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BGG랭킹
BGG전체 : 15956
WARGAMES : 2913
6.8Operation Anaconda: Battle in Afghanistan, March 2002 (2012) -
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인원
1-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
120-120 분
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연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.67 / 5
-
디자이너
Joseph Miranda
-
아티스트
Eric R. Harvey, Larry Hoffman, Joe Youst
-
인원
게임 소개
게시자 웹 사이트:
아나콘다 작전은 2002년 3월 아프가니스탄 동부에서 연합군과 알카에다 사이에 벌어진 전투다. 이 전투는 알카에다 부대를 포위하고 파괴하려는 미-아프간 연합군의 시도였지만, 지휘관리의 미숙으로 작전은 무산되었다. 엄밀히 말하면 연합군의 승리였지만, 이 전투는 양측의 강점과 약점을 보여주었다.
게임 시스템은 "에 기반을 두고 있다.Boots" 시스템은 명령 제어를 설계의 중심 특징으로 만듭니다. 각 플레이어는 하나 이상의 하위 명령으로 구성된 전투 부대를 지휘한다. 이러한 하위 명령은 명령 Chit를 무작위로 선택하여 조작합니다. Chit 명령을 선택하면 해당 하위 명령이 활성화됩니다. 커맨드 쳇이 어떻게 선택되는지 순서를 모르기 때문에 기회를 창출하고 이용하기 위해 애쓰면서 전투가 혼란스러운 싸움이 된다.
이것은 연합군을 지휘하는 한 명의 플레이어와 다른 한 명의 알카에다로 구성된 2인용 게임입니다. 게임 내에서의 전투는 거의 전술적이다. 유닛들이 사정거리에 있는 적들을 향해 발사합니다. 또한 연합군 플레이어는 공습과 같은 다양한 종류의 화력 지원을 받을 수 있다. 그러나 전투의 혼란스러운 성격으로 인해 화력 지원뿐만 아니라 다양한 지원군이 무작위로 나타난다. 알카에다 조직원은 ISR(정보국-감시국-재콘나상스)을 통해 자신의 부대를 드러낼 수 있다는 장점이 있다. 게임 플레이는 아프가니스탄의 산악 지대에서 비대칭 세력 간의 팽팽한 경쟁이 된다.
아나콘다 작전은 2002년 3월 아프가니스탄 동부에서 연합군과 알카에다 사이에 벌어진 전투다. 이 전투는 알카에다 부대를 포위하고 파괴하려는 미-아프간 연합군의 시도였지만, 지휘관리의 미숙으로 작전은 무산되었다. 엄밀히 말하면 연합군의 승리였지만, 이 전투는 양측의 강점과 약점을 보여주었다.
게임 시스템은 "에 기반을 두고 있다.Boots" 시스템은 명령 제어를 설계의 중심 특징으로 만듭니다. 각 플레이어는 하나 이상의 하위 명령으로 구성된 전투 부대를 지휘한다. 이러한 하위 명령은 명령 Chit를 무작위로 선택하여 조작합니다. Chit 명령을 선택하면 해당 하위 명령이 활성화됩니다. 커맨드 쳇이 어떻게 선택되는지 순서를 모르기 때문에 기회를 창출하고 이용하기 위해 애쓰면서 전투가 혼란스러운 싸움이 된다.
이것은 연합군을 지휘하는 한 명의 플레이어와 다른 한 명의 알카에다로 구성된 2인용 게임입니다. 게임 내에서의 전투는 거의 전술적이다. 유닛들이 사정거리에 있는 적들을 향해 발사합니다. 또한 연합군 플레이어는 공습과 같은 다양한 종류의 화력 지원을 받을 수 있다. 그러나 전투의 혼란스러운 성격으로 인해 화력 지원뿐만 아니라 다양한 지원군이 무작위로 나타난다. 알카에다 조직원은 ISR(정보국-감시국-재콘나상스)을 통해 자신의 부대를 드러낼 수 있다는 장점이 있다. 게임 플레이는 아프가니스탄의 산악 지대에서 비대칭 세력 간의 팽팽한 경쟁이 된다.
From the publisher' website:
Operation Anaconda, the battle fought between Coalition forces and Al Qaeda in eastern Afghanistan in March of 2002. This battle was a combined US-Afghan-Coalition force attempt to surround and destroy Al Qaeda forces, but the operation fell apart owing to poor command control. While technically a Coalition victory, the battle demonstrated the strengths and weaknesses of both sides.
The game system is based on the "Boots" system, which makes command-control the central feature of the design. Each player commands a combat force composed of one or more sub-commands. These sub-commands are maneuvered via picking Command Chits at random; When a Command Chit is picked, that sub-command is then activated. Since players do not know the order in which those Command Chits are picked, battles become chaotic fights as players strive to create and exploit opportunities.
This is a two-player game, with one player commanding Coalition forces, and the other Al Qaeda. Combat in the game is quasi-tactical. Units fire at enemy targets at range. Additionally, the Coalition player has access to various types of fire support, such as airstrikes. However, owing to the chaotic nature of the battle, fire support as well as various reinforcements appear at random. The Al Qaeda player has the advantage of his units being deployed face down so that the Coalition player must use ISR (Intelligence-Surveillance-Reconnaissance) to reveal them. Game play becomes a tense contest between asymmetrical forces in the mountains of Afghanistan.
Operation Anaconda, the battle fought between Coalition forces and Al Qaeda in eastern Afghanistan in March of 2002. This battle was a combined US-Afghan-Coalition force attempt to surround and destroy Al Qaeda forces, but the operation fell apart owing to poor command control. While technically a Coalition victory, the battle demonstrated the strengths and weaknesses of both sides.
The game system is based on the "Boots" system, which makes command-control the central feature of the design. Each player commands a combat force composed of one or more sub-commands. These sub-commands are maneuvered via picking Command Chits at random; When a Command Chit is picked, that sub-command is then activated. Since players do not know the order in which those Command Chits are picked, battles become chaotic fights as players strive to create and exploit opportunities.
This is a two-player game, with one player commanding Coalition forces, and the other Al Qaeda. Combat in the game is quasi-tactical. Units fire at enemy targets at range. Additionally, the Coalition player has access to various types of fire support, such as airstrikes. However, owing to the chaotic nature of the battle, fire support as well as various reinforcements appear at random. The Al Qaeda player has the advantage of his units being deployed face down so that the Coalition player must use ISR (Intelligence-Surveillance-Reconnaissance) to reveal them. Game play becomes a tense contest between asymmetrical forces in the mountains of Afghanistan.
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