OPERATION CRUSADER game. This is basically a traditional Ugo - Igo system. On the Saipan map, each hex is 1.8 miles across and a Game Turn equals one day of actual time.
The Island Battle of Tarawa is a tactical-level game covering the invasion of Betio Island, part of the Tarawa atoll. This is a two map introductory level game using a game system called STS (Simple Tactical System) that Fresno Gaming Association claimed as their own. The STS is a pseudo-simultaneous-movement system. First one player moves a stack, or performs combat with a stack, and then his opponent does the same. The first player then repeats this with another stack, etc. The Game Turn continues according to the Sequence of Play until chance ends the Turn. That is determined by combat die rolls. Each hex on the Tarawa map represents 35 yards from hexside to opposite hexside and a Game Turn represents 2 hours.
9" x 12" x 2" bookcase style game box;
16-page (8?" x 11") Rules booklet;
two 22" x 34" unmounted game maps;
17" x 22" unmounted game map;
960 die-cut, back-printed, unpunched, cardboard counters;
five card-stock Player Aids; and
a 10-sided die.
The Island Battle of Saipan uses the system that FGA previously used in their OPERATION CRUSADER game. This is basically a traditional Ugo - Igo system. On the Saipan map, each hex is 1.8 miles across and a Game Turn equals one day of actual time.
The Island Battle of Tarawa is a tactical-level game covering the invasion of Betio Island, part of the Tarawa atoll. This is a two map introductory level game using a game system called STS (Simple Tactical System) that Fresno Gaming Association claimed as their own. The STS is a pseudo-simultaneous-movement system. First one player moves a stack, or performs combat with a stack, and then his opponent does the same. The first player then repeats this with another stack, etc. The Game Turn continues according to the Sequence of Play until chance ends the Turn. That is determined by combat die rolls. Each hex on the Tarawa map represents 35 yards from hexside to opposite hexside and a Game Turn represents 2 hours.
9" x 12" x 2" bookcase style game box;
16-page (8?" x 11") Rules booklet;
two 22" x 34" unmounted game maps;
17" x 22" unmounted game map;
960 die-cut, back-printed, unpunched, cardboard counters;
five card-stock Player Aids; and
a 10-sided die.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
520
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
433
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
374
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
340
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
601
-
2024-11-13
-
Lv.18