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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
25-25 분
-
연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Ilmo Nurminen, Joel Nurminen
-
아티스트
-
인원
게임 소개
카드 게임에서 Shroom Boom 플레이어들은 이상한 신방을 사냥하고 있고 모든 사람들은 시즌이 끝나기 전에 가능한 한 많은 신방을 모으려고 노력하고 있다. 실험적인 shroom 수집가들은 유용한 shroom을 맛봄으로써 평가합니다. 하지만, 잘못된 쇼룸을 맛보는 것은 게임 마지막에 당신을 병원으로 이끌 수 있다.
게임플레이는 대부분 메모리 중심이지만 매우 도전적입니다. 게임을 하는 동안 플레이어들은 자신이 추적하는 쇼룸의 현재 위치를 암기하는 동안 다른 플레이어와 알려진 쇼룸의 위치를 교환한다. 선수가 좋은 슈룸 세트를 어디서 찾아야 할지 안다고 생각하는 순간, 슈룸을 수집하고 맛보기 시작한다. 시식에 성공하면 수집가의 기분이 좋아지지만(긍정 포인트), 알 수 없는 슈룸을 시음하면 손상(부정 포인트)이 발생한다. 경기 종료 시 0점 미만이면 아픈 것으로 본다.
게임플레이는 대부분 메모리 중심이지만 매우 도전적입니다. 게임을 하는 동안 플레이어들은 자신이 추적하는 쇼룸의 현재 위치를 암기하는 동안 다른 플레이어와 알려진 쇼룸의 위치를 교환한다. 선수가 좋은 슈룸 세트를 어디서 찾아야 할지 안다고 생각하는 순간, 슈룸을 수집하고 맛보기 시작한다. 시식에 성공하면 수집가의 기분이 좋아지지만(긍정 포인트), 알 수 없는 슈룸을 시음하면 손상(부정 포인트)이 발생한다. 경기 종료 시 0점 미만이면 아픈 것으로 본다.
In the card game Shroom Boom players are hunting strange shrooms and everyone is trying to collect as many as they can before the season ends. The experimental shroom collectors evaluate useful shrooms by tasting them. However, tasting the wrong shrooms could lead you to hospital at the end of the game.
The game play is mostly memory driven but very challenging. During the game, players exchange the location of known shrooms with other players for their info on known shrooms while trying to memorize the current locations of the shrooms they are tracking. As soon as a player thinks he knows where to find a good set of shrooms, he starts to collect and taste them. Successful tasting makes the collector feel better (positive points), but tasting unknown shroom causes damage (negative points). If the player has less than zero points at the end of the game, he is considered to be sick.
The game play is mostly memory driven but very challenging. During the game, players exchange the location of known shrooms with other players for their info on known shrooms while trying to memorize the current locations of the shrooms they are tracking. As soon as a player thinks he knows where to find a good set of shrooms, he starts to collect and taste them. Successful tasting makes the collector feel better (positive points), but tasting unknown shroom causes damage (negative points). If the player has less than zero points at the end of the game, he is considered to be sick.
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